Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert M.2 SSD til hovedkort


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har googlet meg ihjel snart. Finner ikke en løsning.

 

Jeg får fysisk ikke festet M.2 SSD NVMe(Intel 660p 2tb) til ASRock 450 pro hovedkort.

 

Det skal altså være en skrue jeg kan ta ut, sette inn M.2 SSD. Får så å feste skruen slik at harddisken sitter der den skal.

 

Men, jeg ser ingen skrue jeg kan ta ut..er en metalldings der, men ingen verktøy passer til den(får den ikke ut).

 

Hva skal jeg gjøre?

post-47778-1339333_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det bare holdt seg..hehe.

Jeg hadde på PCen i ca. 4t. Installerte programmer, spill, skjermdrivere++ restartet PCen én gang etter driverinstallasjon. Spilte i 3-4t etter det.

Men, så skulle jeg restartet PCen på nytt(etter 4t), så får jeg opp "feilmelding".

 

Jeg har vært innom begge alternativene som jeg får når jeg trykker på "F11", men kommer ikke noe særlig videre.

 

Har ingen andre HDD eller CD tilkoblet. Fjernet alle USB og W10 på minnepennen. Eneste er til mus, tastatur og høyttalere.

 

Feilmeldingen er: "Reboot and selecet proper boot device...."

 

PCen ble bygd i oktober i fjor, byttet bare harddisk nå.

post-47778-5437288_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dere hadde selvfølgelig helt riktig. Ja, flaut det der hehe. Bittesmå skruer. Fant de til slutt? Bra disken ikke blir ødelagt så kjapt.

 

Ser ut som M.2 kortet er bra festet. Jeg startet PCen på nytt. Fungerte med en gang. Har hatt den på i dag, restartet maaange ganger. Ingen problemer.

 

Helt til nå...skjønner ikke hvorfor?

 

Boot option #1: UEFI: Built-in EFI Shell

Boot option #2: Disabled

 

Har ikke bevegd PCen en millimeter.

Samme feilmelding som første gang.

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Nå tok jeg ut m.2 disken, satt den inn igjen. Nå fungerer det, kom inn i Windows nå som om ingenting har skjedd. Harrdisken satt veldig bra fra før av(har bare denne m.2 disken, ingen andre HDD). Skjønner ikke hvorfor det skal fungere hvis jeg tar den ut og inn. Noen som vet hvorfor?

Er tidskrevende i tillegg å koble fra og koble til, veldig liten skrue, veldig trang plass.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...