Gå til innhold

Tesla slår knockout på alt og alle: Har levert over 3000 Model 3 denne måneden


Anbefalte innlegg

S vil nok selge minimalt fremover hvertfall, blitt svært dyr i det siste. Lite nytt de siste 2 åra også.

3 vil jo selge mye fremover men det blir interessant med tall etter eks.vis 6 og 9 måneder, da får man et større bilde av det hele. Nå er det jo et stort oppdemmet leveringstall som presenteres, og de leverer stort sett mest biler i siste måned per kvartal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S vil nok selge minimalt fremover hvertfall, blitt svært dyr i det siste. Lite nytt de siste 2 åra også.

3 vil jo selge mye fremover men det blir interessant med tall etter eks.vis 6 og 9 måneder, da får man et større bilde av det hele. Nå er det jo et stort oppdemmet leveringstall som presenteres, og de leverer stort sett mest biler i siste måned per kvartal.

Ja jeg tror ikke S kommer til å selge særlig før de evt kommer med ny versjon med en god del oppdateringer som skiller den godt i fra model 3. Nå får en ny fullspekket model 3 til prisen av en 2016 inngangsmodell kjørt 50 000(model S). Sier seg selv at S ikke klarer konkuransen med de små forskjellene.

Lenke til kommentar

S vil nok selge minimalt fremover hvertfall, blitt svært dyr i det siste. Lite nytt de siste 2 åra også.

3 vil jo selge mye fremover men det blir interessant med tall etter eks.vis 6 og 9 måneder, da får man et større bilde av det hele. Nå er det jo et stort oppdemmet leveringstall som presenteres, og de leverer stort sett mest biler i siste måned per kvartal.

S og X blir garantert oppgradert innen kort tid. Musk uttalte for en liten stund siden at Tesla forventet økt salg av S og X fremover. En omfattende oppgradering, hovedsaklig på batteripakker, lading/ladekontakt er den eneste sannsynlige forklaringen  på hvordan de skal få til økt salg.

Endret av mrxx
Lenke til kommentar

Kjekke tall.

 

Selv forstår jeg ikke hvorfor folk kjøper Tesla Model 3, fremfor å heller kjøpe en 2-3år Tesla Model S til samme pris.

 

Vil si en får betydelig mye mer bil i en S enn en 3.

 

Det gjør du ikke.

Model 3 LR og Performance har rekkevidden til S100D som koster mye mer. Model 3 Performance har ytelse til mye dyrere performance S100D (3,4 0-100). I tillegg er Model 3 første elbilen som duger på bane, da særlig performance.

 

Model 3 har også CCS og den har nyere batteriteknologi, samt nyere drive units som er designet for å vare "uendelig". I tillegg får Model 3 LR og Performance opp til 250 kW lading på kommende superlader V3, det er altså 1609 km/t lading i peak.

 

Model 3 har også lavest vekt av alle Teslaene og den har en del andre mså fordeler. Klart at i S og X får du mer "fancy funksjoner" som motoriserte dører osv., men jeg byttet selv fra en late 2017 X med ALT utstyr til en 2019 Model 3 Performance med ALT utstyr.

 

Men velger man en ribbet MOdel 3 LR til ca 430.000kr, får man også vanvittig mye for pengene. Den er jo raskere enn de fleste konkurrentenes elbiler den også, men 3 Performance "tar kaken" med mer sportslig understell, bedre bremser, bedre ytelse++++.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De er jo en god del dyrere, og Tesla har fokusert på å få ut Model 3.Men alt må krisemaksimeres, må vite.

Når fallet til X er 15% siste år og S er over 40% (enda høyere om en bare regner siste halvåret) så betyr det at marginene til tesla også er i fritt fall.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når fallet til X er 15% siste år og S er over 40% (enda høyere om en bare regner siste halvåret) så betyr det at marginene til tesla også er i fritt fall.

Nei, for du glemmer model 3. Som de høster inn penger på. Her til lands er salget av toppmodellen rundt 15%. Finn ett lignende scenario hos noen andre i noen del av historien. De høster inn mye på denne modellen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, for du glemmer model 3. Som de høster inn penger på. Her til lands er salget av toppmodellen rundt 15%. Finn ett lignende scenario hos noen andre i noen del av historien. De høster inn mye på denne modellen.

Model 3 høster ikke inn penger. Det hjelper ikke å selge i bøtter og lass når marginen er minimal og på grensen til negativ. Det er heller ikke et pluss at dette er nesten tre års venting som frigis, og som er en liten tsunami som blutselig er borte. Den jevne høye strømmen tesla trenger for å betjene alle sine løpende utgifter er ikke der som Tesla har fantasert om. En kan omsette for så mange fantsillioner som en bare orker, men uten positive marginer så går en til slutt konkurs.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Model 3 høster ikke inn penger. Det hjelper ikke å selge i bøtter og lass når marginen er minimal og på grensen til negativ. Det er heller ikke et pluss at dette er nesten tre års venting som frigis, og som er en liten tsunami som blutselig er borte. Den jevne høye strømmen tesla trenger for å betjene alle sine løpende utgifter er ikke der som Tesla har fantasert om. En kan omsette for så mange fantsillioner som en bare orker, men uten positive marginer så går en til slutt konkurs.

Altså, dette er kun spekulasjoner fra din side.

 

Rapporter viser jo til at selv 35k usd versjonen har rom for gode marginer. Da sier det seg selv at P versjonen til dobbel pris og vell så det har ekstremt gode marginer.

 

Tesla har nå levert ut de modellene som ble kjøpt så snart de åpnet for at folk kunne bestille (desember), enda renner det ut biler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du tror de kun har levert ut biler bestilt i desember?

En jeg kjenner får sin etter 3 uker ventetid.

Syns ikke dette tyder på noen enorm kø av kjøpere akkurat.

Der andre merker har 1 år eller så kø, leverer andre biler på et par uker. 
Sier litt om etterspørsel og tilgjengelighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du tror de kun har levert ut biler bestilt i desember?

En jeg kjenner får sin etter 3 uker ventetid.

Syns ikke dette tyder på noen enorm kø av kjøpere akkurat.

Der andre merker har 1 år eller så kø, leverer andre biler på et par uker. 

Sier litt om etterspørsel og tilgjengelighet.

 

Nei, det var ikke det jeg sa. De åpnet for config i desember. Da ble det bestilt rundt 5000 biler eller tilsvarende det de har levert ut nå. Men det har ikke stoppet opp, det betyr at det er mange ikke reservasjonsholdere som bestiller også. 

 

At han fikk en som passet han er jo bare kjekt for han, det er mange andre som venter i månedvis... Hadde det ikke vært kø hadde ikke tesla levert ut 3-400 biler pr dag. At det må forklares er ganske bissart, men ikke overraskende ref tidligere erfaringer.. 

Lenke til kommentar

Altså, dette er kun spekulasjoner fra din side.

Rapporter viser jo til at selv 35k usd versjonen har rom for gode marginer. Da sier det seg selv at P versjonen til dobbel pris og vell så det har ekstremt gode marginer.

Tesla har nå levert ut de modellene som ble kjøpt så snart de åpnet for at folk kunne bestille (desember), enda renner det ut biler.

Du tenker på den $35k varianten som Tesla nå jobber mot kundene for å slippe å lage? Hadde Tesla tjent penger på den så hadde de jo produsert og solgt som hakka møkk. I stede så kjører Tesla en cash-grab vi Model whY.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du tenker på den $35k varianten som Tesla nå jobber mot kundene for å slippe å lage? Hadde Tesla tjent penger på den så hadde de jo produsert og solgt som hakka møkk. I stede så kjører Tesla en cash-grab vi Model whY.

De selger den jo, så kan ikke se at de jobber i mot... De ønsker jo såklart å selge de dyrere versjonene så lenge de klarer å melke det markedet. Skjønner ikke at det er overraskende, alltid vært slik. Det var slik med model S, X, 3 og blir slikt med Y. Samtidig var det samme reaksjonene den gangen også. Ekkokammer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjør du ikke.

Model 3 LR og Performance har rekkevidden til S100D som koster mye mer. Model 3 Performance har ytelse til mye dyrere performance S100D (3,4 0-100). I tillegg er Model 3 første elbilen som duger på bane, da særlig performance.

 

Model 3 har også CCS og den har nyere batteriteknologi, samt nyere drive units som er designet for å vare "uendelig". I tillegg får Model 3 LR og Performance opp til 250 kW lading på kommende superlader V3, det er altså 1609 km/t lading i peak.

 

Model 3 har også lavest vekt av alle Teslaene og den har en del andre mså fordeler. Klart at i S og X får du mer "fancy funksjoner" som motoriserte dører osv., men jeg byttet selv fra en late 2017 X med ALT utstyr til en 2019 Model 3 Performance med ALT utstyr.

 

Men velger man en ribbet MOdel 3 LR til ca 430.000kr, får man også vanvittig mye for pengene. Den er jo raskere enn de fleste konkurrentenes elbiler den også, men 3 Performance "tar kaken" med mer sportslig understell, bedre bremser, bedre ytelse++++.

På akselerasjon er Model S bedre enn Model 3 LR, ikke Model 3 Performance.

På rekkevidde er Model S 100D bedre enn både Model 3 LR og Performance, som begge er bedre enn Model S 75D.

 

At du har gått fra Model X til Model 3 handler vel mer om at du ikke har bruk for en SUV lenger, enn at Model 3 er bedre?

 

Model 3 Performance er mer en sportsbil med fordelene og morroskapene det bringer, men jeg klarer ikke helt å utelukkende bruke 500.000 på en Model 3 LR enn en brukt Model S 75D.

 

Jeg ser det blir nevnt flere fordeler med ny bil, men Model S var vel heller ikke enn dårlig bil..?

 

 

Gratulerer med ny bil til deg også!

 

Virker plutselig normalt bytte nye biler annen hvert år her merker jeg... :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å forstå Tesla hatet. Det er ikke rart det selger godt, Tesla er den første moderne el-bilen som siktet på premium-segmentet. Elbilene før dette var nitriste bybiler med 10mil effektiv rekkevidde.

 

Det som så skjedde var at bilbransjen prøvde å stoppe de, husker dere alle nyhetene om Tesla som brant? Vet dere hvor mange det egentlig var, og sjansen for brann i en Tesla kontra en bensinbil?

 

Nå lager de fleste bilmerker elbiler i den klassen, til og med Audi. Oppskriften? Kopier Tesla. De skal ha lykke til, tydeligvis liker folk originalen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De selger den jo, så kan ikke se at de jobber i mot... De ønsker jo såklart å selge de dyrere versjonene så lenge de klarer å melke det markedet. Skjønner ikke at det er overraskende, alltid vært slik. Det var slik med model S, X, 3 og blir slikt med Y. Samtidig var det samme reaksjonene den gangen også. Ekkokammer.

Hjelper ikke å selge når du etterpå ringer kundene og ber dem oppgradere til dyrere modell fordi den billigste varianten ikke vil bli levert på lenge enda.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...