Gå til innhold

Nå vil Windows 10 reparere seg selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To enkle punkt, som bekrefter at du har Windows 10:

1. Du har ofte blå skjerm med teksten "Arbeider med oppdateringer".

2. Du får ofte beskjed om at omstart kreves.

Dette går gjerne i en endeløs loop hver uke.

Ellers bruker du tid på å kjøre diskopprydding slik at MS kan fjerne sine egne unødvendig filer.

 

Brukt Windows i 25 år, det siste året har dem rotet seg inn i et virvar av store oppdateringer. Problemet er at brukeren brått må la sin PC jobbe i evighet med oppdateringer når det absolutt passer dårligst.

Det å se til at maskinen er oppdatert blir et eget tidsfordriv.

Det var det mest konstruktive jeg kunne kommentere på den artikkelen...

Endret av plankeby
  • Liker 5
Lenke til kommentar

To enkle punkt, som bekrefter at du har Windows 10:

1. Du har ofte blå skjerm med teksten "Arbeider med oppdateringer".

2. Du får ofte beskjed om at omstart kreves.

Dette går gjerne i en endeløs loop hver uke.

Ellers bruker du tid på å kjøre diskopprydding slik at MS kan fjerne sine egne unødvendig filer.

 

Brukt Windows i 25 år, det siste året har dem rotet seg inn i et virvar av store oppdateringer. Problemet er at brukeren brått må la sin PC jobbe i evighet med oppdateringer når det absolutt passer dårligst.

Det å se til at maskinen er oppdatert blir et eget tidsfordriv.

Det var det mest konstruktive jeg kunne kommentere på den artikkelen...

 

Hmm.. Aldri opplevd slike problem med Windows 10.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg har også brukt Windows siden ver. 1. Windows 10, endelig! Nå skal det sies at jeg har en topp PC'er til rundt kr. 30k pr. stk. Aldri problem og er 100% stabilt hos meg, både på min stasjonære og laptoppen. Jeg er ikke sponset av Microsoft.

Lenke til kommentar

Regner med at folk forstod ironi i mitt første innlegg. Det som er synd er at Windows (og Office) ikke ALLTID ber om bekreftelse på om det passer å ta en stor oppdatering nå.

Hadde man alltid fått valget om utsettelse, slipper man de ganger hvor det passer svært dårlig å komme i en ventesituasjon.

Lenke til kommentar

Regner med at folk forstod ironi i mitt første innlegg. Det som er synd er at Windows (og Office) ikke ALLTID ber om bekreftelse på om det passer å ta en stor oppdatering nå.

Hadde man alltid fått valget om utsettelse, slipper man de ganger hvor det passer svært dårlig å komme i en ventesituasjon.

 

Windows Update/Avanserte alternativ. Her finner du vel innstillinger for utsettelse. Sjekk den.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke dette styret rundt Windows 10. Hos meg oppdaterer den seg utenfor aktivitetstid(som regel på natten). Installerte også 1809 svært tidlig manuelt, og har ikke opplevd problemer med det. Dette gjelder flere maskiner, både jobb og privat.

 

Har vært inne og endret på innstillingene såklart. Men jeg har enda ikke blitt bedt om å restarte maskinen mens jeg holder på med noe. Sist det skjedde var i Windows 7, og da utsatte jeg det inntil jeg hadde muligheten. Men nå er jeg heller ikke typen til å ha 50 faner oppe i Chrome som jeg bruker med 4 dagers mellomrom, 7 programmer uten auto save osv.

 

Det er fryktelig surt for de som fikk filene sine slettet, men generelt blir det hele overdrevet slik jeg ser det. Hvis det er noe folk og media burde henge seg opp i, er det at unødvendige funksjoner fortsatt ligger i bakgrunnen og ulmer selv om innstillingene sier at det skal være avslått (Cortana for eksempel) og den konstante overvåkningen og innhenting av data, både fra Microsofts side og Google side(som ulovlig henter inn taledata fra mikrofoner som ikke har en fysisk av-funksjon selv når alle Google-tjenester er lukket).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Windows Update/Avanserte alternativ. Her finner du vel innstillinger for utsettelse. Sjekk den.

Kjenner til det. Men er det for mye å forlange å alltid få spørsmål om å få oppdatere nå eller senere, selv når man har satt automatiske oppdateringer. Det er en gjenganger hos meg og kjente at man brått står i en større oppdatering når maskinen skal slås på.

 

Stasjonære Pc-er er litt irrelevant, for de er på strøm hele tiden, så da kan selvsagt dette kjøre om natt, til fastsatt tid osv.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...