Gå til innhold

Hva burde straffen være for å brenne bilen til justisministeren?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (20 timer siden):

Gleder meg til dommen. Håper hun får skikkelig straff!

aktor skal vel en av nærmeste dagene komme med hva de legger ned i påstand om fengselstraff/lengde, så da får vi en pekepinn. Men domstolen kan selvsagt lande på noe helt annet til slutt, kortere fengselstraff.

Eller det utenkelig at hun blir frikjent.

Lenke til kommentar

Dersom hun faktisk er skyldig, og det er fremdeles et åpent spørsmål så lenge hun ikke er dømt, så kan jeg ikke forstå annet enn at hun må dømmes til psykiatrisk behandling.

Dersom hun også brant bilen... så var det vel også strengt tatt hennes egen bil siden de er gift.

Endret av Thorny
Lenke til kommentar
9 hours ago, Thorny said:

Dersom hun faktisk er skyldig, og det er fremdeles et åpent spørsmål så lenge hun ikke er dømt, så kan jeg ikke forstå annet enn at hun må dømmes til psykiatrisk behandling.

Det holder jeg med deg í, det virker ikke som hun har orden i sysakene, samtidig vet jeg ikke hvor høy terskelen er før man blir vurdert utilregnelig, eller fratas ansvaret for egne handlinger.
For det er jo samtidig noe hun har gjort tilsynelatende bevisst, og med overlegg.

Quote

Dersom hun også brant bilen... så var det vel også strengt tatt hennes egen bil siden de er gift.

Hensikten hennes er vel det som gjør saken alvorlig, ikke bilen i seg selv.
At hun tilrettela det slik at uskyldige skulle dømmes for bilbrenning, trusler, og alt det andre.

Endret av Atib Azzad
gramatikk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Det er heller ikke lov å bare tenne på bilen sin, selv om man eier den. Brann kan spre seg og folk kan dø.

Bare tenk på kostnadene forbundet med vakthold, etterforskning osv i forbindelse med denne saken. Det er jo også antagelig forsikringssvindel hvis hun har brukt forsikringen i forbindelse med bilbrannen.

2 år virker lite i denne saken, men var vel omtrent noe slikt jeg hadde gjettet på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 time siden):

Påstand om to års fengsel. Det burde Laila være fornøyd med, hvis hun blir dømt. 

påstand om to år ubetinget fengsel, og så legger dommeren seg muligens på 5-8 mnd. ubetinget og resterende betinget, med "prøvetid"

det blir hun selvsagt ikke fornøyd med (vi vet hvordan hun er) og så anker hun dommen, og risikerer egentlig at Lagmannsretten i stedet skjerper straffen. Mange domfelte som har brent seg på slikt.

Lenke til kommentar
Thorny skrev (11 timer siden):

Dersom hun faktisk er skyldig, og det er fremdeles et åpent spørsmål så lenge hun ikke er dømt, så kan jeg ikke forstå annet enn at hun må dømmes til psykiatrisk behandling.

Om noen skal virke strafferettslig tilregnelige så må det da være hu her? Jeg synes forøvrig at påstanden om 2 år er for lav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bertheussen er skyldig så det bare lyser av henne, men hva er greia med Wara? Han har faktisk vært Norges *Justisminister*!! 😮  Han har tydeligvis ikke engang klart å forhindre at Bertheussen kjører drittunge-stil med det latterlige veske-stuntet sitt i en norsk rettssal! For et kjempebra valg det var å sette Wara til en såpass viktig jobb. Håper Norge har lært.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...