Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Totalrenovering av bad 7-8 kvm 2019


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi skal i gang med å bygge nytt bad. Kort forklart blir det å slå sammen eksisterende vaskerom med bod og WC (til sammen ca 7.5 kvm) og sette inn varmtvannsbereder og vaskemaskin i rommet som vi benytter som badet i dag (2.5 kvm) og bruke det som vaskerom.

 

Hva er normalt pris om man skal leie inn firma til dette? Skjønner det kommer an på flisvalg og innredning osv. osv. men sånn grovt hva må man regne med?

 

Det blir et forholdvis stort prosjekt, tenker å rive veggen og gjøre kart mest mulig selv, muligens ta noe snekkerarbeid selv. Bor i et borettslag. 4 etg. uten heis.

Endret av MajoNess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Vi skal i gang med å bygge nytt bad. Kort forklart blir det å slå sammen eksisterende vaskerom med bod og WC (til sammen ca 7.5 kvm) og sette inn varmtvannsbereder og vaskemaskin i rommet som vi benytter som badet i dag (2.5 kvm) og bruke det som vaskerom.

 

Hva er normalt pris om man skal leie inn firma til dette? Skjønner det kommer an på flisvalg og innredning osv. osv. men sånn grovt hva må man regne med?

 

Det blir et forholdvis stort prosjekt, tenker å rive veggen og gjøre kart mest mulig selv, muligens ta noe snekkerarbeid selv. Bor i et borettslag. 4 etg. uten heis.

Som håndverker selv, så blir dette litt som å spørre; "hvor stor er en fisk?"!

 

Så jeg ville ringt en entreprenør/håndverker å fått han/hun til å komme på en befaring, som i 99% av tilfellene er gratis :)

Endret av kla3torsk1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

4 etg. uten heis skulle vært forbudt.

Men selv små enkle bad koster fort vekk kr. 300.000 å fikse litt på, altså flislegging og moderat liten innredning.
Helt syke priser etter min mening.

Jeg ville sett på litt alternative løsninger hvor ikke alt trenger å følge normen, dvs. membran er ikke kjempeviktig at er helt strøken så lenge man har et dusjkabinett osv. Man kan spare store penger på små snarveier.

Når det gjelder borettslag kan det hende styret finner ut at alle bad skal renoveres året etter at dere har pusset opp - det vil da være bortkastet...

Lenke til kommentar

Som håndverker selv, så blir dette litt som å spørre; "hvor stor er en fisk?"!

 

Så jeg ville ringt en entreprenør/håndverker å fått han/hun til å komme på en befaring, som i 99% av tilfellene er gratis :)

 

Jeg skjønner det blir litt som å spørre om fisken ja. Det er mye om og men.. Men tenkte sånn røflig.

Har fått et prisoverslag på 342.000kr. på et "standard" oppsett. Men om jeg gjør div. snekkerarbeid selv kan det bli litt rimeligere. Bare lurte på om det var en OK pris på et 7-8 kvm bad i 2019. 

 

 

4 etg. uten heis skulle vært forbudt.

 

Men selv små enkle bad koster fort vekk kr. 300.000 å fikse litt på, altså flislegging og moderat liten innredning.

Helt syke priser etter min mening.

 

Jeg ville sett på litt alternative løsninger hvor ikke alt trenger å følge normen, dvs. membran er ikke kjempeviktig at er helt strøken så lenge man har et dusjkabinett osv. Man kan spare store penger på små snarveier.

 

Når det gjelder borettslag kan det hende styret finner ut at alle bad skal renoveres året etter at dere har pusset opp - det vil da være bortkastet...

 

Blokka er fra 67 så heis var ikke standard da tenker jeg.. lite og få gjort med. Jeg gidder ikke og ta noen snarveier når det gjelder bad.

Vi hadde rørfornying i blokka i februar, så ser ingen grunn til at borettslaget plutselig skal renovere noen bad.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...