Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Erfaring med en "rotløs" tilværelse?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Føler at livet mitt er ute av synk om dagen og har følt det lenge. Det er vanskelig å forklare, men det handler om at gleder i livet mitt føles ut som små øyeblikk med en stoppeklokke.

 

Når jeg opplever noe hyggelig eller bra, så kommer det til å ta slutt eller settes på vent. Det kan være:

 

Jeg studerer i en by som er langt unna hjemstedet. Det har skjedd 2-3 ganger når jeg har vært hjemme på ferie at jeg har møtt en person jeg klikker med og som kunne vært en potensiell date, men det avsluttes fordi jeg må tilbake.

 

Eksempel 2 er når jeg bodde hjemme var det lite initiativ fra venner og bandet jeg spilte i. Rett før jeg flyttet startet jeg nytt band med noen som virkelig var interesserte, slik som meg, men det måtte settes på pause fordi jeg måtte dra.

 

Her jeg bor nå sliter jeg med å etablere noe meningsfylt med noen.

 

Dette har ikke bare med noe geografisk å gjøre, men er eksempler på et lite synkronisert liv. Ting skjer når jeg ikke kan være med, på en måte. Det kan være ganske deprimerende til tider.

 

Lurer egentlig bare på om noen andre kanskje har kjent på en sånn følelse før og har noen tips. Ellers var det bare for å få ut noen tanker.

 

Anonymous poster hash: b9c28...b60

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har ikke bare med noe geografisk å gjøre, men er eksempler på et lite synkronisert liv. Ting skjer når jeg ikke kan være med, på en måte. Det kan være ganske deprimerende til tider.

Anonymous poster hash: b9c28...b60

Vel, du beskriver egentlig en ganske generell opplevelse av det jeg ihvertfall tolker som en mangel på rytme, eller rutine i livet. Mål for dagen (eller uka) kan man kanskje også kalle det?

 

Om jeg skal anbefale en bok, ville jeg nevnt The Power of When: Learn the Best Time to do Everything, og rett og slett bare sagt til deg at du kan med fordel skaffe deg ihvertfall litt mer rutiner og disiplin.

 

Men, det kan være at det er noe annet, og mer sammensatt enn bare å ha en daglig rutine (eller mål).

 

Det er som oftest slik at hvis man ikke forstår sine egne vansker, så skyldes de mer enn kun en ting.

 

Så jeg kan bare gi råd på generelt grunnlag, og det blir da så enkelt som å si ta oppvasken hver morgen, spis dernest en litt variert frokost og ta gjerne B-vitaminer og tran (eventuelt også D-vitaminer), ikke kast vekk for mye tid på kvelden med å glane på TV...

 

Men når det er sagt så er det naturlig å oppleve at livet er kjedsommelig og meningsløst, av og til.

Lenke til kommentar

Velg på nytt og velg rett.

Nå er det ikke alltid like lett å finne ut hva som er det 'rette' valget for en selv, og man lærer ofte av å prøve - og feile - seg frem.

 

Det kan være så enkelt som at man ikke forstår seg på om man er introvert eller ekstrovert, man bare går og føler at man gidder ikke alt det sosiale.

Det kan være så enkelt som at man ikke har en daglig rutine som passer ens egen kroppsrytme, man har ikke oppdaget sine egne interesser - det er ikke 'kult' å sitte på en fredagskveld og lese en god bok, i mange sine øyne - det kan være at man ikke egentlig ønsker en kjæreste, man er bare i en periode i livet hvor alle andre man kjenner har en, og man blir ekskludert sosialt hvis man ikke er i et forhold...

 

Det enkleste i verden er å si 'skjerp deg', og det er som oftest folk som ikke har opplevd virkelige vanskeligheter som er ivrigst til å komme med enklest mulige løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...