Gå til innhold

[Løst] Koble bilbatteri til en Boomblaster jvc rv-nb50


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal på festival til sommeren og lurer på hvordan jeg skal koble ett bilbatteri(som jeg tar med inn på camp) til Boomblasteren jeg tar med.

Har lest rundt omkring, men har ikke blitt så mye klokere dessverre.

Her er litt info om strøm og slikt på den:

Power Source

AC:

110V, 60Hz

Battery:

DC 15V; "R20 (SUM-1) / D (13D)" Battery x 10

DC (Car Battery)

12V (via an optional car adapter)

 

På forhånd Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en slik batterikabel til min JVC boomblaster - Jeg fikk tak i en slik med riktig plugg som passet i JVCen, så koblet jeg til en sikring og loddet på batteriklemmer - sort og rød - slik at man ikke kobler feil.

 

Mest mulig Ah er best  :)

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Jeg har en slik batterikabel til min JVC boomblaster - Jeg fikk tak i en slik med riktig plugg som passet i JVCen, så koblet jeg til en sikring og loddet på batteriklemmer - sort og rød - slik at man ikke kobler feil.

 

Mest mulig Ah er best :)

 

Hvordan batterikabel snakker du om nå?

Og funker det startbatteriet som er sendt i linken litt over, eller vil det gå tomt veldig fort?

Er snakk om å spille musikk i 4 dager på festival.

Lenke til kommentar

Det er dessverre ikke noen felles standard for alle slike 12V plugger - du må neste ha med deg spilleren og teste hos for eksempel Biltema, Clas Ohlsson eller andre aktuelle steder. De kommer gjerne med sigaretttenner plugg, denne fjerner du og huker på en sikring og batteriklemmer i stedet.

 

Et typisk batteri med 50-100Ah, som Hårek skriver, passer bedre til høy spilling over flere dager.

Lenke til kommentar

Det er dessverre ikke noen felles standard for alle slike 12V plugger - du må neste ha med deg spilleren og teste hos for eksempel Biltema, Clas Ohlsson eller andre aktuelle steder. De kommer gjerne med sigaretttenner plugg, denne fjerner du og huker på en sikring og batteriklemmer i stedet.

 

Et typisk batteri med 50-100Ah, som Hårek skriver, passer bedre til høy spilling over flere dager.

Takk for hjelpen! Er ikke spesielt handy av meg.. så får se hva jeg klarer. Kan hende jeg ender opp med hundre D batterier og bytter hele tiden.

Lenke til kommentar

Det er da mye bedre å gå direkte fra batteriet når spilleren har 12V tilkobling. 

En vekselretter bruker også strøm, så spilletiden vil bli kortere. Virkningsgrad 90%. Dvs hvis batteriet ditt har strøm til 10 timer med 12V tilkobling så får du 9 timer med vekselretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...