Gå til innhold

Outlook 2007 fungerer ikke lengre


Urken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt ikke slutt for Outlook nei. Om du har en så gammel versjon av det må du kanskje oppgradere, eller velge et annet program - eksempelvis Thunderbird.

 

Outlook 2007. Men jeg fikk beskjed for ca, 1 år siden at det ikke ble flere oppdateringer. 

Får følgende beskjed. Kan ikke starte Microsoft Office Outlook. Kan ikke åpne outlook vinduet. Kan ikke åpne mappesettet. Fant feil i filrn Outlook1.pst. Det står også at jeg kan kjøre reparasjonsverktøyet for innboksen (scanpst.exe) for å finne å reparere feil i filen. Men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Får ikke e.post programmet til å virke lengre. Jeg bruker Outlook. Det er vel slutt på oppdateringer til dette programmet så kanskje det er derfor. Er det noen som kan hjelpe.

 

Har du vurdert å bare bruke Outlook.com? Lurer på om du også kan importere filene dine fra versjonen du bruker. 

 

Her er en kjapp how%to. 

 

Men, dersom det stemmer som det Sampson skriver så kan det være at du må gjøre et eller annen for å fikse databasen.. Dette hakke jeg peiling på, så du får si ifra om dette funker først. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å flytte OST og PST filene, lage en ny profil og teste. Om programmet fungerer da er det bare datafilen for kontoene dine det har gått skeis med.

 

Jeg finner ikke OST fila. Og hvor skal jeg i så fall flytte den.

Lenke til kommentar

 

Outlook 2007. Men jeg fikk beskjed for ca, 1 år siden at det ikke ble flere oppdateringer. 

Får følgende beskjed. Kan ikke starte Microsoft Office Outlook. Kan ikke åpne outlook vinduet. Kan ikke åpne mappesettet. Fant feil i filrn Outlook1.pst. Det står også at jeg kan kjøre reparasjonsverktøyet for innboksen (scanpst.exe) for å finne å reparere feil i filen. Men det hjelper ikke.

 

 

Skulle dette tilfeldigvis være på en datamaskin som har noen år på baken?

I så fall er det ikke ukjent at det over mange år kan oppstå feil på harddisken som gjør at datafiler eller programfiler ikke lenger kan bli lest korrekt.

Lenke til kommentar

Skulle dette tilfeldigvis være på en datamaskin som har noen år på baken?

I så fall er det ikke ukjent at det over mange år kan oppstå feil på harddisken som gjør at datafiler eller programfiler ikke lenger kan bli lest korrekt.

 

Ja PCen har noen år på baken. Da hjelper det vel ikke å kjøpe Office 365 eller Office 2019 heller.

Lenke til kommentar

Ja PCen har noen år på baken. Da hjelper det vel ikke å kjøpe Office 365 eller Office 2019 heller.

 

Det jeg tenkte på er at harddisken kanskje har opparbeidet seg noen skavanker i løpet av årene som har gått, og at Pc'en nå sliter med å lese deler av enkelte datafiler fra disken. Noen ganger rammer dette Windows' systemfiler, slik at PC'en oppleves som treg eller krasjer, noen ganger er det programfiler, slik at programmene bruker en evighet på å starte, og noen ganger er det datafiler som outlook.pst som Outlook ikke klarer å lese.

 

Det beste ville nok være å bytte ut harddisken - for ikke å si hele PC'en -, men det er jo ikke alltid en mulighet.

 

Det finnes et program som heter SpinRite ($89) som kanskje kan klare å "gjenopplive" disken, men det koster mer enn en ny harddisk, så hvis du har tatt backup av dine viktige data, så vil jeg anbefale en ny harddisk.

Lenke til kommentar

Får du noen feilmelding?

 

https://www.hdsentinel.com/ For sjekk av harddisk drive.

 

Den eneste feilmeldingen jeg får stå over, men gjengir den gjerne. 

Får følgende beskjed. Kan ikke starte Microsoft Office Outlook. Kan ikke åpne outlook vinduet. Kan ikke åpne mappesettet. Fant feil i filrn Outlook1.pst. Det står også at jeg kan kjøre reparasjonsverktøyet for innboksen (scanpst.exe) for å finne å reparere feil i filen. Men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte på er at harddisken kanskje har opparbeidet seg noen skavanker i løpet av årene som har gått, og at Pc'en nå sliter med å lese deler av enkelte datafiler fra disken. Noen ganger rammer dette Windows' systemfiler, slik at PC'en oppleves som treg eller krasjer, noen ganger er det programfiler, slik at programmene bruker en evighet på å starte, og noen ganger er det datafiler som outlook.pst som Outlook ikke klarer å lese.

 

Det beste ville nok være å bytte ut harddisken - for ikke å si hele PC'en -, men det er jo ikke alltid en mulighet.

 

Det finnes et program som heter SpinRite ($89) som kanskje kan klare å "gjenopplive" disken, men det koster mer enn en ny harddisk, så hvis du har tatt backup av dine viktige data, så vil jeg anbefale en ny harddisk.

 

PCen er ikke treg. Jeg har installert Mozilla Thunderbird og det virker bra synes jeg, men tar vel litt tid for å lære skikkelig.

Lenke til kommentar

Den eneste feilmeldingen jeg får stå over, men gjengir den gjerne. 

Får følgende beskjed. Kan ikke starte Microsoft Office Outlook. Kan ikke åpne outlook vinduet. Kan ikke åpne mappesettet. Fant feil i filrn Outlook1.pst. Det står også at jeg kan kjøre reparasjonsverktøyet for innboksen (scanpst.exe) for å finne å reparere feil i filen. Men det hjelper ikke.

Tenkte på når du oppretter ny profil?

Lenke til kommentar

Hard Disk Sentinel baserer seg vel på SMART-data rapportert fra harddisken, men det er mulig den også kan avdekke "surface level defects" ved å monitorere dataoverføringshastigheten fra disken. (Lav hastighet tyder på at disken sliter med å lese fra "platene".)

Kan gjøre litt forskjellig.

 

https://www.hdsentinel.com/help/en/01_intro.html

 

https://www.hdsentinel.com/help/en/61_surfacetest.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...