Gå til innhold

Hvor har du din BSU-konto?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker OBOS-banken til alt egentlig, også BSU. Renta der er 3.45 %, som er helt ok, men kjekt å ha alt på et sted også synes jeg. De har dessuten veldig gode betingelser på sine OBOS kontoer(kombinert bruks og sparekonto) og plasseringskonto om man er medlem. 

 

OBOS-banken har ikke gode betingelser. Den beste BSU-renta idag er 3,7 % uten krav til medlemskap, bosted, brukskonto etc...

Lenke til kommentar

De sparebankene som har best rente har gjennomgående krav til bosted eller tilknytning til det lokale markedet for å få den renten. 

 

Jeg har i Danske Bank, som jeg bruker til alt. Tror for så vidt jeg kunne hatt BSUen et annet sted uten at det var brudd med vilkårene for å få beste boliglånsrente, men jeg setter pris på servicen jeg får der og de har vært veldig behjelpelig med finansieringsbehov mv., så jeg foretrekker at de ser totaløkonomien min. De har vel 0,05 % dårligere enn beste tilgjengelig rente for allmennheten, og de 0,05 % gidder jeg ikke bli DNB-kunde for. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vært gjennom to renteøkninger uten at BSU-renten har økt hos Landkredittbank (3,50%) hvor jeg har BSU, eller Nordea (3,35%) hvor jeg har Boligsparekonto. Ser faktisk at DNB har høyere rente (3,60%) enn begge to nå, for første gang på lenge. Vet ikke om de to første har økt utlånsrenten to ganger slik som DNB har, men Nordea har vel i hvertfall økt én gang uten å røre BSU-renten. Får følge litt med... tvilsomt at DNB vil ha best BSU-rente over tid.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...