Gå til innhold

Webhosting -trenger tips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å gi gode råd siden vi ikķe vet hva du skal bruke hostingen til, hvor mange besøkende forventer du og hva kompetanse har du for å drifte en server selv?

 

Les om ulike typer hosting her: https://wpologi.no/hosting-og-ulike-typer-webhotell/

 

Den mest vanlige typen hosting er delt/shared - og er den mest prisgunstige løsningen for små og mellomstore prosjekt. Da er leverandører som HOST1, PRO ISP og SiteGround gode alternativer.

 

Hvis du skal lage et nettsted med WordPress kan du eventuelt vurdere administrert hosting for WordPress - noe som finnes i alle prisklasser. Da er leverandører som Flywheel, WP Engine, Kinsta og SiteGround gode alternativ.

 

Les hva jeg mener er beste webhotell for WordPress her: https://wpologi.no/beste-webhotell-for-wordpress/

 

Hvis du ser for deg å drifte din egen server, det kan være en virtuell privat server (VPS) eller dedikert - kan du se på alternativer som Digital Ocean, Kimsufi, SoYouStart, OVH, Hetzner eller ServeTheWorld.

 

Dersom du ikke vil fordype deg i serveradministrasjon (noe som kan være tidkrevende) eller ønsker en alt-i-ett løsning er det mer fornuftig å se på andre alternativer.

 

Hvilken leverandør valgte du og er du fornøyd?

Endret av naldy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei, jeg lurer på om hvilken webhosting er rineligst og best i Norge og utlandet? Hva vil dere anbefale? Ser frem til gode tips.

 

Hei. 

 

Jeg vil anbefale PROISP. Har vært kunde hos de i snart 6 år, og har alltid vært fornøyd. Prisen har ikke så mye å si, men de er relativt rimelig. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

For seriøse saker så ville eg bare bruke dei 3 store.

 

Men for hobby, test/lab osv så er Hetzner ok :-)

Cloud-init fungerer kjempebra! Så eg spinner opp ein ny ferdig konfigurert server lekendes lett hos de.

 

Det er en veldig "enkel" cloud de har da. Ikke Kubernetes, Lambda, osv. Så da blir det vel billigere pga. det. Alt det man kan kjøpe i "cloud-store" til de store må man sette opp selv ser det ut til (unntatt backup og helt grunnleggende ting). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...