Gå til innhold

Lønn og stillingsandel


Anbefalte innlegg

Hei, 

Jobber i en 14,5 % helgestilling innenfor helse. Til sommeren går jeg opp i lønn til fagarbeider 1, har nå fagarbeider lønn. jeg har funnet ut at denne lønnsøkningen tilsvarer 8000kr ekstra i året. 

Når jeg ser på fagstige ser jeg at en fagarbeider ligger rundt 338 000 i året, med de 8000kr ekstra blir det 346 000. Hvor mye vil dette utgjøre i med, når jeg jobber 14,5%? Evt. hvordan kan jeg regne ut dette?



Anonymous poster hash: e981b...ded
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8000*0,145 = 1160 kroner brutto i året.

1160/12 = ~97 kroner brutto i måneden

 

Du blir med andre ord ikke voldsomt rik av økningen :)

 

Edit:

Dette er hva økningen er utover hva du har i dag, men regnestykket er det samme uansett. bytter du ut 8000 med årslønn før eller etter økning, så kan du få ut henholdsvis månedslønn før og etter økning.

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar

8000*0,145 = 1160 kroner brutto i året.

1160/12 = ~97 kroner brutto i måneden

 

Du blir med andre ord ikke voldsomt rik av økningen :)

 

Edit:

Dette er hva økningen er utover hva du har i dag, men regnestykket er det samme uansett. bytter du ut 8000 med årslønn før eller etter økning, så kan du få ut henholdsvis månedslønn før og etter økning.

 

Ah, takk! Skjønte det ikke utgjorde så mye, men jobber som regel mer enn stillingandelen. Det utgjør kanskje heller ikke så mye på time lønna? 

 

Anonymous poster hash: e981b...ded

Lenke til kommentar

 

Ah, takk! Skjønte det ikke utgjorde så mye, men jobber som regel mer enn stillingandelen. Det utgjør kanskje heller ikke så mye på time lønna? 

 

Anonymous poster hash: e981b...ded

 

8000/12/160 = 4,1 kr/time...Det kan sikkert være litt små nyanseforskjeller her...har du 37,5 timers uke eller 40 timers uke som standard osv, men rundt 4 kroner timen bør stemme noenlunde.

Lenke til kommentar

Dersom du berre vil leike litt med tala så finner du mange lønnskalkulatorar som f.eks: https://www.dinside.no/jobb/sjekk-lonna-med-dinsides-lonnskalkulator/62046738

 

Minuset med denne er at den er basert på 37,5 timers veke og med 100% stilling.

 

 

Sidan du jobber innanfor helse så er det nok stor sannsynlegheit for at du jobbar skift, og då kan ofte gjennomsnittleg arbeidsveke for ei 100% stilling være 35,5 eller 33,6 timar.

Dette endrar ikkje veldig mykje på resultatet når du har såpass lav stillingsprosent i utgangspunktet, men litt blir det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...