Gå til innhold

Ny spill/arbeids pc - 15.000 kr


Anbefalte innlegg

Hei,skal kjøpe ny pc og har ikke helt fulgt med i det siste på hw fronten.

 

Satt sammen en rask oppsett/liste.

 

https://www.komplett.no/wishlist/shared/deb25ce8-c778-430b-92c9-44f7ba6ed90b

 

Har noen gamle hdd som jeg skal flytte fra gamle vraket fra 2014.

 

Budsjet er ca 15k

Liker helst Amd ? men det er vel pga at budsjettet aldrig helt har vært tilstede ved kjøp av ny pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,skal kjøpe ny pc og har ikke helt fulgt med i det siste på hw fronten.

 

Satt sammen en rask oppsett/liste.

 

https://www.komplett.no/wishlist/shared/deb25ce8-c778-430b-92c9-44f7ba6ed90b

 

Har noen gamle hdd som jeg skal flytte fra gamle vraket fra 2014.

 

Budsjet er ca 15k

Liker helst Amd men det er vel pga at budsjettet aldrig helt har vært tilstede ved kjøp av ny pc.

Ser bra ut. Det er 15% på asus produkter så du sparer litt på hk og gpu. Eneste jeg ville byttet ut er psu med denne fra Seasonic og ssd med en 970 evo 500gb.

Endret av Rajak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Budsjet er ca 15k

Liker helst Amd men det er vel pga at budsjettet aldrig helt har vært tilstede ved kjøp av ny pc.

 

Trenger du mus, skjerm og tastatur? 

 

Jeg vil påstå at du kan få bedre hardware for de pengene om du velger Nvidia og intel, men det får være opp til deg. 

Lenke til kommentar

Trenger du mus, skjerm og tastatur? 

 

Jeg vil påstå at du kan få bedre hardware for de pengene om du velger Nvidia og intel, men det får være opp til deg. 

han har en gammel pc, så han har vel skjerm, mus og tastatur.

Hvis han skal gå intel, så må han gå ned i gpu ettersom 8700k/9700k er 1k dyrere samt han må skaffe seg en god kjøler i tillegg.

Vega 64 er mer enn godt nok. Basically en 2070 for mindre penger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

han har en gammel pc, så han har vel skjerm, mus og tastatur.

Hvis han skal gå intel, så må han gå ned i gpu ettersom 8700k/9700k er 1k dyrere samt han må skaffe seg en god kjøler i tillegg.

Vega 64 er mer enn godt nok. Basically en 2070 for mindre penger.

 

Ja, han må nok opp et par tusen for å matche, men jeg tenker det er verd det, enn å sitte med fult ut AMD.

Lenke til kommentar

Ja, han må nok opp et par tusen for å matche, men jeg tenker det er verd det, enn å sitte med fult ut AMD.

sure, gå opp et par lapper så får man bedre gaming performance men for 15k så får du nok ikke bedre allrounder så lenge man ikke går for brukt gpu på finn.no

Endret av Rajak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

sure, gå opp et par lapper så får man bedre gaming performance men for 15k så får du nok ikke bedre allrounder så lenge man ikke går for brukt gpu på finn.no

 

Hehe, jeg gir meg jeg, du har rett. ;)

 

TS: Gå for AMD om det er det du ønsker deg, men jeg har blandet erfaring med det. 

Lenke til kommentar

Har prøvd å lage en liste for en potensiell Intel build men du må opp til 16k. Du får bedre gaming, men litt dårligere multithread performance. Vil nok si at begge er så å si like gode i jobb sammeng men intel er bedre der programmet krever høyere frekvens.

 

Prisforskjell med intel listen og din liste (med 970 evo og seasonic psu) er på ca 1500kr (med asus rabatten).

Endret av Rajak
Lenke til kommentar

 

 

takker for informasjonen :) , blir sikkert til at jeg velger Red Team med de forslagene du foreslo.

kunne sikkert ha ventet til etter sommeren for å se om prisen går ned. med tanke på Ryzen 3000 lanseringen senere i år.

men begynner å bli irritert istedet for å slappe av med tanke på kvaliteten og flyten i spillene jeg spiller. Samt tregheten i systemet

og eventuelt oppgradere litt om 1-2 år igjen når ungene må ha ny pc.

Lenke til kommentar

takker for informasjonen :) , blir sikkert til at jeg velger Red Team med de forslagene du foreslo.

kunne sikkert ha ventet til etter sommeren for å se om prisen går ned. med tanke på Ryzen 3000 lanseringen senere i år.

men begynner å bli irritert istedet for å slappe av med tanke på kvaliteten og flyten i spillene jeg spiller. Samt tregheten i systemet

og eventuelt oppgradere litt om 1-2 år igjen når ungene må ha ny pc.

hva slags hardware sitter du på nå ?

Lenke til kommentar

Corsair Dominator DDR3 1866MHz 8GB

 

ASUS ROG Crosshair V Formula-Z

 

AMD FX-8350 Black Edition, Socket-AM3+

 

XFX Radeon HD 7970 3GB BLACK GDDR5

 

+ 3x standar 500GB/1T hdd fra WD

Blir en ganske så stor forbedring å oppgradere fra det der ja. 

Gamer du mye og har en 144hz skjerm så vil jeg anbefale å gå intel ettersom 9700k er en god del bedre på gaming i høy refresh. Har du ikke en 144hz skjerm og bare vil holde deg godt over 60fps i god tid fremover så er det bare å gå ryzen og dermed spare ca to lapper.

 

Nye amd cpu'er kommer vel rundt mai-juli. Spørsmålet er kan du vente 2-3 måneder? 

Endret av Rajak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...