Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun jeg dater sender lite meldinger


Anbefalte innlegg

Har datet ei jente i noen uker nå. Alt er bra når vi er sammen. Hun har alt jeg ser etter, og dette er den første jenta på noen år som jeg ser på som en potensiell partner. Her om dagen sa hun at hun begynner å bli forelsket i meg, og at hun er glad for at hun møtte meg.

 

MEN! Hun er svært lite aktiv på telefonen. Når jeg sender melding går det ofte flere timer til jeg får svar. Sender jeg melding på ettermiddagen/kvelden er det ikke sikkert jeg får svar før neste dag. Hun har selv sagt at hun er treg med å svare på meldinger til alle, og at det hender at folk tar det personlig. Jeg har nok blitt en av dem. 

 

Jeg savner å våkne opp til god morgen-meldinger, få spørsmål om hvordan dagen har vært, kanskje få en god natt-melding på kvelden. Hvis jeg ikke sender melding først, kan vi gå en dag eller to uten at vi kommuniserer med hverandre. Jeg har vært litt stille i det siste med vilje for å se om hun tar initiativet. Det har vært like stille fra hennes side.

 

Er det jeg som er kravstor her? Trodde at når man begynner å bli forelsket i en person og når ting er seriøst, har man alltid tid til å sende en melding eller to i løpet av dagen. Hun viser stor interesse når vi er sammen, og jeg ser på det henne at hun er glad i mitt nærvær. Tror ikke hun hadde sagt at hun begynner å bli forelsket hvis hun ikke mente det. Så hvorfor må jeg være så redd?

 

 



Anonymous poster hash: 48900...bc3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen har bare ikke telefonen like limt i henda som de fleste av oss. Hun sier på eget initiativ at hun er forelsket i deg, da er det bedre å stole på det enn å tolke alternativer ut fra omstendigheter. Samboeren min kan bruke 5 dager på å svare folk på meldinger, og tar nesten aldri telefonen når man ringer - noen er bare slik, jeg ser ingen grunn til at du skal mistenke dette har noe med følelsene hennes å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Både jeg og kjæresten min kan gå dager uten at vi hører ifra hverandre, men jeg sitter med nesen langt ned oppgaveskriving, og han jobber mye, ca. rundt 70-80 timer i uken, noen ganger går han 24-timers vakter hvor han har pasienter fra sekundet han går inn til når han drar. Jeg har ingen tvil hvor jeg "har han". Han skriver absolutt meldinger til meg, alt ifra å høre hvordan det går til å si fine ting, men vi er begge litt opptatt av å heller å være med hverandre, når vi først har sjansen. Og når vi er med hverandre, da slår vi av telefonene våre. Det hjelper nok at vi begge er trygge på hverandre og kjenner hverandre godt :-) 

Lenke til kommentar

Vel, har du uttrykket ovenfor henne hvor viktig meldinger er for deg? Datet en sånn en, til og med familie gikk direkte til meg fordi jeg svarte faktisk når jeg så at de hadde sendt meg melding og lurte på om han hadde det bra. 

Noen folk er bare drittsekker mot de man egentlig skal bry seg om (og ærlig talt så er det ikke sunt at vi lever i ett samfunn hvor alle kan bokstavelig talt velge å leve i lomma di), men jeg tror ikke det er tilfellet her siden hun har vært ærlig og åpen om det. Det er din oppgave å gjøre henne klar over at dette går innpå deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som du kan være stormforelsket og overtenker situasjonen.

 

Husk at vi er ikke like i hvordan vi forholder oss til en partner. Ikke alle viser sin kjærlighet ved å konstant være i kontakt.

 

Husk også, som skrevet av andre, at ikke alle er like avhengig av mobilen. Hvis du sendet meldinger til meg i arbeidstiden er det stor sannsynlighet for at jeg ikke svarer. Noen ganger hører jeg den ikke, andre ganger tar jeg opp telefonen og ser på meldinger men har ikke tid til å svare og da glemmer jeg den ofte ut.

 

Ikke overtenk mobilen.

Forhold deg til hvordan personen er når dere er sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes knapt noe jævligere enn hvordan har dagen vært, god natt og god morgen meldinger.

 

Ta deg sammen, ellers kommer du til å ødelegge hele greia. Jenter bruker lengre tid enn gutter på å finne ut av ting, og de verste egenskapene du kan fremvise er å

være needy og usikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært litt i samme situasjon nå for ikke så lenge siden. Når vi var sammen var alt bra, når vi var vekke fra hverandre ble jeg litt mer usikker pga hvor lite vi pratet sammen og hvordan vi pratet sammen.

 

Endte med at det ikke ble noe og vi bestemte oss for å slutte som venner.

Lenke til kommentar

Elektronisk kommunikasjon skal ikke være noen "målestokk" for hvordan ett forhold er/kommer til å bli, noen bruker mobilen mye, andre lar den ligge i gangen når de kommer hjem!

Ikke bekymre deg så mye, hun sier alt er bra, da er alt bra, ikke overanalyser situasjonen!

 

Personlig legger jeg igjen mobilen i nøkkel-kurven når jeg kommer hjem fra jobb, noe som irriterte frua en stund, men man får ta hverandre for den man er ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...