Gå til innhold

Timepris for utleie av meg selv i mitt eget firma til tippbilkjørig og traktorbrøyting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar egentlig ikke ut lønn, sparer igrunn bare opp penger til fremtidige investeringer. jobber fast en annen plass der jeg jobber turnus. Leier meg selv ut når jeg har fri. Har så si ikke noe utgifter i firma.

Så er interessert i å vite om det er noen andre her som leier seg selv ut på Tippbil kjøring og brøyting o.l å mye de tar i timepris.

Lenke til kommentar

Kva vil du tene?

Kva utgifter har du?

Og kor stor konkurranse har du?

 

 

Som minimum må du fakturere det du vil ha som timelønn x 1,5 dersom du ikkje har andre utigfter til utstyr eller materiell.

Dersom du i tillegg må holde deg med arbeidsverktøy eller har andre utgifter så må du rekne med dette i timesprisen.

Du bør også legge til litt ekstra i timesprisen for å kompansere for den utgifta du har hatt med å ta førerkortet.

 

Det kan være nødvendig at du held deg under 3x timeslønna du vil ha for å ikkje prise deg ut.

 

 

Dersom du ikkje veit i det heile tatt kva du vil ha i lønn, så kan det være greit å sjå til dei almenngjorte tariffavtalane for bygg eller godstransport.

For bygg så skal den minste timeslønna være 203,80 kr for ein fagarbeidar (183,10 kr for ein uutdanna og uerfaren arbeidstaker).

For godstransport skal den minste timelønna være 171,45 kr.

 

Sidan tariffen for godstransport gjeld for sjåførar som køyrer løyrety over 3,5 tonn på veg, så er det kanskje den som det er mest nærliggande å samanlikne med.

Som minimum må du fakturere 171,45 x 1,5 = 257,18 kr i timen dersom du i ikkje skal tene under "minstelønn" totalt sett. Denne timesprisen forutsett også at du ikkje har utgifter.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Er i samme bransjen selv. Bileier på tippbil fakturer selv 750,- timen + moms.

Han er jo selvfølgelig intressert i å tjene penger selv og da svarer det seg ikke for deg å leie deg ut.

For en årslønn på 500.000,- før skatt med 25 feriedager og 5-6 sykedager, regnskapsfører, forsikring og andre småutgifter må du ha 500,- timen +moms, da har du også 5% fortjeneste.

Du har ingen sikkerhet på at du har arbeid, og ved å ta deg så godt betalt tror jeg du vil slite med at noen vil leie deg inn fast.

Når du ikke eier utstyr til å utføre jobben så har det ingenting for seg i en så pressa bransje.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...