Gå til innhold

Microsofts Chromium-baserte Edge-nettleser har lekket på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-OvFPdyiZ

Nå er jo The Verge kjent for kvalitetsjournalistikk og integritet.

 

Eller vent...

 

 

Skal uansett bli spennende å se hva som kommer. Microsoft pøste jo en del penger i Edge, så det satt nok langt inne å droppe motoren. Allerede med en dødsdømt motor hadde de jo et greit UI og hastigheten var heller ikke noe å si på.

Samtidig har Chrome begynt å lugge mer og mer, de har gjort noen snåle UI-valg på siste testversjonene, og fordelene de hadde over andre i stabilitet og kompatabilitet er omtrent borte.

 

Hvem som tar mest andel, Chrome eller Edge, det er egentlig helt irrelevant. Det viktigste er at en får satt siste spiker i kista for Internet Explorer.

Lenke til kommentar

Microsoft har hatt 2 problemer som har de har slitt med i alle år og som nå forhåpentligvis er en saga blått. Ytelsen er jo en ting. Men vel så ille i mine øyne er jo at Microsoft konsekvent har nektet å tegne opp skjermbiler korrekt ihht css spesifikasjonene. Og der har ms syndet så lenge jeg kan huske. De har blitt peset på dette tidligere og svart noe ullent om at de må være bakoverkompatibel, men helt ærlig virker det mest som at noen hos ms fikk en "god ide" når de startet sitt eget løp i css også ble det en dogme for alle andre men en etablert sannhet hos ms.

 

Positivt om begge disse problemene nå er en saga blått. Kanskje det nå blir mindre hacks blant utviklere også for å få sidene til å virke som de skal.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd nye Edge, men har heller ikke hatt behov for å kjøre Chrome/Chromium i flere år i Windows heller. ?

 

-Menneh... ...Vil Newedge gi meg muligheten til å avinstallere Oldedge og Internet Exploder?

-Dèt finner jeg mer interesant.

 

(Er nesten sikker på at skoavtrykket ved å fjerne IE/Edge vil gjøre Windows 2GB mindre... ...-Ikke at det er veldig relevant, menneh...)

Endret av Sandormen
Lenke til kommentar

Men vel så ille i mine øyne er jo at Microsoft konsekvent har nektet å tegne opp skjermbiler korrekt ihht css spesifikasjonene. Og der har ms syndet så lenge jeg kan huske. De har blitt peset på dette tidligere og svart noe ullent om at de må være bakoverkompatibel, men helt ærlig virker det mest som at noen hos ms fikk en "god ide" når de startet sitt eget løp i css også ble det en dogme for alle andre men en etablert sannhet hos ms.

 

Positivt om begge disse problemene nå er en saga blått. Kanskje det nå blir mindre hacks blant utviklere også for å få sidene til å virke som de skal.

 

Javel? Det er nå problemene kommer til Edge også. Den blir like dårlig på webstandarder som Chrome er: https://twitter.com/eloekset/status/1015312408032808962?s=20

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-OvFPdyiZ

Har brukt Edge Dev Channel en stund nå, og synes dette fungerer ganske godt.

Med en gang støtte for AzureAD-konto istedenfor Microsoftkonto kommer på plass blir denne en contender for jobbrelatert bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...