Gå til innhold

Nye USB 4 gir mulighetene de få har i dag til alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Godt mulig jeg har misforstått noe her, men følgende virket litt forvirrende...

 

"Vi nevner lynrask overføring av data, inntil 100 watt strøm for drifting av skjermer eller lading av enheter samt tilkobling av skjermer, eksterne grafikkort og nettverk."

 

Siden USB4 vil arve egenskapene til Thunderbolt 3, så kan man nå koble til utstyr som var forbeholdt Thunderbolt. F.eks. eksterne grafikkort/profesjonelle lydkort/eksterne lagringsdisker m/ RAID. Man kan også bruke det til å koble på skjermer (som Macer har gjort siden 2011). Så du kan ha en USB-C skjerm som en slags dokkingstasjon, hvor du har koblet på ethernet, webkamera, øvrige USB-enheter, og til og med ekstra skjermer og alt kan gå via én kabel og samtidig lade bærbar PCen din.

Lenke til kommentar

"Nye USB 4 gir mulighetene de få har i dag til alle"

 

Her er jo helt natta. Må skrives om

 

Jeg måtte lese tre ganger for å forstå.

 

Hva med "USB4 får samme egenskaper som Thunderbolt 3"??? #klarspråk

 

Alternativt VG-vennlig forslag: "Mystisk ny PC-port blir like raskt som Macbooken din. Ikke trykk her"

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Godt mulig jeg har misforstått noe her, men følgende virket litt forvirrende...

 

"Vi nevner lynrask overføring av data, inntil 100 watt strøm for drifting av skjermer eller lading av enheter samt tilkobling av skjermer, eksterne grafikkort og nettverk."

 

 

 

 

 

Siden USB4 vil arve egenskapene til Thunderbolt 3, så kan man nå koble til utstyr som var forbeholdt Thunderbolt. F.eks. eksterne grafikkort/profesjonelle lydkort/eksterne lagringsdisker m/ RAID. Man kan også bruke det til å koble på skjermer (som Macer har gjort siden 2011). Så du kan ha en USB-C skjerm som en slags dokkingstasjon, hvor du har koblet på ethernet, webkamera, øvrige USB-enheter, og til og med ekstra skjermer og alt kan gå via én kabel og samtidig lade bærbar PCen din.

 

 

 

- Takk for utfyllende forklaring...

Jeg synes bare det virket rart å si "drifting av skjermer" for så å si "tilkobling av skjermer".

 

I hvert fall i mitt hode så går det så godt som for det samme.

Lenke til kommentar

Synes standardorganisasjonen kunne gjort det klinkende klart at for å få markedsføre porten som USB4, så må alle funksjoner implementeres. Det er noe forbasket tull at det tillates å utelate støtte for funksjoner, og likevel bruke betegnelsen. Støttes ikke all funksjonalitet, så bør det få i tilfelle kalle seg USB3.4 eller noe slikt, for å vise at det ikke er fullverdig implementasjon men i hvert fall støtter hastigheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Må smile litt av alle grammatikk-kritikerne her. Skulle bare ønske at folk hadde et like stort engasjement overfor NRK, VG, Dagbladet og co. Dvs. nyhetsaktører med reell makt til å definere det offentlige ordskiftet, men som produserer misvisende, tendensiøse og politisk-ideologisk motiverte artikler og reportasjer på en nærmest daglig basis, samtidig som de fremstiller seg selv som nøytrale og uavhengige journalister.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Må smile litt av alle grammatikk-kritikerne her. Skulle bare ønske at folk hadde et like stort engasjement overfor NRK, VG, Dagbladet og co. Dvs. nyhetsaktører med reell makt til å definere det offentlige ordskiftet, men som produserer misvisende, tendensiøse og politisk-ideologisk motiverte artikler og reportasjer på en nærmest daglig basis, samtidig som de fremstiller seg selv som nøytrale og uavhengige journalister.

Tek.no er VG, og diskusjonsfeltet til diskusjon.no er meget bra og seriøst. Litt humor og ironi innimellom tåler vi. De som har diskusjon knyttet til Facebook er ofte fulle av svada og useriøsitet, etter min erfaring. Derfor har flere steder forkastet mulighet for diskusjon pga all "spam" og tull fra Facebook kommentarfelt.

 

Når hw.no ble til Tek/VG ble det forresten gitt beskjed at samarbeidet ned diskusjon.no skulle opphøre. Men år har gått og VG har valgt å holde på samarbeid med diskusjon.no. Noe jeg selv har glad for. Diskusjon.no er det eneste nettstedet igjen i Norge hvor det er stort hjelpende engasjement fra andre, som gjør dette gratis. Diskusjon.no har heller ikke gått i fellen med å bli overgrådige på inntekter. Dvs. ingen overdreven reklamebruk O.l.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tek.no er VG, og diskusjonsfeltet til diskusjon.no er meget bra og seriøst. Litt humor og ironi innimellom tåler vi. De som har diskusjon knyttet til Facebook er ofte fulle av svada og useriøsitet, etter min erfaring. Derfor har flere steder forkastet mulighet for diskusjon pga all "spam" og tull fra Facebook kommentarfelt.

 

Når hw.no ble til Tek/VG ble det forresten gitt beskjed at samarbeidet ned diskusjon.no skulle opphøre. Men år har gått og VG har valgt å holde på samarbeid med diskusjon.no. Noe jeg selv har glad for. Diskusjon.no er det eneste nettstedet igjen i Norge hvor det er stort hjelpende engasjement fra andre, som gjør dette gratis. Diskusjon.no har heller ikke gått i flellen med å bli overgrådige på inntekter.

Diskusjon.no er omtrent den største grunnen til å lese tek da kommentarene ofte er bedre og har mer informasjon enn artikkelen. Skulle de skilles så er det jaggu ikke sikkert at jeg kommer til å fortsette å lese tek, iallefall veldig mye mindre artikler enn i dag.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...