Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så jeg har feilsøkt meg frem til at den nye CPU'en (i7 - 9700k) ikke tillater PC'en til å starte.

så det er en av to ting går jeg ut i fra.

  1. defekt CPU
  2. Oppdatere BIOS

Men på nettisden til ASUS (Z170-PRO) så er den siste BIOS oppdatering den 20 april 2018, og denne intel serien kom ut i oktober i fjor.

  • Improved system performance.
  • Updated Intel CPU microcode.
  • Improved DRAM compatibility
  •  

Er det microcode som muligens er oppdatering av CPU støtte?

 

 

Edit: Og som vanlig finner jeg ut av det etter jeg poster en tråd.

 

z170 er for gammet SELV OM AT DET ER SAMME SOCKET.

Endret av Janzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Sletttet+98134

Så jeg har feilsøkt meg frem til at den nye CPU'en (i7 - 9700k) ikke tillater PC'en til å starte.

så det er en av to ting går jeg ut i fra.

  1. defekt CPU
  2. Oppdatere BIOS

Men på nettisden til ASUS (Z170-PRO) så er den siste BIOS oppdatering den 20 april 2018, og denne intel serien kom ut i oktober i fjor.

  • Improved system performance.
  • Updated Intel CPU microcode.
  • Improved DRAM compatibility
  •  

Er det microcode som muligens er oppdatering av CPU støtte?

 

Jeg tipper det har med Spectre / Meltdown å gjøre, ikke støtte av CPU.

Lenke til kommentar

Hovedkortet støtter ikke CPU. Du må ha Z370 eller Z390 for den CPUen der hvis du skal overklokke.

 

 

Jeg tipper det har med Spectre / Meltdown å gjøre, ikke støtte av CPU.

Tror det er best å ikke gi råd hvis du ikke har noen som helst slags anelse om hva man gir råd om. Endret av RRhoads
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

 

Tror det er best å ikke gi råd hvis du ikke har noen som helst slags anelse om hva man gir råd om.

 

Hva behager? Hva er feil med min påstand om at "cpu microcode" har med spectre og meltdown å gjøre? Kanskje du skal følge ditt eget råd? Nisse.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Han har et hovedkort med et chipset som ikke støtter CPU. Dette har null og nada med spectre og meltdown å gjøre.

 

Hallo? Leste du førsteinnlegget? Sitat: "Men på nettisden til ASUS (Z170-PRO) så er den siste BIOS oppdatering den 20 april 2018, og denne intel serien kom ut i oktober i fjor. Er det microcode som muligens er oppdatering av CPU støtte?"

 

Så leser du hva jeg svarte. Så tar du deg sammen.

 

Jeg svarte altså at "microcode" har med spectre / meltdown å gjøre, ikke cpu-støtte. Du må gjerne motbevise det siden du mener jeg har null anelse om hva jeg prater om.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Hallo? Leste du førsteinnlegget? Sitat: "Men på nettisden til ASUS (Z170-PRO) så er den siste BIOS oppdatering den 20 april 2018, og denne intel serien kom ut i oktober i fjor. Er det microcode som muligens er oppdatering av CPU støtte?"

 

Så leser du hva jeg svarte. Så tar du deg sammen.

Oops. Sorry, og beklager. Leste hele posten din feil. Trodde mente at det var pga av Spectre og Meltdown at CPU ikke fungerte. Jeg burde ha lest bedre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Oops. Sorry, og beklager. Leste hele posten din feil. Trodde mente at det var pga av Spectre og Meltdown at CPU ikke fungerte. Jeg burde ha lest bedre.

 

Greit. Les litt mer nøye før du begynner å breske deg neste gang. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...