Gå til innhold

Nissan åpner opp for full bestilling av Leaf med stort batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Det er da en veldig overpriset bil.

 

Og fremdeles overpriset. De nye prisene på Tesla modell 3 er svært i teressante.

Er ikke det samme prisen da?

Ladehastigheten og ladenettverket til Tesla er verdt en del..

Bilens prestasjoner og utseende i forhold til Leaf også

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer meg fortsatt ikke t/r hytta uten å lade og da er det uaktuelt

 

Med dagens dieselbil så bruker jeg 1/3 tank

 

Jeg er ikke ofte nok på hytta til at jeg kan retteferdiggjøre alle de ekstra kostnadene det er å ha en en bensin/dieselbil i hverdagen for å slippe å lade de relativt få gangene vi reiser til hytta. De gangen vi reiser så har vi selvfølgelig fri og ikke hastverk så om jeg må sette av en time ekstra for lading til og fra så gjør det meg ikke noe. Vi bruker tiden fornuftig uansett og tar oss noe å spise. Jeg fryktet dette skulle bli et mye større problem enn det det viste seg å være. Men vi har alle forskjellige behov og muligheter så bare fordi vi klarer det, betyr ikke at elbil er for alle. Så lenge de som har muligheten bytter etterhvert som bilene blir billigere og bedre så er mye gjort.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kommer meg fortsatt ikke t/r hytta uten å lade og da er det uaktuelt

 

Med dagens dieselbil så bruker jeg 1/3 tank

60 mil t/r, 0.4 på mila, 75liters tank?

En dieselgate (eldre VW) kanskje :)

 

Sist jeg gubbkjørte en moderne SUV-diesel gikk den ikke under 0.6. mot 0.5 for 1.0 Ecoboost'en jeg også hadde på den tiden. Vinterføre...

 

En Tesla 3 longrange vil greit klare t/r hytta uten ladestopp (strøm på hytta da)

:)

Lenke til kommentar

Kommer meg fortsatt ikke t/r hytta uten å lade og da er det uaktuelt

 

Med dagens dieselbil så bruker jeg 1/3 tank

Er det den eneste hindringen for å skaffe en elbil ville et aggregat på hytta løser det problemet.

Virker kanskje litt mot sin hensikt å fyre opp et bensin eller diesel aggregat for å lade elbilen men samlet vil det lønne seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke kvalitet, komfort og utseende viktigere enn å ha 10 km lengre rekkevidde.  Tesla  ser jo latterlig stygge ut (utenkom kanskje model s), det finnes ikke komfort  i Tesla og vi alle vet jo at kvaliteten på en Tesla er på nivå med en Lada/skoda fra 90 tallet. 

Men for Tesladisplene med et homo erotisk forhold til guden Elon Musk, så er det jo bare rekkevidde som betyr noe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikke kvalitet, komfort og utseende viktigere enn å ha 10 km lengre rekkevidde. Tesla ser jo latterlig stygge ut (utenkom kanskje model s), det finnes ikke komfort i Tesla og vi alle vet jo at kvaliteten på en Tesla er på nivå med en Lada/skoda fra 90 tallet.

 

Men for Tesladisplene med et homo erotisk forhold til guden Elon Musk, så er det jo bare rekkevidde som betyr noe.

Skjerp deg og les regelverket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...