Gå til innhold

– «Ninja» fikk en million dollar for å spille Apex Legends på Twitch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt off- topic: Kan noen "eldre" spillere fortelle meg den store forskjellen på disse battle-royale- spillene og god, gammel deathmatch i f.eks Unreal tournament? Jeg har sett flere filmer av folk som spiller Apex legendariske, og skjønner det der med spesialist-egenskaper, men ellers er det vel helt likt? Jeg ble faktisk ikke gira på å spille det ut i fra filmene, i hvert fall.

Lenke til kommentar

 

Må innrømme at jeg aldri har hørt om denne "Ninja" før nå, men hvis han driver å tar i mot penger fra publishere for å reklamere for produktene deres er han neppe verdt å se på uansett.

 

 

Idéen om å i hele tat sitte å se på andre folk spille i stedet for å spille selv er ett konsept jeg rett og slett ikke forstår :p Men det er jo tydelig at det fenger den unge fanbasen i dag, siden det er mye penger i dette :) Så all ære til de som greier å leve av dette!

Jeg har også litt problemer med å skjønne hva som er så gøy med å se andre spille. De få gangene jeg ser på Twitch er visst det har kommet et nytt spill som jeg er interessert i, men er usikker på om jeg bør kjøpe.

Lenke til kommentar

Jeg har også litt problemer med å skjønne hva som er så gøy med å se andre spille. De få gangene jeg ser på Twitch er visst det har kommet et nytt spill som jeg er interessert i, men er usikker på om jeg bør kjøpe.

Samme spørsmål passer til all underholdning på tv og internett. Noen liker det ene, og andre noe annet. MANGE liker å se andre spille, det er tydeligvis fakta :)

Personlig følger jeg med på starcraft, og har gjort det i over et tiår. Akkurat som noen liker å se på champingjongs liig i foppall :p

Lenke til kommentar

Litt off- topic: Kan noen "eldre" spillere fortelle meg den store forskjellen på disse battle-royale- spillene og god, gammel deathmatch i f.eks Unreal tournament? Jeg har sett flere filmer av folk som spiller Apex legendariske, og skjønner det der med spesialist-egenskaper, men ellers er det vel helt likt? Jeg ble faktisk ikke gira på å spille det ut i fra filmene, i hvert fall.

Konseptet er at man er alene mot mange (evt. mange lag) og ingen respawns. Tenk 100 mann på en øy som kjemper om å være siste overlevende. Typisk starter man runden uten utstyr.

 

Det er noe annet enn deathmatch/tdm i UT feks.

Lenke til kommentar

Ut99 hadde vel en lignende gamemode. Trur ikke det var så populært men mener det het Last man standing.

 

forskjellen på vanlig TDM/DM og BR er enkelt og greit at kartene (som regel) er vesentlig større og at man ikke respawner inn i samme game når man dødd. Untaket er i apex legends hvor man kan bli resset av folk på laget.

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Du veit, unge mennesker elsker hype..Folk syns vell ikke at det er så morsomt å se på at andre spiller, men det er en hype greie med å se på en som er så populær for saue flokken. heldivis finnes det undom med leder mentalitet som liker å tenke sjæl, så det finnes fremdeles håp.. hehe;)

 

Dette her var virkelig iamverysmart materiale jæveli cringe hel ærlig.

 

Personlig spilte jeg en god del Dota2, og de som streamer der er folk som har vunnet noen av de største turneringene (blandt annet the international) eller bare ligger på topp 100-200 i rankingene noen er flinke med humor eller andre kunne forklare abstrakte konsepter rundt spillets mindre åpenbare strategier. Og noen ganger har man ikke behov eller penger til å kjøpe spillene man er interessert i som studnet, eller ikke har lyst til å spille. Jeg kjenner at etter flere timer med å sittet på forelesning, studert og løpt en tur at det å slå av hjernen i to timer er digg. Da er twitch det perfekte stedet du kan kommunisere og være så aktiv på chat, følge med osv. så mye eller lite du vil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt off- topic: Kan noen "eldre" spillere fortelle meg den store forskjellen på disse battle-royale- spillene og god, gammel deathmatch i f.eks Unreal tournament? Jeg har sett flere filmer av folk som spiller Apex legendariske, og skjønner det der med spesialist-egenskaper, men ellers er det vel helt likt? Jeg ble faktisk ikke gira på å spille det ut i fra filmene, i hvert fall.

Bare nok et kjipt FPS spill. Tunnellsyn spøkelsesbevegelsesspill (float), hoppe og skyte. FPS klarer dessverre ikke å emulere menneskelige bevegelser og får alle karakterenes bevegelsesmønster til å begrense seg til noe som likner en svært primitiv robot.

 

Så kan man jo godt forstå at FPS folk gnåler om FPS (frames per second), for alt beveger seg jo på en meget umyk måte som ikke minner om en måte mennesker ser ting på. Så med mindre man vil få epilepsi må man nok minst ha 120fps, helst 1200fps for å få ting til å se litt mykere ut. Alle fps jeg vet om kan man ikke engang bevege hodet, man beveger hele kroppen sammen med hodet. Det hadde nok sett meget komisk ut i 3pp.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

Må innrømme at jeg aldri har hørt om denne "Ninja" før nå, men hvis han driver å tar i mot penger fra publishere for å reklamere for produktene deres er han neppe verdt å se på uansett.

 

 

Idéen om å i hele tat sitte å se på andre folk spille i stedet for å spille selv er ett konsept jeg rett og slett ikke forstår :p Men det er jo tydelig at det fenger den unge fanbasen i dag, siden det er mye penger i dette :) Så all ære til de som greier å leve av dette!

Jeg har også litt problemer med å skjønne hva som er så gøy med å se andre spille. De få gangene jeg ser på Twitch er visst det har kommet et nytt spill som jeg er interessert i, men er usikker på om jeg bør kjøpe.

Tror bare at det er underholdning generelt. Folk er forskjellige, noen liker ditt andre datt, er ikke alltid lett å forstå.

 

Personlig kan jeg sitte og se på en lavalampe.

Underholdning?

Lenke til kommentar

Bare nok et kjipt FPS spill. Tunnellsyn spøkelsesbevegelsesspill (float), hoppe og skyte. FPS klarer dessverre ikke å emulere menneskelige bevegelser og får alle karakterenes bevegelsesmønster til å begrense seg til noe som likner en svært primitiv robot.

 

Så kan man jo godt forstå at FPS folk gnåler om FPS (frames per second), for alt beveger seg jo på en meget umyk måte som ikke minner om en måte mennesker ser ting på. Så med mindre man vil få epilepsi må man nok minst ha 120fps, helst 1200fps for å få ting til å se litt mykere ut. Alle fps jeg vet om kan man ikke engang bevege hodet, man beveger hele kroppen sammen med hodet. Det hadde nok sett meget komisk ut i 3pp.

:hmm:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare nok et kjipt FPS spill. Tunnellsyn spøkelsesbevegelsesspill (float), hoppe og skyte. FPS klarer dessverre ikke å emulere menneskelige bevegelser og får alle karakterenes bevegelsesmønster til å begrense seg til noe som likner en svært primitiv robot.

 

Så kan man jo godt forstå at FPS folk gnåler om FPS (frames per second), for alt beveger seg jo på en meget umyk måte som ikke minner om en måte mennesker ser ting på. Så med mindre man vil få epilepsi må man nok minst ha 120fps, helst 1200fps for å få ting til å se litt mykere ut. Alle fps jeg vet om kan man ikke engang bevege hodet, man beveger hele kroppen sammen med hodet. Det hadde nok sett meget komisk ut i 3pp.

Frames per second virker inn på musebevegelser. Jeg har problemer med å se forskjellen på 100, 120 og 144 fps, men jeg merker godt forskjellen når jeg spiller

Lenke til kommentar

 

Litt off- topic: Kan noen "eldre" spillere fortelle meg den store forskjellen på disse battle-royale- spillene og god, gammel deathmatch i f.eks Unreal tournament? Jeg har sett flere filmer av folk som spiller Apex legendariske, og skjønner det der med spesialist-egenskaper, men ellers er det vel helt likt? Jeg ble faktisk ikke gira på å spille det ut i fra filmene, i hvert fall.

Konseptet er at man er alene mot mange (evt. mange lag) og ingen respawns. Tenk 100 mann på en øy som kjemper om å være siste overlevende. Typisk starter man runden uten utstyr.

 

Det er noe annet enn deathmatch/tdm i UT feks.

Jeg hører hva du sier, men.... Deathmatch altså, bare med en uutholdelig lang cutscene etter hver død, i stedet for øyeblikkelig gjenoppståelse. Og utvikleren het, ironisk nok, Respawn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frames per second virker inn på musebevegelser. Jeg har problemer med å se forskjellen på 100, 120 og 144 fps, men jeg merker godt forskjellen når jeg spiller

 

Personlig synes jeg alle FPS har veldig vinglete skjerm og skurrete bevegelser. Nå har jeg ikke spilt spesielt mye på PC og 120fps f.eks, men... FPS er vondt for øynene mine.

Lenke til kommentar

Jeg hører hva du sier, men.... Deathmatch altså, bare med en uutholdelig lang cutscene etter hver død, i stedet for øyeblikkelig gjenoppståelse. Og utvikleren het, ironisk nok, Respawn?

Man quiter og starter ny når man dør. Kan selvfølgelig specce ut runden om man vil men det er imo ganske bortkastet tid. Man blir tatt til menyen etter hver runde uansett. Serveren går ikke videre som i klasiske spill.
Lenke til kommentar

Du mener noobshooters? ;D

 

Nei, mener spill med skikkelig oversikt. Du er jo tross alt spilleren, ikke personen i spillet. 3ps er naturlig, og man får med seg omgivelsene også, man kan klatre, man kan hoppe (med formål), man kan krype, man kan ta dekning og krype rundt vegger. Mye man kan gjøre med 3ps, fordi man kan emulere et normalt menneske. Med fps kan man jo ikke det.

 

Noob shooter, hah. Kanskje det, hvem bryr seg? Er iallefall mye mer morro. Spilte mot keyboard og musekrigere som helt sikkert er vant med fps, i et 3ps onlinespill. De fikk ikke med seg noe som foregikk rundt seg. Jeg spilte med kontroll og kunne bevege meg i sirkel samtidig som jeg ser i sirkel andre veien. Total oversikt, deilig. Hvis alle spiller bra, blir det gode partier av slikt. Men musekrigerne, jeg kunne snike meg rett opp til siden på dem og de ante ikke at jeg var der. Sto og siktet på hodet i flere sekunder. De er ikke vant til å se til sidene, kun rett frem.

 

Kanskje unødvendig å si at personen med joystick knuste de med mus og tastatur, selv om mytene vil ha det til noe annet. Jeg mener det samme gjelder 3ps, at det rett og slett er et overlegent format, på samme måte som man kan bevege seg på helt andre måter med kontroller enn med mus og tastatur.

 

Men, det er da vel ei heller poenget her. Det gjelder Apex Legends, nok et "Battle Royal" spill. Men det føyer seg jo inn i rekken av fps spill, som det er nok av, men en BR versjon av fps.

 

Jeg har ikke noe imot fps og at folk spiller det, jeg forstår bare ikke hvorfor ikke flere foretrekker 3ps. Men smaken er som baken, den er delt. Apex Legends blir sikkert en stor greie det. Men spiller man egentlig som et menneske?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kan spille som en robot også :p 

 

pubg var jo kun 3ps i starten og det var helt ålreit det, men som kom tydelig frem der så fører det til  mye camping. Da du kan sitte bak cover og se alt som skjer rundt deg. Vente med å faktisk peeke til noen kommer løpende for så å ta de enkelt. 

 

Personlig foretrekker jeg FPS, men som du sier hver sin smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...