Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Portforwarding Minecraft Server


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

under source zone kan jeg velge:

geee... Har du noen forklaring (router manual) på de valgene der og "source zone" generelt ?

 

Poenget er at du ofte må velge hvor signalene kommer inn fra når du skal NAT'e. Det er hva jeg trodde dette alternativet var til: Dvs. velge den "pluggen" Huawei dingsen er koblet til (hva står det forresten på den?).

Hadde jo håpet på f.eks. noe som var mer likt det mer normale begrepet "WAN", men altså ikke slik her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

...Jeg byttet til Bridged HSD og skiftet "source zone" til HSD på port-forwardingen. Deretter rebootet jeg ruteren.

æh... den bør ikke stå som bridged. Det betyr pip åpent.

 

Funker det med "Routed HSD" + "Source zone" til HSD ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

På EG400 vil bridged mode etterlate LAN 4 vid åpen (praktisk om en skal koble på egen ruter for eksempel.. Litt skumlere om annet er koblet til LAN 4) resten av portene ruter ruteren som ellers, EG400 og Get anbefaler og å deaktivere WiFi i bridged mode. Port Forward funker i begge modus men krever at ett modus er valgt. På EG400 ifra Get som jeg mottok var ikke det valget utført og det sto bare "Please Select Profile"... Routed HSD modus virker med port forward med HSD valgt som external/source zone (rart å ikke holde seg til konformen WAN...) 

Ballet mye med dette før jeg fikk det til da det dette oppsettet var litt ukonvensjonelt/ukjent for meg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...