Jump to content
Niklasp

Nye detaljer røpet om Google Stadia

Recommended Posts

Dette er så gull som det går an å bli!

Men spørs på prisen.

100kr/mnd - ja takk!

200kr/mnd - hmm, ok.

300kr/mnd - forventer "toppspill" 24/7

400kr/mnd - nei takk.

500++kr/mnd - dra til h.

• Like 3

Men spørs på prisen.

100kr/mnd - ja takk!

200kr/mnd - hmm, ok.

400kr/mnd - nei takk.

500++kr/mnd - dra til h.

Forhåpentligvis putter de prisen lavt nok til at de får flest mulig med på å prøve dette. For hvis de putter prisen rundt 300-400kr++ i mnd så får de nok ikke mange med på dette og det er jo selvsagt skadelig, men man får også ikke testet det skikkelig heller.

Så jeg håper så inderlig at de putter en god pris på det i første omgang sånn at serverne etc får kjørt seg.

Om prisen inkluderer et godt utvalg av nye og populære spill så er jo ikke 3-400,- per måned dyrt. Sammenlignet med hva det koster om man skal kjøpe spill og hardware til å spille på. 

• Like 2

Men spørs på prisen.

100kr/mnd - ja takk!

200kr/mnd - hmm, ok.

400kr/mnd - nei takk.

500++kr/mnd - dra til h.

Denne tjenesten er ikke for hardcore gamere. Denne tjenesten baserer seg på casuals som ikke har råd til å kjøpe en fancy PC og som kun kan spille i ny og ne. Kanskje det kommer et spill de har lyst til å spille og dermed kjøper en mnd.

Kjøper du en måned med for eksempel Origin Premier, så koster det deg 150 kroner. Og det krever at du faktisk har en PC til å begynne med. Så 300-500 kroner for å slippe å kjøpe PC og eventuelt spill vil være en sabla god deal skal jeg si deg.

PCen min kosta meg 35 000 kroner, og det er ganske mange måneder jeg kunne kjørt Stadia for.

Om prisen inkluderer et godt utvalg av nye og populære spill så er jo ikke 3-400,- per måned dyrt. Sammenlignet med hva det koster om man skal kjøpe spill og hardware til å spille på. 

Ikke uenig i det. Jeg tenker det er en stor og foreløpig urørt kundegruppe: sånne som meg: Lyst til å spille AA-titler i ny og ne, men har ikke lyst til å investere i HW.

Da kan 400kr/mnd fordelt på 3 kvelder, virke litt mye.

Fordelen med spillstrømming er at du kan spille det samme spillet på "alle" plattformer.

Det er dessverre ingen fordeler med spillstrømming.

Går ut i fra at TEK nå også anbefaler å ikke bruke denne tjenesten da de ikke leverer på fysiske plater og man låses til å kjøpe tjenesten kun fra google.

• Like 1

Er det noe info på anbefalt opplastningshastighet? Tenker det må være like vitalt med bra oppfart som nedfart for å oppleve minst mulig input lag.

Si ikke det. Ping til serveren + responstid i monitor/tv kan plutselig utgjøre nok til at det blir merkbar forsinkelse. Selvfølgelig er monitorer ganske bra på dette. Men tver er ikke bestandig så sterke på dette feltet.