Gå til innhold

Huawei p30 og p30 pro tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt telefoner siden 2. april nå og er utrolig godt fornøyd. Gjorde også en stor oppgradering (fra Galaxy S7), så det er kanskje ikke rart. Har kost meg masse med kameraet og får gode resultater på 5x zoom. Syns også menysystemet er helt greit, men det er litt mer bloatware enn jeg kunne ønske på den.

 

Men det er en ting jeg plages veldig med. Jeg bruker IFTTT til en del ting, blant annet timeføring på jobb, men IFTTT vil ikke kjøre eller varsle over lengre tid. Det hjelper heller ikke å fjerne batteristyringen på appen. Det er altså ikke bare varsling (slik som er nevnt før her i tråden), men hele programmet som ikke vil kjøre bakgrunnsprosesser slik jeg ble vant med på min gamle telefon. Jeg kan gå inn på den nå og få den til å kjøre, så henger den med i en periode etter dette, men så gir den seg igjen etter en tid. Det gjelder også flere apper ser det ut til, men mest markant på en app som kjører en trigger når jeg kobler til WiFi selvsagt. Noen som har forslag til fix på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som har fått klokken: Fikk dere bekreftelse på at klokken ble sendt, evt noe annen bekreftelse enn at de har mottatt henvendelsen?

Registrerte meg 3. april, fått bekreftelse på at de har mottatt registrering, men thats it.

Bare å vente på klokken eller?

Lenke til kommentar

Ja jeg fikk bekreftelse på at jeg var registrert og så gikk det noen dager før jeg fikk melding om at brightstar kom til å kontakte meg ifbm sending. Så dukket den brått opp i posten appen min og jeg fikk klokka noen dager etterpå.

 

En litt annen ting. Har brått sluttet å få notifikasjoner fra apper igjen slik som på alle Android telefoner jeg har hatt til nå. Hva er det jeg gjør feil? Jeg lukker aldri apper og ofte virker det, men nå de to siste dagene har jeg ikke fått i fra snap og Facebook.

Lenke til kommentar

En litt annen ting. Har brått sluttet å få notifikasjoner fra apper igjen slik som på alle Android telefoner jeg har hatt til nå. Hva er det jeg gjør feil? Jeg lukker aldri apper og ofte virker det, men nå de to siste dagene har jeg ikke fått i fra snap og Facebook.

Huawei er litt streng på apper som kjører i bakgrunnen. Mener på at man kan gjøre et eller annet i innstillinger, men husker ikke hva (noe litt "dypere" enn kun endre strømsparingsmodus)

Lenke til kommentar

Jeg tillot apper å kjøre i bakgrunnen på Mate ved å gjøre dette, men tenkte jeg skulle unngå å fikle med det på p30 og kjøre den "stock". Det med notifikasjoner må da være elementært at man skal få selv om selve appen ikke kjører? Det hjalp forøvrig ikke å gjøre dette på maten. Jaja en venner seg vel til så mangt som ikke virker når en skifter os :)

Lenke til kommentar

Huawei er litt streng på apper som kjører i bakgrunnen. Mener på at man kan gjøre et eller annet i innstillinger, men husker ikke hva (noe litt "dypere" enn kun endre strømsparingsmodus)

Funksjonen heter "Batterioptimalisering" og ligger under innstillinger (pleier bare å søke etter den). Men opplever ikke at det funker optimalt.

Lenke til kommentar

Jeg tillot apper å kjøre i bakgrunnen på Mate ved å gjøre dette, men tenkte jeg skulle unngå å fikle med det på p30 og kjøre den "stock". Det med notifikasjoner må da være elementært at man skal få selv om selve appen ikke kjører? Det hjalp forøvrig ikke å gjøre dette på maten. Jaja en venner seg vel til så mangt som ikke virker når en skifter os :)

Er det virkelig tilfelle at dere bare akseptert dette?? Det er jo dealbreaker så det holder.

Lenke til kommentar

Funksjonen heter "Batterioptimalisering" og ligger under innstillinger (pleier bare å søke etter den). Men opplever ikke at det funker optimalt.

Nei, er noe annet, husker ikke dog hva.

 

Husker noen tidligere kollega lagde en oppskrift for resterende Huawei brukere på det.

Lenke til kommentar

Nei, er noe annet, husker ikke dog hva.

 

Husker noen tidligere kollega lagde en oppskrift for resterende Huawei brukere på det.

Har gjort alt det der uten at det hjelpte. Fikk hjelp til det enten her eller på XDA til å bekrefte at jeg hadde satt alt rett, men det hjalp ikke. Samsung Note 9 hadde akkurat samme griene og det hadde Note8 også så ikke noe nytt under solen.

 

En venner seg sikkert til det for en hører lite klaging på det igrunnen. Har klart å vent meg til mye tungrodde greier etter jeg skiftet fra ios så denne kommer nok den også etterhvert. Må SKAL jeg ikke skifte til ios igjen :p

Lenke til kommentar

Er det virkelig tilfelle at dere bare akseptert dette?? Det er jo dealbreaker så det holder.

Virker som en må det. Var samme greiene på Note 8, Note9 og Mate 20 Pro som var de Android telefonene jeg hadde før P30 pro. Tror det blir en vanesak siden så få nevner det. Er så smått begynt å venne meg til å ikke stole på det og ta en sjekk om telefonen har vært usedvanlig stille lenge.

 

Å skifte til ios igjen denne gangen er utelukket og det ser ut for å være eneste løsningen på problemet..

Lenke til kommentar

Virker som en må det. Var samme greiene på Note 8, Note9 og Mate 20 Pro som var de Android telefonene jeg hadde før P30 pro. Tror det blir en vanesak siden så få nevner det. Er så smått begynt å venne meg til å ikke stole på det og ta en sjekk om telefonen har vært usedvanlig stille lenge.

 

Å skifte til ios igjen denne gangen er utelukket og det ser ut for å være eneste løsningen på problemet..

Jeg hadde aldri disse problemene på min gamle Galaxy S7. Den var også på 8.1.0. En ting er varsling, men en annen ting er programmer man er avhengig av at skal kjøre i bakgrunnen for å gjøre jobben sin. Jeg kan knapt tro det jeg hører...

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri disse problemene på min gamle Galaxy S7. Den var også på 8.1.0. En ting er varsling, men en annen ting er programmer man er avhengig av at skal kjøre i bakgrunnen for å gjøre jobben sin. Jeg kan knapt tro det jeg hører...

Skjedde senest i dag tidlig her at telefonen ikke viste noen notifikasjoner, men når jeg åpnet Facebook så så det notifikasjoner som var kommet i løpet av natten. Tol faktisk screenshot før og etter åpning av Facebook om du ikke tror meg :p

 

Har ikke hatt problemer med dette før, men de tre siste Android telefonene hadde alle samme problemet. Det var veldig tydelig når jeg hadde Mate 20 Pro siden jeg da kjørte iPhone xs parallelt og da kom alltid notifikasjoner frem på den, men maten hadde bingo notifikasjoner :D Jeg er ikke alene heller ser jeg da det stadig dukker opp tråder om folk som ikke får notifikasjoner bare her på forumet.

 

Jeg tror dog det er en vanesak og sikkert derfor ikke så mange tenker over det. Når man ikke er vandt med hvordan det kan virke så merker man gjerne ikke når det ikke virker heller. Stjerne eksempelet på det må være alle som mener cloud løsninger på Android er like bra som icloud :D

Lenke til kommentar

Skjedde senest i dag tidlig her at telefonen ikke viste noen notifikasjoner, men når jeg åpnet Facebook så så det notifikasjoner som var kommet i løpet av natten. Tol faktisk screenshot før og etter åpning av Facebook om du ikke tror meg :p

 

Nå er Facebook ulik andre apper når det gjelder notifikasjoner ved at enkelte notfikasjoner ikke trigger en varsling i på låseskjermen eller i varslingssenteret, eksempeler på dette kan være er invitasjon til å like en side o.l.

 

På iPhone får man likevel med seg disse varslene siden app-ikonet får en rød notifikasjon som viser antall "stille" varsler mens eneste måten jeg har funnet til å få dette med seg på Android er å bruke Nova Launcher kombinert med Tesla Unread. Så akkurat når det gjelder varsler fra Facebook på Android så tenker jeg det er vel så mye appens utforming kombinert med hvordan Android håndterer visning av varslinger på app-ikonet.

Lenke til kommentar

Skjedde senest i dag tidlig her at telefonen ikke viste noen notifikasjoner, men når jeg åpnet Facebook så så det notifikasjoner som var kommet i løpet av natten. Tol faktisk screenshot før og etter åpning av Facebook om du ikke tror meg :p

 

Har ikke hatt problemer med dette før, men de tre siste Android telefonene hadde alle samme problemet. Det var veldig tydelig når jeg hadde Mate 20 Pro siden jeg da kjørte iPhone xs parallelt og da kom alltid notifikasjoner frem på den, men maten hadde bingo notifikasjoner :D Jeg er ikke alene heller ser jeg da det stadig dukker opp tråder om folk som ikke får notifikasjoner bare her på forumet.

 

Jeg tror dog det er en vanesak og sikkert derfor ikke så mange tenker over det. Når man ikke er vandt med hvordan det kan virke så merker man gjerne ikke når det ikke virker heller. Stjerne eksempelet på det må være alle som mener cloud løsninger på Android er like bra som icloud :D

Forferdelig irriterende å måtte få notification for hver minste ting fra Facebook på iPhone da. Man kan vel ikke engang skru av varsler for kategorier som bursdager, invitasjoner, kommentarer etc? Kunne ihvertfall ikke det når jeg hadde iPhone før. Var enten alle varsler eller ingen.

 

Forstår fortsatt ikke hvorfor du ikke returnerer telefonen din. De siste dagene har det bare vært syting om at ting ikke fungerer, og at alt bare "funker" på iPhone (lol). På tide å gå tilbake til saueflokken, mister ?

Lenke til kommentar

Forferdelig irriterende å måtte få notification for hver minste ting fra Facebook på iPhone da. Man kan vel ikke engang skru av varsler for kategorier som bursdager, invitasjoner, kommentarer etc? Kunne ihvertfall ikke det når jeg hadde iPhone før. Var enten alle varsler eller ingen.

 

Forstår fortsatt ikke hvorfor du ikke returnerer telefonen din. De siste dagene har det bare vært syting om at ting ikke fungerer, og at alt bare "funker" på iPhone (lol). På tide å gå tilbake til saueflokken, mister ?

Varsler kan en skru av på selve FB appen på iPhone :)

Lenke til kommentar

Forferdelig irriterende å måtte få notification for hver minste ting fra Facebook på iPhone da. Man kan vel ikke engang skru av varsler for kategorier som bursdager, invitasjoner, kommentarer etc? Kunne ihvertfall ikke det når jeg hadde iPhone før. Var enten alle varsler eller ingen.

 

Forstår fortsatt ikke hvorfor du ikke returnerer telefonen din. De siste dagene har det bare vært syting om at ting ikke fungerer, og at alt bare "funker" på iPhone (lol). På tide å gå tilbake til saueflokken, mister ?

Man kan sortere på samme måte som på p30 ihvertfall. Første jeg gjorde var å ta bort bursdager, arrangementer osv, men når folk tagger meg eller nevner meg så vil jeg seff ha varsel. Trenger ikke å være Facebook heller det kan like godt være epost eller snapchat..

 

Er veldig fornøyd med p30 pro jeg, men naturlig nok så spør jeg ikke om ting som virker.. Det som er synd er at hardwaren er vanvittig bra! Skal klare å bytte denne gangen.. Skal jeg bruke post etter post på å skrive hvor bra telefonen er for å tilfredsstille deg?

 

Jeg er som nevnt snart vendt til notifikasjons bingoen til Android.. det er jo det mest elementære på en telefon så om jeg kan venne meg til at det ikke alltid virker så kan jeg venne meg til alt :D

 

Spar meg for "saueflokk" svada. Jeg bruker begge deler. Det er også litt vittig at du i stede for å se hva jeg påpeker av bugs og problemer er nødt til å gå på person og ikke sak. Hva med å si hvordan man får bort notifikasjoner om at messenger kjører over andre apps, hvordan få bort overbehandling av bilder, hvordan få notifikasjoner som en skal, hvordan få til skapelig sync av bilder hvor bilder ikke ligger i et komplett kaos (gjerne like bra som icloud, men jeg er realist så det er akseptert med noe halvveis), hvordan unngå at apper sporadisk lukkes når en skriver på tastaturet og sikkert flere ting jeg har glemt i farten.

Lenke til kommentar

Som nevnt så er dette et "problem" Huawei telefoner har, men det er altså noe man kan gjøre i innstillingene som gjør at man skal motta pushvarslinger med en gang de kommer istedenfor etter XX min.

 

Skal se om jeg finner igjen den guiden.

Takker :) tror ikke problemet nødvendigvis er Huawei relatert, men jeg prøver alt om det kan hjelpe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...