Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil bare lufte noen tanker..


Anbefalte innlegg

Så jeg er en 25 år gammel jente som aldri har hatt sex... Dette er ikke noe som plager meg vanligvis.. Men av og til føler jeg litt utenfor.

hvorfor gjør samfunnet narr av folk som aldri har hatt sex innen en viss alder? Synes det er helt latterlig.

Kan ikke folk bare få ta den tiden de trenger uten at andre skal blande seg opp i det?



Anonymous poster hash: e3c37...d13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Størstedelen av (borgerne i) samfunnet bryr seg nok ikke. Slapp helt av.

 

Jenter og gutter som ikke har hatt sex med så mange, i en alder av midten av tyveårene, at det begynner å spre kleinhet i hele omgangskretsen er dessuten mangelvare på de fleste mindre plasser uansett.

Jeg ser likevel ofte i media osv at folk drar sånne ''jomfru-spøker''.

Det bare virker som det er alltid greit å le av oss. Hva er det som gjør meg annerledes fra den vanlige personen i gata utenom det? Ingenting. Det er ikke ett personlighetstrekk.

 

Anonymous poster hash: e3c37...d13

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke hvorvidt andre jenter har hatt sex eller ei. Jeg tenker, så lenge folk som velger å ikke ha sex, ikke legger seg opp i mitt sexliv, så er alt bra. 

 

Derimot er det viktig for meg at gutter jeg skal ha sex med,  har seksuell erfaring før meg. Ikke for mye, men heller ikke ingenting (ca like mye som meg er fint) Vil ha noen som har  praktisk trening", samtidig som hver og en person man har sex med, er som å begynne helt på nytt, fordi vi alle har ulike behov og enhver kropp er litt forskjellig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror dette med å shame folk med lite erfaring. små peniser, store kropper eller hva enn som helst egentlig handler om å blåse opp sin egen sosiale status og selvfølelse. Det er egentlig bare trist at folk velger å shame jomfrudom/mangel på erfaring, og det skapte mye hodebry for meg i tenårene. Etterhvert lærte jeg meg å gi faen, og ble mer leken og uhøytidelig som person. Jeg trente mye og utsondret mye selvsikkerhet. Interessen hos det motsatte kjønn økte masse, og plutselig var det gjort. Alltid lurt å gjøre første gangen med noen man er sikker på også!  :)

 

Det er litt som å komme inn på jobbmarkedet: Vi søker kun folk med erfaring. Hvordan skal man få erfaring hvis man aldri får prøvd seg? Igjen tror jeg det handler litt om å gi faen. Hvis man fokuser på å utvikle selvfølelsen og de evnene man har er det så mye mer tiltrekkende enn å fokusere på at man mangler erfaring. Man må heve seg over hva folk sier og gjør; folk er ignorante uansett, og det får man ikke gjort en døyt med.

 

Det er ingen grunn til at man skal måtte utlevere seg heller; hvor mye erfaring en har, har ikke folk noe med. Jeg liker å late som jeg har masse erfaring, når jeg i realiteten har hatt et ganske begrenset sexliv. :dremel:



Anonymous poster hash: 15c7f...1ad
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke hvorvidt andre jenter har hatt sex eller ei. Jeg tenker, så lenge folk som velger å ikke ha sex, ikke legger seg opp i mitt sexliv, så er alt bra.

 

Derimot er det viktig for meg at gutter jeg skal ha sex med, har seksuell erfaring før meg. Ikke for mye, men heller ikke ingenting (ca like mye som meg er fint) Vil ha noen som har praktisk trening", samtidig som hver og en person man har sex med, er som å begynne helt på nytt, fordi vi alle har ulike behov og enhver kropp er litt forskjellig.

Samme innstilling som jeg selv har.

I en potensiell partner er seksuell erfaring et must. Jeg vil ha en partner jeg kan føle meg trygg på at vet hva hun velger, vet hva hun har og samtidig kan gi meg det jeg ønsker uten at jeg trenger å gamble på at hun kommer til lære det. En som har levd en betydelig andel av livet sitt uten sex forteller meg mye om at dette er en person som ikke passer for meg.

 

That said gjelder dette min utvelgelse av en partner og jeg uttrykker meg aldri nedlatende mot noen som velger bort sex, annet enn at jeg tror at det vil gjøre ens eget liv vanskeligere av to grunner; noen tenker som meg og noen kan utvikle komplekser ifht sin egen og sin fremtidige partners seksualitet når man setter det på en pedestall og ikke har et naturlig og avslappet forhold til sex og egen kropp.

 

Jeg har mange ganger sett menn gjennomgå for å være jomfru, men aldri en kvinne. Jeg var ikke klar over at kvinner opplever det samme presset.

I mitt liv og min generasjon har jeg for det meste bare observert hykleriet hvor en mann som ikke har sex er en pyse og en kvinne som har sex er en hore.

Jeg har mine teorier om hvorfor det er sånn, men det er en annen diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg ser likevel ofte i media osv at folk drar sånne ''jomfru-spøker''.

Det bare virker som det er alltid greit å le av oss. Hva er det som gjør meg annerledes fra den vanlige personen i gata utenom det? Ingenting. Det er ikke ett personlighetstrekk.

 

Anonymous poster hash: e3c37...d13

 

Har du ikke fått med deg at din verdi ligger i hvor mange som puler deg? Det er ihvertfall det moderne feminisme ser ut til å ville overbevise alle om. 

 

Jeg ble aldri ledd av for å være jomfru så lenge som jeg var, men det var mange, inkludert min egen mor, som ikke trodde på meg, for pene jenter som løper rundt og gjør som de vil er selvsagt så dumme at alle får en bit av kaka om de ønsker det. ... Youre damned if you do and youre damned if you dont. Så gjør hva faen DU vil. Vær stolt av deg selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har mange ganger sett menn gjennomgå for å være jomfru, men aldri en kvinne. Jeg var ikke klar over at kvinner opplever det samme presset.

I mitt liv og min generasjon har jeg for det meste bare observert hykleriet hvor en mann som ikke har sex er en pyse og en kvinne som har sex er en hore.

Jeg har mine teorier om hvorfor det er sånn, men det er en annen diskusjon.

Det er ett annet type press men det er absolutt der, ett press til å kle av deg og være medgjørlig, ikke gjør for mye ut av deg, dont make a scene, be a good girl, derfor tror det jeg det overrasker så mange når kvinner er jomfru så lenge. I samfunnets øyne er de jo det svakere kjønn som blir jaktet på av det sterkere kjønn. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg ser likevel ofte i media osv at folk drar sånne ''jomfru-spøker''.

Det bare virker som det er alltid greit å le av oss. Hva er det som gjør meg annerledes fra den vanlige personen i gata utenom det? Ingenting. Det er ikke ett personlighetstrekk.

 

Anonymous poster hash: e3c37...d13

 

 

Det er greit å le av det. At folk drar jomfru-spøker betyr ingenting annet enn at jomfru-spøker kan være moromme. Akkurat som svensken, dansken og nordmannen-vitser, eller negervitser for en del. Slutt å overtenk bagateller de færreste bryr seg om.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...