Gå til innhold

Hva burde straffen være for å brenne bilen til justisministeren?


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Kron said:

Men vi har mange som har blitt dømt på indisier som har vist seg å være uskyldige. Så vanntett er det ikke. 

Det er langt fra vanntett - Viggo Kristiansen ble dømt kun basert på et dårlig rykte/tidligere oppførsel og at den ene personen som beviselig hadde begått ugjerningen sa han hadde vært med. Sier ikke at jeg mener han er uskyldig dømt, men bevisene mot ham var rimelig langt fra vanntette.

Orderud-saken er et annet eksempel - her dømte man stort sett alle som kunne ha vært medskyldige fordi man ikke fant ut hvem de(n) skyldige faktisk var. Et av de klareste eksempler på at "bedre at 100 skyldige går fri enn at én uskyldig dømmes" er kun en floskel.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 9/10/2020 at 11:57 AM, Psykake said:

Hvorfor er analyse metodene relevant? Du skriver i samme innlegg at bevisene er merkelige og refererer kun til papir, hyssing og frimerke. Det er fastslått at samme identiske produkter er funnet hjemme hos Wara. 

Jeg lurte på generell basis hva slags analyser man typisk gjør av av akkurat denne type gjenstander som de fleste har av samme type hjemme pga. smalt vareutvalg. Hvis det ikke var noen mer unike varetyper hun hadde hjemme.
 

Lenke til kommentar
Zork skrev (På 11.9.2020 den 20.35):

Det er langt fra vanntett - Viggo Kristiansen ble dømt kun basert på et dårlig rykte/tidligere oppførsel og at den ene personen som beviselig hadde begått ugjerningen sa han hadde vært med. Sier ikke at jeg mener han er uskyldig dømt, men bevisene mot ham var rimelig langt fra vanntette.

Orderud-saken er et annet eksempel - her dømte man stort sett alle som kunne ha vært medskyldige fordi man ikke fant ut hvem de(n) skyldige faktisk var. Et av de klareste eksempler på at "bedre at 100 skyldige går fri enn at én uskyldig dømmes" er kun en floskel.

Handler nok mer om at det er bedre å dømme uskyldige, enn å se dårlig ut der og da.

...Viggo Kristiansen burde ikke blitt dømt med bevisene/indisiene som fantes.

...

Det blir som om de fant hyssing på åstedet, men ingenting hjemme vis Bertheussen -- og tolket det slik at siden hun ikke hadde hyssing hjemme, så må det ha vært hennes siste rest, og dermed er hun skyldig.

Lenke til kommentar

Disse tekstemeldingene mellom Bertheussen og "jentegjengen" er jo det mest oppsiktsvekkende hittil i rettssaken. Det er helt vanvittig å tenke på at Ingvil Smines Tybring-Gjedde ble utnevnt til Samfunnssikkerhetsminister etter å ha sett samtalene.

Filter Nyheter har samlet alle meldingsloggene kronoligisk som er presentert i saken, i tre deler:
https://filternyheter.no/jentene-og-bertheussen-del-1-frp-kan-ikke-vaere-pa-vakt-og-la-dette-skje/

 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Disse tekstemeldingene mellom Bertheussen og "jentegjengen" er jo det mest oppsiktsvekkende hittil i rettssaken. Det er helt vanvittig å tenke på at Ingvil Smines Tybring-Gjedde ble utnevnt til Samfunnssikkerhetsminister etter å ha sett samtalene.

Filter Nyheter har samlet alle meldingsloggene kronoligisk som er presentert i saken, i tre deler:
https://filternyheter.no/jentene-og-bertheussen-del-1-frp-kan-ikke-vaere-pa-vakt-og-la-dette-skje/

 

En ting er samtalene de har. Det er forsåvidt greit. Det er en lukket gruppe osv, men de drar altså med seg partigruppen og andre kontakter de har og forsøker bevisst å ødelegge livet og karrierene til folk. Dette er mennesker som ikke evner å skille mellom roller. Som ikke skjønner at politikeren Tybring-Gjedde kan og må handle og oppføre seg anderledes enn privatpersonen Tybring-Gjedde.

Makt korrumperer og sjelden har vi sett det så tydelig som her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Egentlig bare en helt ordinær kvinne-kakle-klubb, som jeg er vitne til på hjemmebane omtrent daglig... 
Men her snakker vi om ressurspersoner med tilgang til både første, andre og fjerde statsmakt! Så kaklingen deres hadde potensiale til å bli alvorlig, noe den åpenbart ble!
Så nå får vi se om tredje statsmakt får satt en stopper for dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 19.9.2020 den 11.10):

Filter Nyheter har samlet alle meldingsloggene kronoligisk som er presentert i saken, i tre deler:
https://filternyheter.no/jentene-og-bertheussen-del-1-frp-kan-ikke-vaere-pa-vakt-og-la-dette-skje/

Fantastisk! Forhåpentligvis kommer det frem nok i løpet av rettssaken til at ingen Gjedde vil bli tiltrodd en stilling i regjering igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 19.9.2020 den 11.10):

Disse tekstemeldingene mellom Bertheussen og "jentegjengen" er jo det mest oppsiktsvekkende hittil i rettssaken. Det er helt vanvittig å tenke på at Ingvil Smines Tybring-Gjedde ble utnevnt til Samfunnssikkerhetsminister etter å ha sett samtalene.

Filter Nyheter har samlet alle meldingsloggene kronoligisk som er presentert i saken, i tre deler:
https://filternyheter.no/jentene-og-bertheussen-del-1-frp-kan-ikke-vaere-pa-vakt-og-la-dette-skje/

 

Dette burde være en helt egen tråd -- for dette viser en, om enn forutsett i egenskap av hvem folka i partiet er, beviser for utstrakt politisk korrupsjon i et regjeringsparti.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (7 minutter siden):

Alle bevis peker mot henne, men aldri si aldri, hvis de klarer å skape nok tvil så kan hun bli frikjent. Jeg håper dog ikke det, da jeg er temmelig sikker på at hun er skyldig.

Da politiet ransaket Bertheussens bolig, fant de en pakke med frimerker med bilder av røde og hvite fyrtårn. Disse frimerkene er like som frimerkene på trusselbrevene.

– Har du brukt sånne frimerker? lurer Formo.

– Jeg vet det ble gjort beslag av frimerker, men jeg har ikke noe greie på motiver på frimerker.

I pakken med frimerker funnet hjemme hos Bertheussen, mangler det fire frimerker fra heftet; to med hvite fyrtårn og to med røde fyrtårn.

Jeg vet det ble gjort beslag av frimerker, men jeg har ikke noe greie på motiver på frimerker.

– Man ser det er de samme fire frimerkene som mangler fra dette frimerkeheftet som er limt på brevene? Har du noen kommentar?  

– Nei.

– Kan det være sånn at disse fire frimerkene er brukt på brevene?  

– Nei.

Formo viser til analyse fra Kripos, som konkluderer med at de fire frimerkene på trusselbrevene etter all sannsynlighet kommer fra Bertheussens frimerkehefte eller fra frimerkehefte med tilsvarende registeravvik og kutting.

– Jeg har ikke noe greie på frimerker, men etter at denne saken kom opp så dro jeg i post i butikk og kjøpte tilsvarende frimerkehefte. Jeg har også ringt Posten og fått vite at dette hefte har vært i salg siden 2016.

– Nå er det ikke selve frimerkene, men kuttingen og registeravvik som er grunnlaget for konklusjonen til Kripos. Har du noen kommentar til det? sier Formo. 

– Nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette blir ikke en veldig enkel sak å dømme i. Veldig mye tyder på at hun har gjort det, men det er faktisk overaskende lite håndfaste bevis som er presentert foreløpig (og det er vel ingenting som tyder på at det kommer noe mer). 

Personlig mener jeg det er veldig stor sannsynlighet for at hun har gjort det. Men er det bevist "utover enhver rimelig tvil"? Ikke så sikker på det altså...

Nå husker ikke jeg alt hun var siktet for, men tipper det ender med at hun blir kjent skyldig i det mildeste, og gitt en lav straff.

Endret av John-B
Lenke til kommentar

man husker vel å ha kjøpt en printer, og hva man har gjort med den etter å kun ha brukt den en bitteliten stund, høres jo helt absurd ut å ikke huske det, men på en annen side, rart hun ikke har planlagt noen grunn for den merkelige oppførselen. 

Frimerkene også er vel også rimelig inkriminerende tatt i betraktning alle de andre indisiene. Rart hun ikke har noen forklaring på det heller. 

Stinker skyldig av hele dama

er litt sånn jeg vrei meg unna ting ovenfor mor og far... "husker ikke jeg" og "vet ikke jeg"

Endret av Baranladion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...