Jump to content
Sign in to follow this  
oddeh

Irritererer meg at skjuling av infomelding ikke huskes på konto

Recommended Posts

Har lagt merke til at infomeldingen om 'forumoppdatering' ikke tilhører account, men session og dermed medfører at selv om jeg klikker 'skjul', så ser jeg den hver gang jeg åpner nettleseren på nytt. Plaget meg lenge og gjelder hele forumet.

Edited by oddeh

Har lagt merke til at infomeldingen om 'forumoppdatering' ikke tilhører account, men session og dermed medfører at selv om jeg klikker 'skjul', så ser jeg den hver gang jeg åpner nettleseren på nytt. Plaget meg lenge og gjelder hele forumet.

Dette er meningen. 

Folk ønsket seg en mulighet for å skjule meldingen, men det ble vurdert som å ta for lang tid å lage en mer komplisert skjuleløsning. Det er ikke bare til å lagre skjulingen på kontonivå. Årsaken er at vi også har et behov for at nye meldinger blir sett, noe som gjør at et slikt system også måtte fungert på en måte som gjorde at nye meldinger ble vist (men ikke om det bare var veldig små justeringer av tekst osv.)

Derfor landet jeg på et kompromi som jeg mener er til å leve med, nemlig at skjulingen lagres så lenge man holder nettlesersesjonen i live. Dette mener jeg i dag er litt for ekstremt, da en tidsbestemt nettleserkapsel antakelig hadde vært bedre. For noen kan holde nettlesersesjonene sine i live veldig lenge, inkludert meg selv (men så skjuler jeg heller aldri meldingen)

Edited by TSP