Gå til innhold

Låser opp Galaxy S10 med annen mobilskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi iPhone har 3D face unlock og mener at deres unlock er veldig trygg, S10 er 2D og de snakker ikke om hvor trygg den er men heller varsler om at den ikke er veldig trygg...

Fortsatt ikke godt nok. Når Samsung sin face scan er så broken burde den ikke vært der, men heller vært fjernet. Burde ikke vært slike svakheter på en telefon for over 10K. Hadde det vært en billig telefon til 3000-4000 så greit nok, men ikke til en telefon på over 10 laken.

Endret av Emile the rat
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Fordi iPhone har 3D face unlock og mener at deres unlock er veldig trygg, S10 er 2D og de snakker ikke om hvor trygg den er men heller varsler om at den ikke er veldig trygg...

Fortsatt ikke godt nok. Når Samsung sin face scan er så broken burde den ikke vært der, men heller vært fjernet. Burde ikke vært slike svakheter på en telefon for over 10K. Hadde det vært en billig telefon til 3000-4000 så greit nok, men ikke til en telefon på over 10 laken.

Eh... Hva med kodelås? Er vel ikke akkurat så sikkert det heller? Da burde ikke en toppmodell som iPhone XS ha det heller. Valgfrihet heter det. Du velger selv sikkervetsnivå uansett om du velger Samsung eller Apple.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eh... Hva med kodelås? Er vel ikke akkurat så sikkert det heller? Da burde ikke en toppmodell som iPhone XS ha det heller. Valgfrihet heter det. Du velger selv sikkervetsnivå uansett om du velger Samsung eller Apple.

Nå er du bare kverulant. Kodelås er der for å låse opp telefonen dersom face-id blir låst, noe som skjer dersom andre prøver å låse opp mobilen din med face-id.

 

Alle vet at eneste grunnen til at de ikke ennå har fjernet aniktsskann er fordi Apple har face-id på sin, og Samsung ikke ønsker å fremstå som dårligere.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Konklusjon: Kjøp iPhone..

 

Vel...det føles litt katta i sekken å kjøpe en iPhone bare for å få 3D ansiktslås. På bekostning av alt annet. Det er nok ikke slik at et selskap som Samsung ikke kan putte en 3D ansiktslås i telefonene sine om deres brukerundersøkelser forteller dem at det er et must for brukerne. Er nok tatt et valg om en vakker fullstrakt skjerm, så kan brukerne velge den sikkerheten de ønsker i ulike nivåer. Alt fra kode, mønster, 2D ansikt eller ultrasonisk fingeravtrykksleser. Synes artikkelen er gammelt nytt og vært tatt opp hvert år siden 2D ansiktslås kom for noen år siden, men den gir sikkert klikk. Noe som fremstår mer viktig for Tek.no etter VG sitt inntog.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

[Alle vet at eneste grunnen til at de ikke ennå har fjernet aniktsskann er fordi Apple har face-id på sin, og Samsung ikke ønsker å fremstå som dårligere.

Grunnen til at de har det som et alternativ er sikkert fordi det er noen som foretrekker det, og kanskje ikke trenger noe sikrere. Foretrekker selv noe sikrere, men det er nok noen som ikke føler de trenger det.

Lenke til kommentar

iPhone sin 3D annsiktsgjenkjenning brukes jo til alt, og da må den være sikker.

Samsung (og alle andre sin 2D lås) brukes kun til å gi deg tilgang innenfor låseskjermen på telefonen.

 

Skal man inn på nettbank\vipps\nordnet eller hvilkensomhelst annen app man ønsker å "låse" så må man legitimere seg på tryggere vis med fingersensoren eller kode.

 

Så er det da noe problem?

 

Er man livredd for at kjæresten skal lure seg inn på telefonen din for å lese dine dirty tekstmeldinger fra naboen burde man bare ha face-unlock deaktivert.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merkelig artikkel. Først rakker den ned på samsung for 2d scanning av ansiktet, så drar den med alle androidtelefoner og konkluderer med at alle androider er like usikre, og det kun er apple som duger. For så å remse opp 3-4 androidtelefoner som er like sikre som iphone. Og hva er egentlig nyheten? Samsung poengterer at ansiktgjennkjenning ikke er sikker. Apple poengterer at deres face id er sikker. Her virker det som om det er trangen til å fremheve iphones face id som er årsaken til hele arrikkelen. Er dette skjult reklame?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Merkelig artikkel. Først rakker den ned på samsung for 2d scanning av ansiktet, så drar den med alle androidtelefoner og konkluderer med at alle androider er like usikre, og det kun er apple som duger. For så å remse opp 3-4 androidtelefoner som er like sikre som iphone. Og hva er egentlig nyheten? Samsung poengterer at ansiktgjennkjenning ikke er sikker. Apple poengterer at deres face id er sikker. Her virker det som om det er trangen til å fremheve iphones face id som er årsaken til hele arrikkelen. Er dette skjult reklame?

Nei, det er fakta :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Merkelig artikkel. Først rakker den ned på samsung for 2d scanning av ansiktet, så drar den med alle androidtelefoner og konkluderer med at alle androider er like usikre, og det kun er apple som duger. For så å remse opp 3-4 androidtelefoner som er like sikre som iphone. Og hva er egentlig nyheten? Samsung poengterer at ansiktgjennkjenning ikke er sikker. Apple poengterer at deres face id er sikker. Her virker det som om det er trangen til å fremheve iphones face id som er årsaken til hele arrikkelen. Er dette skjult reklame?

 

 

Vel, i all den tid Android ikke har hatt noen sikker måte å lagre biologiske data på (inntil versjon 9 Pie - men noe ingen enda tilsynelatende har tatt i bruk) så er det jo ikke rart at dette er skrantende. Bortsett fra et par 3.parts implementeringer med blandet resultat har jo ikke dette kunnet eksistere da det ikke har vært støttet. Da er det jo naturlig å sammenligne med funksjoner som faktisk virker?

 

Personlig så liker jeg ikke ansiktsgjenkjenning/face-id i det hele tatt, og de kunne bare ha kvitta seg med hele greia. Men skal man nå først implementere det, så får en da sørge for at det i hvert fall funker. Halvveis implementerte greier som funker dårlig, tilsynelatende enda dårligere enn tidligere forsøkt til og med, er bare flaut, og skulle da bare mangle blir kommentert..

Lenke til kommentar

iPhone sin 3D annsiktsgjenkjenning brukes jo til alt, og da må den være sikker.

Samsung (og alle andre sin 2D lås) brukes kun til å gi deg tilgang innenfor låseskjermen på telefonen.

 

Skal man inn på nettbank\vipps\nordnet eller hvilkensomhelst annen app man ønsker å "låse" så må man legitimere seg på tryggere vis med fingersensoren eller kode.

 

Så er det da noe problem?

 

Er man livredd for at kjæresten skal lure seg inn på telefonen din for å lese dine dirty tekstmeldinger fra naboen burde man bare ha face-unlock deaktivert.

Kanskje lese seg opp før man kommer med feile antagelser: https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00062630/

 

Samsung sin ansiktsgjennkennelse brukes til Samsung Pay. Det betyr at man i teorien kan misbruke og tømme bankkontoen med en Samsung S10 dersom man kun har et bilde av eieren. Dette er et alvorlig sikkerhetshull, og understreker bare nok en gang hvorfor man aldri burde hatt denne funksjonen/muligheten på telefonen.

 

Folk kan si hva de vil, men her er forskjellen mellom Samsung og Apple, nettopp det at Apple aldri ville implimentert et så uferdig og ødelagt funksjon kun for å kunne skryte av å ha en funksjon ekstra.

 

Hvis noen kan gi meg en god grunn til hvorfor man bør ha uferdige og ødelagte funksjoner i et produkt, så skal jeg revurdere mine tanker. Det har ingenting med valg muligheter, kun at jeg ikke forstår hvorfor man skal ha mulighet til å velge noe som ikke fungerer som det skal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du leste bare litt av det som stod der ja? Les alt du. Og duverden for en storm i et vannglass dere prøver å lage nå. Hvis du ikke er fornøyd med sikkerhetsnivået samsung tilbyr på face id, så velger du å bruke fingeravtrykk eller noe annet. Det er ikke sånn at du må ha denne funksjonen aktivert. Personlig bruker jeg den sporadisk, men foretrekker fingeravtrykk. Men på min s8 så er ikke sensoren så veldig glad i fuktighet, så da er face id ok backup. Og nei, jeg finnes ikke bekymret over at noen skal missbruke telefonene min. Den er med meg hvor enn jeg er, så det er lite sannsynlig at noen skulle få sjangsen å prøve å låse den opp med et bilde. Og mister jeg telefonen, ja da må det nesten være snåsamannen som finner den for å kunne missbruke face id. Men hadde jeg hatt statshemmeligheter på telefonen, hadde jeg brukt passord, uansett om det var nesten idiotsikker face id fra apple, eller den mindre sikre fra samsung. Vi har sett bevis på at man kan lure apple sin versjon også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i allverden skal man med annenrangs løsninger som face unlock på en mobil når man har en fingeravtrykk sensor som fungerer perfekt i så godt som alle situasjoner?

Den fungerer ikke i skibakken med hanskene på. Hei vent litt, face id er jo også ubrukelig i skibakken. Ja tilogmed ubrukelig på en solskinnsdag. Nei, du snakker om fiasko...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...