Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høring om forslag til forenklet tilgang til førerkort i klasse A1 for innehavere av førerkort i klasse B


Anbefalte innlegg

paboee skrev (21 timer siden):

Mener det jeg skrev stemte på en prikk.🙂

Må ha hatt lappen så og så lenge, og en 18 åring med lappen i to dager får den ikke. Hadde ikke datoen i hodet når regelen endret seg. Mener  huske at dette var et EU regulativ som Norge dengang da måtte følge. Har selv hatt kl B siden 94.

Uansett er den helt fin å kjøre, selvfølgelig noe tyngre i fremstillingen enn en vanlig sykkel/scooter. Det de fleste spør om er om den ligger godt i svingene, og der kjenner jeg veldig lite forskjell.

 

Det er mulig du mener det samme som jeg siterte fra vegvesenet, men det du skriver i innleggene dine stemmer ikke.

Du MÅ altså ha kjørt opp til B senest 19.1.13 for å kjøre trehjuls motorsykkel. Det har ingenting med alder eller hvor lenge du har hatt førerkort å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 4/30/2021 at 1:16 PM, steinrawr said:

Det er mulig du mener det samme som jeg siterte fra vegvesenet, men det du skriver i innleggene dine stemmer ikke.

Du MÅ altså ha kjørt opp til B senest 19.1.13 for å kjøre trehjuls motorsykkel. Det har ingenting med alder eller hvor lenge du har hatt førerkort å gjøre.

Kjørte en opp før 19.01.2013, så må en ha hatt sertifikatet for klasse B i minimum 8 år og snart 4 måneder, og må da også nå være over 26 år for å ha tatt oppkjøring såpass lenge før. Veldig så krangevoren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, paboee said:

Kjørte en opp før 19.01.2013, så må en ha hatt sertifikatet for klasse B i minimum 8 år og snart 4 måneder, og må da også nå være over 26 år for å ha tatt oppkjøring såpass lenge før. Veldig så krangevoren.

Du kan være i pensjonistalderen og ta B-lappen etter 19.01.2013 og fortsatt ikke kunne kjøre en trehjuling. Alder har nada å si

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...