Gå til innhold

KOMMENTAR: Likestilling er også avgjørende for nasjonens sikkerhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når skal det bli likestilling for men i denne bransjen? Jeg er fra yngre generasjon og har blitt møtt på intervju med at jeg ikke ble valgt på grunn av at jeg ikke var kvinne som argument. det er bedre at bransjen får lov til å ta de som gjør det som skal til og mer og ikke de som sliter med å nå målet. og hvorfor er det mer snakk om å få kvinner inn i it verden men ikke men inn i Legenes verden?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er det så vanskelig å innse at flesteparten av de som interesserer seg innenfor teknologi er menn?

Hva med sykepleiere? Jeg forlanger at det blir likestilling innenfor dette yrket, her er kvinner overrepresentert!

 

Det er greit at det er fokus på likestilling, men det må finnes grenser. ALT kan ikke være 50/50.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er tilbøyelig til å indirekte gå med på at flere kvinner innen IT er nødvendig for å få god sikkerhet. Rasjonalitet er at vi er godt forbi det stadiet hvor enkeltpersoner kan bygge gode IT systemer av nevneverdig kompleksitet. Da trenger vi godt lagarbeid, og her tror jeg flere kvinner kan gjøre stor forskjell. Dessuten er sikkerhet gjerne det siste som får oppmerksomhet og de fleste har bare akkurat såvidt nok til å ikke bli eid av en script kiddie. Så om vi får bedre team får vi kanskje tid til litt sikkerhet også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...