Gå til innhold

Luftforsvaret får kritikk mange år etter Kebnekaise-ulykken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når noe fra forsvarsmakten granskes i forbindelse med ulykker, sitter man gjerne med en liten tvil om hvorvidt "alt kommer på bordet"

 

Og så blir det "bekreftet" slik som i dette tilfelle.

 

Kan noe slikt skje i granskingen av KNM Helge Ingstad, eller er den hendelsen altfor godt belyst allerede, til at det kan dukke opp whistleblower's lenge etterpå?  :roll:

Lenke til kommentar

Det er ikke de dyktigste folkene som havner i det offentlige, med forsvaret inkludert. Ofte er dette folk som ikke er dyktige nok for det private næringslivet.

 

Forøvrig er jeg enig med deg. Jeg har også inntrykk av at "alt" som oftest ikke kommer frem.

Lenke til kommentar

Det er ikke de dyktigste folkene som havner i det offentlige, med forsvaret inkludert. Ofte er dette folk som ikke er dyktige nok for det private næringslivet.

 

Forøvrig er jeg enig med deg. Jeg har også inntrykk av at "alt" som oftest ikke kommer frem.

 

Har du eksempler på dette?

I den spisse ende i Forsvaret er det strenge opptakskrav. La det ikke være tvil om det.

 

At Forsvaret er presset på tid, antall personell og midler til øving, er langt ifra det samme som at de som omkom i Hercules ulykken ikke er blant de dyktigste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Når noe fra forsvarsmakten granskes i forbindelse med ulykker, sitter man gjerne med en liten tvil om hvorvidt "alt kommer på bordet"

 

Og så blir det "bekreftet" slik som i dette tilfelle.

 

Kan noe slikt skje i granskingen av KNM Helge Ingstad, eller er den hendelsen altfor godt belyst allerede, til at det kan dukke opp whistleblower's lenge etterpå?  :roll:

 

Det er garantert noen, som vet noe, av alle overlevende ombord. Den dagen de ikke har noen karriære å beskytte lengre, da blir de mer snakkesalige :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I mediene har man lagt seg til en uvane å prise dem som krasjer med flyet eller skipet sitt, spesielt dersom det er offentlig ansatte. Har du noen gang lurt på hvorfor det alltid ifølge mediene er de mest erfarne og dyktige pilotene som styrter med flyet sitt, mens de som bare såvidt bestod skolen eller som er helt uerfarne aldri styrter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...