Gå til innhold

Tesla Model Y får opptil syv seter og nesten 500 kilometer rekkevidde


Anbefalte innlegg

 

 

Samme stygge interiøret som TM3.

 

Liker du flest mulig knapper? Vet ikke om du har lagt merke til det men samfunnet er på vei bort fra fysiske knapper. Mobiltelefoner, nettbrett, kasseapparater, diverse selvbetjeningsmaskiner osv er stort sett knappeløse. Den tradisjonelle bilindustrien henger stort sett 10-20 år bak slike trender (ref kassettspillere som ble levert i biler lenge etter kassettens død) men de andre kommer nok til å følge etter Tesla med langt færre knapper enn i dag.

For min del er mangelen på knapper det minste problemet, om noe så savner jeg mer displayet rett foran meg som i model s og x. Men model 3 interiøret ser og føles billig ut, noe som forsåvidt gjelder de fleste teslaer.

Men hva med designet på denne bilen? Den ser jo helt jævlig ut. Samme designmetoden som ble brukt med x. Ta bilen du allerde har og blås den opp til å se helt idiotisk ut.

At kassetspilleren hang igjen så lenge kom nok like mye av at folk ville ha den videre, da du kunne spille av egne kassetter og kassetspilleren ble brukt til å koble til andre enheter via diverse adaptere.

Enig i at display foran ratt eller evt HUD hadde vært best, men jeg hadde ikke vært villig til å betale mye ekstra for det. En skjerm i midten er sikkert veldig kostnadsbesparende, spesielt siden det skal lages utgaver med ratt på begge sider. Design bærer litt preg av å være et kompromiss, der deler fra Model 3 gjenbrukes for å få ned kostnad / tid for produksjon. Igjen et fornuftig kompromiss syns jeg - ville ikke ventet 1 år ekstra + betalt 50 000kr ekstra for noe som så noen få hakk bedre ut. At den ser helt jævlig mener jeg er å ta alt for hardt i - den ser fortsatt bedre ut enn ca 90% av bilene på veien, men det er min smak...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så Model 3 kjører ikke som en sportsbil?

 

Y er jo bare en høyere 3, så egenskapene blir nok mye av det samme.

Selvsagt gjør den ikke det. At du i det hele tatt innbiller deg det bekrefter bare hvor lett det er i dag å forville folk. En sportsbil er noe helt annet enn Model 3 og SUV med høy bakkeklaring vil aldri bli noe i nærheten av en sportsbil. Sportsbil er mye mer enn bare akselerasjon.

 

En ny Roadster har derimot potensialet til å bli en sportsbil.

Endret av gamlefar
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Så Model 3 kjører ikke som en sportsbil?

 

Y er jo bare en høyere 3, så egenskapene blir nok mye av det samme.

Selvsagt gjør den ikke det. At du i det hele tatt innbiller deg det bekrefter bare hvor lett det er i dag å forville folk. En sportsbil er noe helt annet enn Model 3 og SUV med høy bakkeklaring vil aldri bli noe i nærheten av en sportsbil. Sportsbil er mye mer enn bare akselerasjon.

 

En ny Roadster har derimot potensialet til å bli en sportsbil.

Regner med du har prøvd den da?

 

Har blitt så mye latterlige kommentarer her etter VG tok over ...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Med vekten til batteripakken, så blir den nok en dragster fremfor en sportsbil. Men sikkert sabla gøy som dragster da. Akselerasjon er jo sjeldent kjedelig. 

Ja, det er et vesentlig poeng og helt enig. Roadsteren kommer i det minste nærmere en sportsbil. Og antyde at en større SUV kjører som en sportsbil er direkte latterlig. Men det er jo ikke noe nytt fra den kanten og det går også hjem blant entusiastene.

 

Ellers virker bilen fin den og rekkevidden er kurant. Interiøret og skjermen trekker derimot betydelig ned.

Endret av gamlefar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Etter det jeg har lest blir takhøyden noe større i Y. Bagasjeluka blir mye større, det blir hatchback dette og ikke sedan så den blir nok sammenlignbar med Model S, litt mindre enn bakluka til Model X.

Dette høres bra ut. Håper større takhøyde = bedre benplass og lårstøtte (fullverdige seter). Model 3 hadde god nok tak høyde bak, men forferdelig benplass og null lårstøtte (henger nok litt sammen) som resulterte i at baksetene var mer "barne seter".

 

Liker at de har gått bort fra krom listene, synes det så litt glorete ut på de andre Tesla Modellene.

 

Liker også at de ikke har krympet panseret slik de gjorde på Model X fra Model S. Det korte panseret, kombinert med boble/egg formen fikk Model X til å se "morsom" ut.

 

 

"Bilen vil ha all funksjonaliteten til en SUV, men den vil kjøre som en sportsbil, sa Musk"

 

Så altså en Sport Sport Utility Vehicle? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så Model 3 kjører ikke som en sportsbil?

 

Y er jo bare en høyere 3, så egenskapene blir nok mye av det samme.

Selvsagt gjør den ikke det. At du i det hele tatt innbiller deg det bekrefter bare hvor lett det er i dag å forville folk. En sportsbil er noe helt annet enn Model 3 og SUV med høy bakkeklaring vil aldri bli noe i nærheten av en sportsbil. Sportsbil er mye mer enn bare akselerasjon.

 

En ny Roadster har derimot potensialet til å bli en sportsbil.

Du forveksler oss med noen som bryr seg.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor presenteres en ny Tesla med så fæle felger ? Fordi Teslakjøpere ikke er bilinteresserte ?

 

Synes aerofelgene er svært tøffe jeg. Kommer til å gå for de selv både på sommer og vinterdekk på Model 3 om det blir en slik på oss. 

De som ikke liker de står fritt til å velge andre alternativer. 

 

Tesla går heldigvis "all inn" på aerodynamikk og stæsjer ikke opp bilene med digre fake-griller og annet tull som diverse andre produsenter. Cd på 0,23 på en slik bil står det virkelig respekt av. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor presenteres en ny Tesla med så fæle felger ? Fordi Teslakjøpere ikke er bilinteresserte ?

Rett og slett fordi det har overraskende mye å si for aerodynamikkene og dermed rekkevidde. Du kan lett ta av plastkapslene og vipps har du penere felger:

1458216-00-A_0.jpg

Nice! Hvor mye påvirker dette rekkevidden / forbruket når man tar disse av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...