Gå til innhold

Tatt uten førekort 17 mars - Oppkjøring 26. Mars


Funky11

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg var litt uheldig forrige søndag på vei fra hytta ( 5 timer kjøretur ) skulle jeg hjelpe kjæresten min å kjøre den siste biten før vi var hjemme, jeg valgte da å kjøre siste biten igjennom skogen for at hun skulle slippe å kjøre

 

 

vi ble stoppet i tilfeldig kontroll og ble da anmeldt av politet.

 

jeg har oppkjøring på føreprøven den 26 mars og ble stoppet og anmeldt den 17 mars.

 

 

 

siden dette er av norsk politi så vil sånne anmeldelser ta lang tid, så jeg lurer på om jeg skal bare forsette med å ta den oppkjøringen som planlagt

 

spørsmålet mitt om det er noen her ute som har opplevd det samme og hva som da skjedde med deg?

 

er det noen andre her som har peiling på hvor lang tid en sånn anmeldelse vil ta?

 

takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du "var litt uheldig", ja. Hater når det der skjer, ass! Snuten lurer bak hver en busk, og det er lite vi ærlige borgere kan gjøre. Før eller siden sitter vi alle i saksa.

 

Jeg ville bare ringt politiet og spurt dem. Så ville jeg kontaktet førerkortkontoret med samme spørsmål. Med litt flaks får du svar som ligner hverandre. Her vil du derimot få høre mye forskjellig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Takk for alle svar! 

 

jeg ble jo anmeldt på stedet, men en slik anmeldelse vil jo ta lang tid.

 

skal jeg bare vente på straffen min da, og ikke gjøre noe?

 

anmeldelser i norge tar jo kjempe lang tid, så om jeg bare tar oppkjøringen så kan jeg jo se hva som skjer..

 

men jeg håpet det var noen som leste dette som har opplevd akuratt det samme 

Lenke til kommentar

Sjølv om politiet ikkje får behandla anmeldelsen og ilagt deg sperrefrist før oppkøyringsdatoen din, så vil konsekvensen berre være at oppkøyringa blir annullert.

Dette er heller ikkje ei sak der det er sannsynleg at du blir frikjent, einaste måten du slepp unna dette på er dersom saka di blir liggandes i saksbunken og blir forelda.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

dette var sikkelig bra! tusen takk, han duden på den tråden hadde oppkjøring 3 uker etterpå, mens jeg har jo bare 1 uke etterpå så dette lover jo bra da 

 

Det er tydeligvis mulig å slippe unna, men jeg ville ikke forventet det. Du sitter sannsynligvis med skjegget i postkassa.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

jeg ble jo anmeldt på stedet, men en slik anmeldelse vil jo ta lang tid.

 

Her er det sikkert forskjeller fra distrikt til distrikt, men der jeg bor vil det vanligvis bli skrevet forelegg basert på en slik anmeldelse den samme dag eller dagen etter hendelsen. Med noen dager postgang, og kanskje litt liggetid før ting blir sendt ut så kan du ha fått forelegg i posten i løpet av ei uke

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Kompis gjorde det samme. Kjørte uten førerkort og totalvraket bilen. Han hadde oppkjøring fire måneder etterpå, innen saken var ferdig etterforsket, og fikk førerkortet. Sperrefrist har ikke tilbakevirkende kraft fikk vi vite den gang (2001)

 

 

Kilde: Var passasjer da det skjedde og var i avhør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...