Jump to content
NTB - digi

I dag åpner Under. Se de ferske bildene av den unike Snøhetta-restauranten

Recommended Posts

"Dette er nok et såkalt fastvindu uten mulighet for å lufte." - Hvordan skal de få vasket vinduet for groing da? Vasse? :p

Men seriøst: Virkelig lekkert! Håper det smaker og at prisene ikke skremmer bort så mange at det blir stående tomt etter hvert.

• Like 8

Jeg hadde forventet mer panorama-vinduer der nede...

Det er full panorama-vindu i bunn, det er ikke avbildet her.

Du tenker sikkert på dette bildet: https://img.gfx.no/2409/2409145/Under%20Snohetta%208.670x447.jpg

Som du ser på veggen så skrår platene nedover, så det er tatt på langsiden.

5 minutter fra hytta, så blir vel å gi den et forsøk et gang.

• Like 1

Det blir en perfekt vannscooter-rampe når den gror skikkelig igjen. Du har vært ute og jazzet med gutta, på vei hjem på sea-doo-en, skal inn i småbåthavna bak der, men gidder ikke kjøre rundt. Da er det bare å gønne på.

Kult prosjekt, men hvorfor så elendige stoler?

Fordi de er veldig pene og materialvalget passer med veggene.

Blir restauranten stengt ned når det blåser opp til orkan?

Jeg vil anta det blir utrygt å gå fra parkeringa til inngangen i orkan.

Selv lurer jeg mest på de tekniske delene av bygget. F.eks hvor lufta fra ventilatorhettene føres, om avløpet er koblet til kommunens v/a-nett eller om det er rensing om bord i bygget, hvor fettutskilleren er, hvordan universell utforming er i varetatt med tanke på rullestolbrukere (heisen og toaletter), hvor de har fått plass til ventilasjonskanaler og aggregat, hvordan innfestingen til vinduene er, energiberegningen, hvordan det er fundamentert osv.

• Like 7

Fordi interiørarkitekter skal ha de stolene som er dyrest, ikke best å sitte på.

Ligger nok mye mer i valget av stoler enn det.

De ønsker sirkulasjon i restauranten samt at det skal se bra ut, så du var faktisk inne på noe.

Jeg hadde forventet mer panorama-vinduer der nede...

5 minutter fra hytta, så blir vel å gi den et forsøk et gang.

Skulle gjerne gått. Men 2250kr per person for meny. Og ikke ledig før utti august. Ikke helt for den vanlige mann i gata det her.

Syns ikke det er noe bra tegn at dem ikke har bilde av det store vinduet fra innsiden, kan tyde på at utsikten er nokså middelmådig. Skulle jo tro at det vinduet skulle bli trekkplasteret, dog er det eneste vi får se et bilde i motsatt retning?

Og over 2k for maten, i lille Spangereid.... vil gå veldig bra det første året pga reklame, men tviler på det overlever over tid- er et alt for lite marked der ute.

Syns ikke det er noe bra tegn at dem ikke har bilde av det store vinduet fra innsiden, kan tyde på at utsikten er nokså middelmådig. Skulle jo tro at det vinduet skulle bli trekkplasteret, dog er det eneste vi får se et bilde i motsatt retning?

Og over 2k for maten, i lille Spangereid.... vil gå veldig bra det første året pga reklame, men tviler på det overlever over tid- er et alt for lite marked der ute.

Ja, har vært skeptisk til hvor det store vinduet ville bli, har inspisert havbunnen der den ligger, og det var iallefall bare masse tang og tare. 

Angående lokasjon tror jeg ikke det blir noe problem, mange sa det samme om Lindesnes Havhotell før det åpnet, og det går jo veldig bra.

Latterlig mye turisme i område rundt april-oktober, i tillegg til de vanlige hyttebeboerne som meg selv.

• Like 1

Kult prosjekt, men hvorfor så elendige stoler?

Hvordan kan du vite at de er eledige? Du har aldri hverken sett eller prøvd en slik stol før.

Stolene er forøvrig laget av den lokale snekkerbedriften Hamran på Snartemo som har håndlaget møbler i snart 90 år, så de vet nok hva de holder på med. Imotsetning til tullinger som kommenterer på nett.

• Like 7

Guest Slettet+45613274

Hvordan kan du vite at de er eledige? Du har aldri hverken sett eller prøvd en slik stol før.

Jeg har sett de nå og de ser forferdelige ut. Hvorfor ikke stoler med puter og av litt bedre stoff?