Gå til innhold

Huawei p30 og p30 pro tråden


Anbefalte innlegg

joffa_ skrev (19 minutter siden):

Kamera

Er det flere enn meg som opplever bildekvaliteten på P30 Pro som elendig? Stort sett alle bilder jeg tar blir grå i fargene og den bruker stort sett alltid utrolig lang tid på å  ta bildet. I 2/3 av bilder jeg tar så ender det opp med å bare bli uskarp eller at bildet tas idet jeg "senker" telefonen fra motivet. Master AI:på. Blitz:av. Leica standard. 4:3 10MP

 

Noe helt annet er denne forferdelige batteri sparingen Huawei har valgt å implementere. Tror jeg holdt på i flere dager med å sette regler på hvilke apper som kan sende notifications og jobbe i bakgrunnen. Noe så enkelt som gmail måtte jeg gjøre dette manuelt for.

Halvveis happy med overgangen fra Pixel 2 til P30 Pro.

Jeg opplever også kameraet som mindre bra. Bildene blir ofte blasse uskarpe og kameraet er generelt tregt.

Mener å huske at det ikke var sånn når telefonen ble sluppet i fjor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

@joffa_

Sitat
joffa_ skrev (9 minutter siden):

Lekte med det i min Samsung Note-tid, men velger å la eiendelene til jobben være "unrooted" :p

Og det har hva da med ADB-kommandoer å gjøre? ?? Vet du ikke at P30 i praksis ikke kan rootes? Huawei gir ikke ut koder for å låse opp bootloader, og de fleste stedene som gjør det, klarer det ikke lenger. Det fins et par steder som gjør det, men da snakker man et par tusen kroner for koden. Så dette har ingenting med root å gjøre, det er bare avinstallering av en app, som ikke kan avinstalleres fra systemet på vanlig måte.

 

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Nå nærmer det seg vel P40 pro lansering. Har et stort håp for at de nå får inn face unlock sensoren fra Mate og ryktet sier flat skjerm noe som lover veldig bra. Spørsmålet er om P40 pro vil bli lansert i Europa eller om det blir som med siste Mate. Noen som har funnet noe håndfast info om dette?  

Lenke til kommentar

Oppgraderte nylig fra P20 Pro til 30 Pro, men sliter med blåtann.

Helt nye JBL blåtann headset blir ikke gjenkjent. På P20 virker de.

Blåtann detter ut hele tiden, ofte midt i samtale. Jeg har oppdatert til siste oppdatering og tømt cache-minne osv.

Idag leveres den tilbake. Dette var første Huawei jeg har eid med feil.

Lenke til kommentar
On 3/6/2020 at 6:21 AM, DrAlban3000 said:

Oppgraderte nylig fra P20 Pro til 30 Pro, men sliter med blåtann.

Helt nye JBL blåtann headset blir ikke gjenkjent. På P20 virker de.

Blåtann detter ut hele tiden, ofte midt i samtale. Jeg har oppdatert til siste oppdatering og tømt cache-minne osv.

Idag leveres den tilbake. Dette var første Huawei jeg har eid med feil.

Snodigt. Jeg bruker p30 pro med blåtann mot radio i bilen, et par propper, en batterihøyttaler, parkeringsanlegget på jobb ++, uten et eneste problem (fra telefonen sin side).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Screenshot_20200311_125658_com.android.chrome.thumb.jpg.b912bd8289148e944cd4b4aed30194d5.jpgSe der ja. Nå har Huawei begynt å spamme med reklame. Og det går ikke an å slå av. 

Nå selger jeg min P30. 

Jeg får popopp-bannere fra Huawei Mobile Services med ads om themes og rabatter osv.. 

Betaler f ikke så mye for en topptelefon for å bli spamma med reklame.. 

Screenshot_20200311_125658_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20200311_130845_com.android.chrome.jpg

Endret av Harley Davidson
Bilder
Lenke til kommentar
4 hours ago, Mastiff said:

Jeg bruker en annen launcher, og de varslene du viser der, går det vel an å slå av. Jeg tror iallfall jeg slo det av. For øvrig vil vel en fasttelefon med dreieskive passe bedre til sykkelen din... ??

Selv om det er mulig å skru av, så er det så unødvendig og kundefiendtlig. Det sagt, Microsoft gjør det samme i win10, uten at det gjør ting bedre. 

Om det kjøres reklame i et program eller OS, så burde det informeres om før man kjøper det! 

Lenke til kommentar

Det er en stund siden jeg hadde noe som ikke var rooted. Nærmere bestemt...aldri! ;) Men en urooted Samsung er minst like ille, det flommer på med varsler for alle slags tjenester de vil pushe på deg. Og Google i seg selv, bare prøv å lagre et passord i Chrome, så maser de om å logge inn og synkronisere. Så reklame må man nok bare forvente uansett hva man kjøper. Med root kan man kastere sånt, men det går jo dessverre ikke på P30. Men kameraet er så godt at det oppveier litt mas, iallfall etter at jeg fikk avinstallert det helsikes Power Genie som maste flere ganger om dagen om at den og den appen brukte strøm. Latterlig, siden jeg er vant til mobiler der man så vidt kan gå en dag uten å lade underveis, og her kan jeg gå nesten to.

Lenke til kommentar
Mastiff skrev (3 timer siden):

Det er en stund siden jeg hadde noe som ikke var rooted. Nærmere bestemt...aldri! ;) Men en urooted Samsung er minst like ille, det flommer på med varsler for alle slags tjenester de vil pushe på deg. Og Google i seg selv, bare prøv å lagre et passord i Chrome, så maser de om å logge inn og synkronisere. Så reklame må man nok bare forvente uansett hva man kjøper. Med root kan man kastere sånt, men det går jo dessverre ikke på P30. Men kameraet er så godt at det oppveier litt mas, iallfall etter at jeg fikk avinstallert det helsikes Power Genie som maste flere ganger om dagen om at den og den appen brukte strøm. Latterlig, siden jeg er vant til mobiler der man så vidt kan gå en dag uten å lade underveis, og her kan jeg gå nesten to.

Skjønner ikke hvordan du (og andre...) klarer å pådra dere alle disse varslene. Har hatt 3-4 Huawei og ørten Samsung, og kjenner meg overhodet ikke igjen.

Lenke til kommentar

nor50, snålt. Kanskje du ikke installerer noen apper som trenger litt strøm, da? Apropos dette, denne fikk jeg da jeg åpnet Explorer i Windows 10 for å slette noen filer på en disk som hadde litt for lite plass (og jeg har satt pc-en til aldri å åpne i hurtigtilgang):

image.thumb.png.e20afda1d3315e6f8af4388fba3b0ab2.png

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
nor50 skrev (12 timer siden):

Skjønner ikke hvordan du (og andre...) klarer å pådra dere alle disse varslene. Har hatt 3-4 Huawei og ørten Samsung, og kjenner meg overhodet ikke igjen.

Kommer noen tips på Samsung de første dagene men er jo bare å slå av fortløpende. 

Lenke til kommentar
On 3/11/2020 at 12:59 PM, Harley Davidson said:

Se der ja. Nå har Huawei begynt å spamme med reklame. Og det går ikke an å slå av. 

Nå selger jeg min P30. 

Jeg får popopp-bannere fra Huawei Mobile Services med ads om themes og rabatter osv.. 

Betaler f ikke så mye for en topptelefon for å bli spamma med reklame.. 

 

Tror du har denne aktivert 

Screenshot_20200312_123423.jpg

Endret av Xphylion
Lenke til kommentar
Axefjord skrev (På 10.3.2020 den 14.51):

Snodigt. Jeg bruker p30 pro med blåtann mot radio i bilen, et par propper, en batterihøyttaler, parkeringsanlegget på jobb ++, uten et eneste problem (fra telefonen sin side).

Det merkelige er at P30 Pro som butikkmedarbeider hadde hadde samme feil, uten at han hadde merket det ennå. Huawei gjenkjenner ikke visse typer utstyr, slet også med FitBit og Garmin app, da jeg sjekket forum ang dette så jeg flere med samme feil.

Heldigvis fikk jeg retur (!) Valgte heller S10+ som funker fint. Synd, for kamera var skikkelig godt på P30.

Lenke til kommentar
On 3/14/2020 at 9:30 AM, DrAlban3000 said:

Det merkelige er at P30 Pro som butikkmedarbeider hadde hadde samme feil, uten at han hadde merket det ennå. Huawei gjenkjenner ikke visse typer utstyr, slet også med FitBit og Garmin app, da jeg sjekket forum ang dette så jeg flere med samme feil.

Heldigvis fikk jeg retur (!) Valgte heller S10+ som funker fint. Synd, for kamera var skikkelig godt på P30.

Da jeg hadde Polar pulsklokke så fungerte den ikke med LG-telefonen min, så Huawei er ikke alene om det ihvertfall.

Men Samsung selger veldig mye, så kanskje produsenter oftere tester med Samsung (og Iphone), slik at kompatibiliteten blir bedre?

Lenke til kommentar
15 minutes ago, ReaveЯ said:

Hei! Har et lite problem med Huawei P30 pro når det gjelder deling av artikler på Internett eller Facebook via Messenger til venner der (Huawei share) Får delt med Bluetooth, epost osv men ikke Messenger.. ? Prøvd å avinstallere Messenger uten hell. 

Samme problem her. Problemet oppstod etter siste Messenger oppdatering. Håper Facebook fikser det fort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...