Gå til innhold

Ice kjøper Komplett Mobil


Anbefalte innlegg

Skuffa nå!  :omg:

 

Har 3 abonnement hos Komplett pr i dag, 12GB, 4GB og 1GB. Det to første blir enten nedgradering av data eller prisøkning på, og det siste er ca. samme pris på.

Har vært fornøyd med Komplett den tiden jeg har vært kunde, 100% problemfritt. Hadde Telia før og det fungerte for såvidt greit, men ikke like bra dekning når jeg var ute og kjørte. Jeg kommer ikke til å bli med over til ICE. 

Blir vel talkmore nå, selv om de er dyrere  :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestemt meg for Talkmore, og har opprettet abonnement der. Så er det to familiemedlemmer som skal følge etter fra Komplett når mitt nye abonnement er aktivert. Imidlertid står jeg som juridisk eier av de tre Komplett-abonnementene. Noen som vet om en av de to gjenværende kan bli juridisk eier etter at jeg har tatt i bruk Talkmore? Begge er over 18.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Noen som vet om en av de to gjenværende kan bli juridisk eier etter at jeg har tatt i bruk Talkmore? Begge er over 18.

 

Det vil jeg tro. Men om jeg ikke husker feil så må du uansett sende det inn, om ikke dette kan gå over telefon. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hadde telenor tidligere, men byttet til Komplett fra telenor pga kunderservice, og ikke pga pris. Må ha telenor dekning pga hytten.

 

Ser ut som om det blir talkmore, men problemet her er at om man bestiller tvilling-sim vil ikke dette virke i utlandet. Ser på tvilling-sim som et behov da man kan ha en jobbmobil, eller en mobil med seg på stranda på ferie som man ikke trenger å være redd for. Noen som har erfaringer med dette? Virker tvillingsim fra talkmore i utlandet?

 

I følge komplett skulle hvertfall deres tvillingsim virke i utlandet.

Lenke til kommentar

Den skjønte jeg ikke, for Telenor har jo den beste kundeservicen og nei, tuller ikke

 

Vel godt mulig du har hatt god opplevelse. Men jeg har fått så dårlig kundebehandlig fra dem de siste mnd at jeg valgte å si opp pga dårlig kundeservice.

 

Jeg kan ikke svare spesifikt på det, men data-SIM fra Talkmore funker ihvertfall i utlandet.

 

Takk, skal få dobbelt sjekke ang tvilling sim. Andre som har tvilling sim fra andre operatører hvor det fungerer uten styr i utlandet?

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar

Jeg hadde ICE før jeg byttet til Komplett grunnet problem med tvillingkort. Det ble ikke noe ordning og jeg går gladelig over til ICE igjen, fant annen løsning på mitt behov. Kjapp og god kundeservice har de, greie priser og dekning, som jeg er sensitiv for hjemme noe jeg vet blir bra med ICE. Håper dere i ICE vil ha meg tilbake, etterhvert utvider jeg nok nok litt produkt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var dette noe vi kunne ha forutsett? Daglig leder i KM, Haakon Dyrnes, var flere ganger ute i media og klaget sin nød over hvor dyrt det er å være mobiltilbyder, og at prisene han fikk hos Telenor var så høye. Hvorfor inngikk han ikke noen avtale med Telia, slik som Chilimobil gjorde? Det er noe som ikke stemmer helt.

 

Edit:typo

Endret av beladinka
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

ICE virker. Slapp helt av.

Har måttet hjelpe en av mine nærmeste å flytte fra Ice til Komplett nettopp fordi det ikke virket. Det var lotto om man klarte å ringe på grunn av elendig dekning, og samtalekvaliteten var horribel. Byttet til Telenor-nett fra Komplett, og har aldri opplevd de samme problemene. 

Her i bygda er det omvendt. Telenor er elendig og samtalene detter ut over en lav sko. Skurrer og tregt nett. Ice og Telia funker knirkefritt med god samtalekvalitet og raskt mobilnett. Men det har nok også med hvor du bor, så skal ikke bestride deg i dine opplevelser med Ice/Telia. Samtidig er det ikke alltid gresset er grønnere på den andre siden. Telenor har sine svin på skogen når det kommer til dekning etc de også.

Her i bygda er det flere som må reise til nabobygda for å klage til Telenor fordi det skurrer så fælt at Telenors kundeservice ikke engang hører hva som blir sagt. Telenor har i over ett år (snart to) unnskyldt seg med at de jobber med å utbedre feilen i en mast. For 4-5 måneder siden ga de opp å leide plass i Telia sin mast istedenfor, men det har ikke hjulpet noe mer. Mange som har Telenor via jobben og ikke har mulighet til å bytte. De som ikke har mobil via jobb har flyttet over til Ice og Telia for lengst. Kun de gamle ringrevene og lojale som frivillig er igjen i Telenor sitt nett, og selv det hjelper ikke på kvaliteten i samtalene eller hastighetene i mobilnettet....

 

Men når det er sagt er det jo synd at Komplett gir seg, og selger seg ut. Synd at Telenordekningen også forsvinner for de som er avhengig av den. Selv har jeg vinket farvell til Telenor og Telenoreide selskaper for lenge siden, og vil aldri tilbake. Selv om Telenordekningen forsvinner er jeg likevel glad for at det var Ice som kjøpte de. Vi trenger mer konkurranse mot "duopolet" og Ice med sitt eget nett har en anledning til å gi de to store gigantene nettopp det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skuffa nå! :omg:

 

Har 3 abonnement hos Komplett pr i dag, 12GB, 4GB og 1GB. Det to første blir enten nedgradering av data eller prisøkning på, og det siste er ca. samme pris på.

Har vært fornøyd med Komplett den tiden jeg har vært kunde, 100% problemfritt. Hadde Telia før og det fungerte for såvidt greit, men ikke like bra dekning når jeg var ute og kjørte. Jeg kommer ikke til å bli med over til ICE.

Blir vel talkmore nå, selv om de er dyrere :thumbdown:

Lenke til kommentar

Byttet til Talkmore etter jeg fikk vite at ICE overtar. Husk at du får 15% familierabatt hvis du har flere abb hos Talkmore. Med familierabatt og gratis datasim fra talkmore ble det samme pris som hos komplett. Fikk også en til å verve meg, da fikk jeg de 2 første månedene gratis. Det som er synd er at man mister EU+

 

https://talkmore.no/abonnement/familie?ds_rl=1246229&gclid=Cj0KCQjwpsLkBRDpARIsAKoYI8yDuxjAbbVk88BHYC3IRTtEdtrswsWyyodIbqJrK_TAQ1gyC8_aWecaAmUcEALw_wcB&gclsrc=aw.ds#2_a

Endret av kentrygve
Lenke til kommentar

Har akkurat sendt denne mailen til Komplett:

 

Til ledelsen

Har ledelsen i Komplett faktisk reflektert over omdømme og tilliten til selskapet ved at de selger mobilkundene sine til ICE? Tror det er ganske mange som føler seg sviktet av Komplett. Jeg kan ikke prate for andre enn meg selv, men etter denne hendelsen er tilliten svekket og jeg velger heller andre tilbydere av elektronikk enn komplett.no. Dere forteller meg at jeg ikke kan stole på at dere følger opp meg som kunde i fremtiden. Jeg mener at dere har tilbudt det beste mobilabonnementet på markedet, og nå tar dere dette bort fra kundene deres. Hvorfor skal jeg da fortsette å være kunde hos dere? Det finnes mange andre gode tilbydere av elektronikk. Dere viser ikke lojalitet ovenfor meg, så hvorfor skal jeg gjøre det ovenfor dere? Mistenker at dere bommer med denne avgjørelsen.

Lenke til kommentar

Tja, ledelse og aksjonærer har fått pengene sine, og 90 % av kundene kommer til å få et greit tilbud hos ICE. Komplett klarte tydeligvis ikke å tjene penger som mobiltilbyder, og da er det penga som rår.  Løsningen ble å selge hele butikken. Om et halvt år er allting glemt.

Endret av beladinka
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Men rett meg om jeg tar feil. Men er det slik at om man befinner seg ett sted med perfekt telia dekning hvor også ice har dekning, men f.eks bare middelmådig styrke. Vil telefonen da koble seg til ice eller telia sitt nett? Risikerer man da å ha middelmådig dekning på steder hvor telia har veldig god dekning fordi nettet til ice blir prioritert? Hvis ja blir det jo etter min mening ice sitt største ankepunkt.

 

Så lenge dekningen er bra nok så velger den Ice. Med bra nok så mener jeg ingen forskjell på streaming, surfing, tale, sms. Så ja, den velger Ice 4 streker over 5 Telia, men det har ingen betynding i praksis. Nedlasting av store filer vil gå raskere hos Telia. Men du kan alltids låse mobilen til Telia permanent eller midlertidig.

Jeg har ICE mobilt bredbånd. Nå er det sånn at ruteren automatisk velger mellom 450/800/1800 frekvensbånd, uten at jeg kan velge dette selv. De kaller ruteren sin for en Smart-ruter, selv om jeg mener den burde vært kalt Dum-ruter. Det har seg sånn at jeg har best dekning på 450 båndet, men best hastighet på 800 båndet. På 450 har jeg 4 av 5 streker i dekning og ca 0,5 Mbps nedlasting, men på 800 har jeg 2 av 5 streker og ca 10 Mbps nedlasting. Ruteren velger dekning fremfor hastighet, altså 450 båndet. Så i dette tilfelle har det veldig stor betydning. Så hvor stor betydning dette har kommer nok an på hvor man befinner seg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...