Gå til innhold

TEST: Bose Home Speaker 500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er lyd subjektivt, men den som synes Bose har topp lyd, bør få ørene sjekket. Makan til flat, uinspirerende lyd skal en lete lenge etter. Aldri gjort meg klok på hvordan noen kan finne på å kjøpe Bose QC 35 II, når det f. eks. finnes Sony WH-1000MX3.  :wee:

 

Ka det er jeg enig i, Bose har hatt et overtak i støydemping men har aldri levert noe mer en ok lyd.

Overtaket på støydemping er også borte, her mener jeg Sony har overtaket nå, når man attpåtil legger til langt bedre lyd hos Sony er valget enkelt.

Lenke til kommentar

Her var det mye rare kommentarer. Man må jo sammenligne denne høyttaleren med konkurrentene og da kan det godt være at Bose leverer topp lyd uten at jeg skal påstå det, men jeg kan heller ikke påstå det motsatte. 

Kan man skrive at lyd er subjektivt før man skriver at Bose leverer en flat og uinspirerende lyd, samt at de som synes lyden er god, sammenlignet med tilsvarende høyttalere, bør få ørene sjekket? da kan man jo like gjerne skrive at "ok, jeg ser hva du skriver men jeg er uansett uenig med deg siden det gjelder det spesielle merket".

Hadde jeg ikke vist bedre så ville jeg skrevet at det er en mengde skribenter her som er en smule foruttinntatt i sine meninger.  

jeg har ikke hørt på denne høyttaleren målt opp mot tilsvarende på markedet, men om jeg var i markedet for en slik så ville jeg nok tatt denne med i betrakting på bakgrunn av denne testen.  

Lenke til kommentar

Nå er lyd subjektivt, men den som synes Bose har topp lyd, bør få ørene sjekket. Makan til flat, uinspirerende lyd skal en lete lenge etter. Aldri gjort meg klok på hvordan noen kan finne på å kjøpe Bose QC 35 II, når det f. eks. finnes Sony WH-1000MX3.  :wee:

 

Jeg skal være den første til å være enig i at QC 35 (eller Boses støydempende hodetelefoner generelt) ikke låter best i klassen på noe som helst vis. Det er imidlertid et veldig langt steg – og ikke minst særdeles unyansert – fra å konkludere på den måten til at alle Boses produkter låter kjipt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mye rare kommentarer. Man må jo sammenligne denne høyttaleren med konkurrentene og da kan det godt være at Bose leverer topp lyd uten at jeg skal påstå det, men jeg kan heller ikke påstå det motsatte. 

Kan man skrive at lyd er subjektivt før man skriver at Bose leverer en flat og uinspirerende lyd, samt at de som synes lyden er god, sammenlignet med tilsvarende høyttalere, bør få ørene sjekket? da kan man jo like gjerne skrive at "ok, jeg ser hva du skriver men jeg er uansett uenig med deg siden det gjelder det spesielle merket".

Hadde jeg ikke vist bedre så ville jeg skrevet at det er en mengde skribenter her som er en smule foruttinntatt i sine meninger.  

jeg har ikke hørt på denne høyttaleren målt opp mot tilsvarende på markedet, men om jeg var i markedet for en slik så ville jeg nok tatt denne med i betrakting på bakgrunn av denne testen.  

Det er lydprofilen Bose står for. Har til gode å høre et eneste produkt fra Bose som har vært i nærheten av å imponere meg. Jeg lar meg kanskje irritere litt ekstra fordi QC35 er så populær som den er, da folk ikke vet bedre.

Lenke til kommentar

Her var det mye rare kommentarer. Man må jo sammenligne denne høyttaleren med konkurrentene og da kan det godt være at Bose leverer topp lyd uten at jeg skal påstå det, men jeg kan heller ikke påstå det motsatte. 

Kan man skrive at lyd er subjektivt før man skriver at Bose leverer en flat og uinspirerende lyd, samt at de som synes lyden er god, sammenlignet med tilsvarende høyttalere, bør få ørene sjekket? da kan man jo like gjerne skrive at "ok, jeg ser hva du skriver men jeg er uansett uenig med deg siden det gjelder det spesielle merket".

Hadde jeg ikke vist bedre så ville jeg skrevet at det er en mengde skribenter her som er en smule foruttinntatt i sine meninger.  

jeg har ikke hørt på denne høyttaleren målt opp mot tilsvarende på markedet, men om jeg var i markedet for en slik så ville jeg nok tatt denne med i betrakting på bakgrunn av denne testen.  

 

Ser enkelte mener Bose har dårlig lyd generelt, noen snakker om hodetelefoner, andre impliserer at Bose faktisk er bedre på noe enn Sonos, og én ser ut til å kommentere selve typen høyttaler. Jeg tror jeg er enig med siste der. Boses høyttalere, såvidt jeg har hørt, er helt ok i denne klassen, men at klassen i seg selv er såpass populær er litt småtrist. Du får veldig mye bedre lyd fra et par stativhøyttalere, for ikke å snakke om: Stereo!

 

Har jo en sånn pølse fra JBL og en liten boks fra Marshall, men det er sånt jeg kan slenge i sekken eller i bilen og ta med på tur, parkere ved teltet eller på plattingen om sommeren. Til innendørsbruk hjemme blir det småtrist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...