Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dirrelyd fra taket


Anbefalte innlegg

Etter at det flytta inn en ny nabo i overetasjen, høres det nå en økt dirrelyd fra det ene hjørnet i taket ifb med at det kjører tung trafikk forbi. Jeg trodde lenge at lyden var pga et møbel som ikke var montert fast hos de gamle naboene, da lyden var hørbar tidligere også, særlig når de holdt fest hvor det ble trampet mye i gulvet, men så har det bare fortsatt. Jeg har spurt naboen om han kan finne ut av det, men han vet ikke, og det er åpenbart ikke noe han legger merke til selv.

 

Hovedproblemet er at lyden har blitt så mye verre enn den var, etter all oppussinga, og jeg holder på å gå fra vettet. Den høres ikke hver dag, så noen ganger kan det være stille i flere dager, før den er tilbake, men det er like helvetes plagsomt hver gang. Jeg får bare ikke ro i kroppen når jeg ikke vet om lyden kommer eller går.

Det høres ut som det kommer fra noe som står i spenn inne i taket. Naboens teori var at det var pga luft i radiator-rørene som går gjennom bygget, men det er jo ikke den type lyd. Det er en dirrelyd som øker og minsker i takt med vibrasjonene fra trafikken.

Jeg lurer på om noen vet hva det kan komme av, selv om det ikke virker som om det er mulig å gjøre noe med det...

Her er et lydklipp: https://www.youtube.com/watch?v=O1nRLPRL7Sg&feature=youtu.be

Endret av Gummihjerte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker at det kan ikke være noe som står på gulvet, eller løs parkett. Han bytta ut hele gulvet, og lyden var tilstede også under oppussing.
 

Vitrineskap med mye glass rett over?

Men det skulle naboen legge merke til

 

Eller noe som ikke er så tungt som står på løst gulv og når det kjører forbi tunge kjøretøy så vibrerer parketten

 

Men det er jo bare spekulasjon, da det kan være så mangt 

Lenke til kommentar

Jeg bare tenker at naboen burde ha hørt det. Og jeg regner med at maskinene ble fjerna under oppussing, siden han måtte bytte ut hele gulvet, og lyden hørtes også da.

 

Kan jo godt hende at han faktisk hører det, men ikke setter det I forbindelse me dirrelyder under. Slik emaskiner hørs gjerne godt I det rommet de er.

Lenke til kommentar

Kan jo godt hende at han faktisk hører det, men ikke setter det I forbindelse me dirrelyder under. Slik emaskiner hørs gjerne godt I det rommet de er.

 

Jeg har snakket med han om det, så jeg tror ikke han legger merke til noen form for lyd fra en maskin uten å koble det sammen. Og det høres ikke bare i tidsrom hvor maskinen evt. er på, hvis det var det du tenkte. Det kan være av og på en hel dag.

Endret av Gummihjerte
Lenke til kommentar

Synes det høres ut som om lyden kommer fra samme rom som du filmer i. Ser det er en slags lysrørlampe med gitter på i videoen. Kan det hende det er noe løst i denne?

 

Nei, det kommer fra hjørnet av taket. Jeg har stått på et bord under området og tydelig hørt at det kommer derfra og ikke fra taklampene. 

Endret av Gummihjerte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...