Gå til innhold

'Debatten er stor om små økonomiske forskjeller, men liten om de virkelig store'


slemskurk

Anbefalte innlegg

Viser til en sjeldent god artikkel: https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/JooLRP/Debatten-er-stor-om-sma-okonomiske-forskjeller_-men-liten-om-de-virkelig-store--Einar-Lie

 

Jeg har igrunnen ikke noe spesielt å bidra mer med til dette, men for de som har hørt om Thomas Pikkety, så har da han skrevet boka 'Kapital', hvor han gjennomgår økonomisk utvikling og han har SÆRLIG kritisert Norge for de jævla dumme fittehjernene i Høyre of FrP som faen ikke har fått med seg at det er idioti å gi rike skattelettelser og skru opp avgifter (og strømpris, og bompenger) for arbeidende folk.

 

Glad jeg har røymt fra nisseland; her nede i Spanjakkia er det mulig å kjøpe ost som ikke smaker brukt tyggegummi, og skinke som ikke smaker nitritt. Foruten, kjøtt som ikke har vært frosset ned i tre år før det blir solgt til nordmenn, OG *fersk* fisk etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glad jeg har røymt fra nisseland; her nede i Spanjakkia er det mulig å kjøpe ost som ikke smaker brukt tyggegummi, og skinke som ikke smaker nitritt. Foruten, kjøtt som ikke har vært frosset ned i tre år før det blir solgt til nordmenn, OG *fersk* fisk etc.

 

 

Nå var det vel norske produsenter som vant Oste-VM i både 2016 og 2018 da. Så dersom det var på grunn av osten du emigrerte fremstår ikke akkurat det som en genistrek..

 

Ifølge World Happiness Report 2019 er Nordmenn verdens 3. lykkeligste. Spania er på plass 30. Om dette skyldes det faktum at du har emigrert fra Norge til Spania sier rapporten ingenting om så langt jeg kan se.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå var det vel norske produsenter som vant Oste-VM i både 2016 og 2018 da. Så dersom det var på grunn av osten du emigrerte fremstår ikke akkurat det som en genistrek..

Nisje-produkter.

 

Ifølge World Happiness Report 2019 er Nordmenn verdens 3. lykkeligste. Spania er på plass 30. Om dette skyldes det faktum at du har emigrert fra Norge til Spania sier rapporten ingenting om så langt jeg kan se.

Tja, det blir en klabb-og-babb kjekling, for Spanjakkene er mest sunne (i verden), og vel... hvordan man måler 'lykke' kan bli en interessant diskusjon - som du gjerne må føle deg fri til å utrede din oppfattelse av - men min mening er da at noe av målingene er oppkonstruerte og 'kunstige'.

Endret av slemskurk
Lenke til kommentar

De som klager på andre er den type folk som ikke skaper noe selv. Folk som skaper verdi har ikke tid til å kritisere eller bryte ned andre.

 

Hvis andre gjør noe du ikke liker eller er enig i så får du kompensere ved egne handlinger. Du har ikke noe med hva andre gjør. Du har ditt liv og de har deres. Unntaket er dersom det direkte påvirker din kropp eller eiendom.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og, ja, jeg forsøker å 'få til noe'.

"Do or do not, there is no try."

 

Har du fått til noe? Har du resultater å vise til?

 

Alle forsøker å få til noe, det er ingen bragd. De fattige forsøker å få til noe ved å sette seg ned og se på TV. De forsøker å få tiden til å gå i håp om at det skal bli bedre i morgen helt uten innsats. De stemmer inn politikere i håp om at de skal få det bedre helt uten egen innsats.

 

Skattelette til de rike hindrer ikke de fattige i å skape noe. Hvem som sitter i stortingssalen hindrer ikke den fattige i å reise seg fra stolen og gjøre noe konstruktivt.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...