Gå til innhold

Stor undersøkelse: Rotter får kreft av mobilstråling


Anbefalte innlegg

 

Atmosfære og ozonlag demper ikke nevneverdig de frekvenser som mobiltelefoner bruker.

 

Jeg sa vel heller ikke det, men stråling fra Sola og kosmos.

Du skrev at "....stråling fra Sola og kosmos... vi har en atmosfære og ozonlag som beskytter oss mot dette. " Strålingen fra sola er meget bredbåndet og inneholder også samme frekvenser som brukes i mobilsystemer. Og disse svekkes ikke i atmosfære og ozonlag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strålingen fra sola er meget bredbåndet og inneholder også samme frekvenser som brukes i mobilsystemer. Og disse svekkes ikke i atmosfære og ozonlag!

 

Stemmer, jeg burde ha skrevet Jordens elektromagnetiske felt. Ozonlaget tar vel bare UV strålingen. Poenget mitt var at livet på Jorda er beskyttet mot ting utenfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sånn rundt 2.4 gigahertz er 'riste på vann'-frekvensen. Over det, så er det for kjapt, egentlig til at det har effekt.

 

Og etter det jeg forstår, så bryter det ikke ned molekyler, men jeg kan ta feil og det kan være at de Van-Derwalske bindingene (altså, protein- og hormon-bindinger) blir forstyrret, men for å avklare det så trenger vi noen som kan fysikk på høyt (vel, lavt, lol) nivå.

Du merker sikkert du blir varm i øra når du har snakket lenge i telefon, det er grunnet vibrasjoner på molekylært nivå.  Pga radiobølger som blir absorbert i kroppen. Men effekten er så liten at det er ingen fare, hadde telefonen vært på 2000 watt som en mikrobølge ovn. Og brukte alt dette til og generere radiobølger. Ja da kan vi snakke om og koke hode ditt. Men en telefon er vel på noen få watt.

 

Så er ikke nærheten nok til og bryte bindinger i molekyler. Nå vet ikke jeg hvor sterke disse statsjonene er, men jeg ville sikkert ikke hatt hode parkert 1 meter fra senderen 8 timer hver dag. 

 

Om dette hadde vært veldig skadelig, hadde vi også sett skader på folk som bor nær høyspent. Da de bor midt magnetfelt med masse ikke-ionisert stråling. 

Saken er det at vi ser skader, i masse vis! Og bevisene ligger i dagen da mye av det vi omtaler som "livsstillidelser" skyldes mikrobølgestråling og som du påpeker, høyspent. Man skal ikke lengre enn til KNM Kvikk, RS Sjøfareren, Radarsaken og flere tilsvarende tilfeller bare i Norge! Og når det gjelder forskning, finnes dette i søkk og kav og da rett i underkant av 28.000 rapporter! I 2011 ble mikrobølgestråling klassifisert i kreftgruppe 2B, sammen med blant annet DDT og bly, hvilket media har valgt å ikke få med seg! Problemet er at industrien har jobbet iherdig for å så tvil siden 1993! Et annet problem er at 2B klassifiseringen skulle kommet allerede i 2004, hvilket hadde tvunget industrien mer over på fiber og Li-fi!

https://www.iarc.fr/wp-content/uploads/2018/07/pr208_E.pdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar

The conclusion means that there could be some risk, and

therefore we need to keep a close watch for a link between cell phones and cancer risk.

Det var i 2011, har du noe av nyere dato å komme med, eller slenger du bare rundt deg med masse fancy ord?

 

Forøvrig må svaret ditt opplyse andre, da jeg automatisk setter brukere med 'XXXXXXXX' navn på ignore grunnet mistanke om masse-generering av brukerkontoer utelukkende for å trolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

I 2011 ble mikrobølgestråling klassifisert i kreftgruppe 2B, sammen med blant annet DDT og bly, hvilket media har valgt å ikke få med seg!

Samme klasse som bacon altså, dvs klassen "vet ikke". Forøvrig, dersom du er engstelig for kreft mht. DDT og bly så kan du ta det helt med ro, du er dau av forgiftning lenge før kreften evt slår til. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...