Gå til innhold

Nettverkstilkobling fra xbox påvirker Altibox TV


Anbefalte innlegg

Jeg har en switch koblet til hjemmesentralen med kabel til etasjen under, til switchen har jeg koblet til:

  • Xbox One S
  • Altibox TV-dekoder
  • PC
  • Phillips Hue Bridge
  • Hjemmekino receiver
  • TV
  • Trådløst access punkt (Ubiqi)
  • BD-spiller
  • Raspberry Pi
  • Argon nettverksstreamer

 

 

TV-bildene hakker i dette oppsettet. Og etter feilsøking med å ta ut en og en kabel, så har jeg funnet ut at når XBone er koblet til, så hakker det, men i det jeg trekker kabelen ut, så hakker det ikke. Dette er uavhengig om Xbone står på eller av.   

Ingen andre enheter påvirkes av at Xbone er koblet til. Og Altibox-TV påvirkes ikke av noen andre enheter.

Når Altibox-TV er koblet rett i hjemmesentral, så har det ikke noe å si at xbone står koblet til switch.

 

Noen tips om hva årsaken til dette kan være?

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare et par spørsmål,

 

1. Når du har testet med å ta ut en og en kabel har du da prøvd å bytte port som xboxen er koblet til?

2. Du sier at det ikke har noe å si om xboxen er på eller av. Hakker det på tven hvis xboxen er koblet til switch men den ikke er koblet til strøm ?

3. Hva slags altibox dekoder har du ?

4. Hva slags switch har du ?

 

Har dessverre ikke noen bedre tips da jeg ikke har Xbox selv.

Lenke til kommentar

Takk for interessen

 

1: Ja

2: Ikke testet, kan teste om det gir info som kan løse problemet?  For å ta inn og ut strømmen er mer tidkrevende enn å trekke nettverkskabelen ut og inn.

3: Huawei Q22 - https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/oppsett-dekoder/

4: https://www.komplett.no/product/820899/datautstyr/nettverk/switch/linksys-16-port-desktop-gigabit-poe-swit#

Lenke til kommentar

Beklager sent svar.

 

Takk for svarene. Det med strømkabelen var et dårlig spørsmål fra min side som ikke skal ha noe å si. Jeg leste ikke innlegget ditt godt nok.

 

Men jeg har et annet som jeg tror vil avklare noe, hakker det på tven hvis du har dekoderen og xboxen direkte koblet i hjemmesentralen ?

 

Det som ofte er problemer med tv dekodere fra altibox og svitsjer er  manglende støtte for IGMP snooping.

Så jeg tror problemet ligger på svitsjen, men det får vi først bekreftet ved å prøve begge enhetene direkte koblet i hjemmesentralen.

 

Jeg kan desverre ikke nok om svitsjen du har til å si noe fornuftig om configen av den eller spesifikasjonene, men kan gjøre noen søk hvis det blir bekreftet at det er der problemet ligger

Endret av Thsan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...