Gå til innhold

Oppgradering fra 980TI !


spetter

Anbefalte innlegg

Om enn ønsker å bytte ut 980TI med annet skjemkort. Hvilken skjermkort er fornutfig å bytte til ?

 

 

Om enn har dette fra før:

Skjerm: Asus 27" LED G-Sync Rog Swift PG279Q (2560x1440 IPS, 165hz, 4ms, Speakers, HDMI/DP)

Hovedkort: ASUS SABERTOOTH Z97 MARK 1, Socket-1150
Cpu: Intel Core i7-4790K Prosessor
Ram: Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB
psu: Corsair AX 1200i, 1200W PSU

 

Edit:

MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6GB
H100 til cpu.
Corsair Obsidian 900D Big Tower Sort.

 

Om jeg har forstått tester og slikt er det lite vits å bytte til 1070TI da det er tilnærmest lik ytelse på disse 2.

Ikke mange % som skiller disse.

 

Og heller ikke noe vits bytte til 1660TI ? Lite som skiller ytelsesmessig med 980TI på det og.

Endret av spetter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Så 980Ti er i grunn nesten upper limit med tanke på hva ytelsen til hva resten av systemet kan yte.

 

Får sjekke ut 2070/2080 og tenke mer på det.

Blir da kanskje at jeg venter med nytt skjermkort til resten av systemet skal oppgraderes.

 

Foretrekker slik lukket vannkjøling system til gpu og, om jeg kan velge.

Men, det blir kanskje ikke før oppgraderer resten av systemet.

 

Sjekker ut MSI Gaming X Trio eller Asus Stric OC samt  hva de 2 gpu merkene som tilbyr lukket vannkjøling for 2070/2080 og. Msi sea Hawk og husker ikke hva det andre hete.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

1080TI kortet kan være en fin ytelsesøkning. https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-980-Ti-vs-Nvidia-GTX-1080-Ti/3439vs3918

 

Problemmet der er bare at Brukt 1080TI kort er ekstremt overpriset på blant annet finn.no

Selges brukt for samme pris som for nytt kort.  Folk tror at verdien minker mindre enn det den gjør.

 

1080TI selges for mellom 5000-6500 kr brukt på finn. Sier seg selv at det er for dyrt. Da kan jeg like gjerne kjøpe et nytt 2070 kort, som også yter bedre.

 

At f.eks selges for 70-80% av nypris dem ga for kortet. Det er for dyrt.

Bruktpris burde være 50%av tilsvarende kort som enn kan få kjøpt nytt nå.

 

Ikke lett å velge kort.

Blir kanskje at jeg venter med nytt skjermkort når resten av systemet skal oppgrades.

Da kan jeg kjøpe alt nytt.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Om ikke venter til skal oppgradere "alt"

Høres ut som det er konsesus at det er passe å oppgradere til et 2070 kort,  eller et rimmelig 2080 kort.

2070/2080 kan også brukes på "ny maskin" også når den tid kjem. Holder lenge til en 1440 skjerm, sku jeg tro

 

Edit: Jeg forsøker i det lengste å ha all grafikk på MAX og samtidig ha en akseptabel fps (over 60-70)

 

Sier takk for forslagene :)

Endret av spetter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva spiller du?

Er det spill som ikke krever alt for mye så tror jeg du rett og slett kan vente en generasjon til, denne generasjonen med Nvidia kort har god ytelse og har kommet med noe kult, men prisen det koster og for å være ærlig totalopplevelsen blir ikke bra nok.

Venter du litt til, sånn ca midt på året så kommer det nye cpu'er fra AMD noe som kan være med på å gi deg en pekepinn på om du skal gå for et bra Amd oppsett med HK , CPU og Minne eller om du får mer for pengene totalt sett om du går for et Intel oppsett.

Personlig venter jeg på Ryzen 3xxx serien og tror at ytelseløftet samt de ekstra kjernene man får er verdt å vente på.

Lenke til kommentar

Noen av dem jeg spiller er, kommer ikke på fler i farten. Star Citizen, Anthem, Swtor, Simcity, BF, Mad Max, Tropico, Civilization, Warhammer, X4, Stellaris

 

Skal bruke tiden til hjelp. haster ikke enda. Så venter en god stund

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Noen av dem jeg spiller er, kommer ikke på fler i farten. Star Citizen, Anthem, Swtor, Simcity, BF, Mad Max, Tropico, Civilization, Warhammer, X4, Stellaris

 

Skal bruke tiden til hjelp. haster ikke enda. Så venter en god stund

Tror nok det kan være lurt å se hva som dukker opp av cpu'er til sommeren / høsten i alle fall og er det bra nok kan det være greit med en oppgradering der og så en god oppgradering på skjermkortfronten når prisene / ytelsen føles riktig for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...