Gå til innhold

De fleste antivirusprogrammer for Android holder ikke mål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting nytt her da, app-store har alltid hatt en overveldende stor mengde komplett ubrukelige apps. 23 AV-apper oppdaget truslene, og av dem var alle de "standard" AV-appene som Avast ,Symantec etc. Ergo, gjør som du alltid har gjort - hold deg til kjente merkevarer når det gjelder Antivirus. Dette hadde vært en sak om èn av de store leverandørene hadde failet totalt.

Lenke til kommentar

Hva betyr prosentene vist i bildet i artikkelen?

 

Alle som står ved siden av 100% oppdaget 100% av truslene i testen, AVG, Avast Symantec - alle de "store". Escan f.eks oppdaget kun 99.8, og siden de testet over 500 000 "test runs" så er faktisk 0.2% av det ganske stor feil også vil jeg si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo bare fantastisk for hele AV-industrien at mersalget kan bli bare enda vanskeligere pga. denne nyheten.

 

Jeg antar at folk ikke er så veldig bevisste på at de behøver sikring av sine mobiltelefoner sånn i utgangspunktet. Og de fleste får sannsynligvis levert med sikring til sin mobil via bundling. Altså der hvor du kjøper f.eks. et antivirus til bruk på PC, også leveres det med f.eks. 1 lisens til bruk på mobiltelefon. Da kan det jo tenkes at familiefar, eller familiemor velger å kjøpe ekstralisenser til sine barn eller hva det måtte bli av scenario som kan skape mersalg.

Endret av G
Lenke til kommentar

99% av mobil antivirus er scam eller malware. Det og cleaner/booster apps er det første jeg ser etter når kunder kommer mobiler fulle av spam pop-up og ytelse problemer.

 

90% er ikke særlig effektive mener du. Ett lite fåtall er malware etc

 

Hvorfor i himmelens navn finnes det så mange antivirus-program? Har brukt Symantec i alle år og aldri følt behov for å bytte.

 

Konkurranse.

Symantec? Da hadde jeg faktisk skiftet. Krever unødvendig med resurser og finnes bedre alternativer.

Bl.a Avast eller Bitdefender får somoftest bedre score.

Endret av Omnia vincit amor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konkurranse.

Symantec? Da hadde jeg faktisk skiftet. Krever unødvendig med resurser og finnes bedre alternativer.

Bl.a Avast eller Bitdefender får somoftest bedre score.

 

Har hatt Symantec/Norton på denne PC'n i 7 år nå. Bruker så lite ressurser at jeg ikke merker det er der engang. Helt feilfritt. Gamle myter lever lenge ser jeg. Er ikke 2005 mer.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...