Gå til innhold

Synkronisering av musikk fra PC til android-telefon


Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet er kanskje litt på siden av dette underforumet, men finner egentlig ikke noe som passer ordentlig, så jeg prøver her:

 

Jeg har en musikksamling på 2-300 GB rippet musikk på PC, og ønsker et utvalg av denne musikken på telefonen min.

I og med at jeg har mye mer musikk enn jeg kan ha på telefonen er jeg avhengig av å kunne bytte ut album på telefonen etter som jeg ønsker det.

 

 

Før i tiden hadde jeg Apple-telefon, og brukte da iTunes til å overføre musikk.

 

Det var svært enkelt, jeg bare slo av/på haken for et gitt album, og neste gang jeg så koblet til telefonen og synkroniserte, ble dette albumet kopiert til telefonen hvis haken var slått på, og fjernet fra telefonen hvis haken var slått av.

 

 

De siste tre-fire årene har jeg hatt Android-telefoner (nå en Samsung s8), men har ennå ikke funnet en løsning jeg synes er brukbar. Det "enkleste" er å kopiere mapper med musikk, men når har 20 album-mapper med en artist inne i artist-mappen er det ikke så enkelt hvis jeg ønsker 10 av disse albumene.`, og dette tar uansett mye lenger tid og gir mye mindre oversikt.

 

Så det jeg egentlig ønsker, er en løsning for å synkronisere musikk til android-telefon som er like enkel som med iTunes. Trenger absolutt ikke å være likt som i iTunes, men forhåpentligvis ikke så mye mer tungvint.

 

Er det noen som har noe å foreslå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere av de store gratistjenestene funker greit, både OneDrive, Dropbox, Google drive m.fl. Men er litt ulike i oppsett og bruk, så gjerne verdt å titte nærmere på for å finne den som passer deg best.

Så sjelden som jeg legger over musikk fysisk på telefonen så blir det til å mappe opp telefonen som en disk, via usb-kabelen.

Lenke til kommentar

Jeg har synkronisert hele mitt lokale musikksamling til OneDrive. Alt er tilgjengelig via appen Groove music.

 

 

Flere av de store gratistjenestene funker greit, både OneDrive, Dropbox, Google drive m.fl. Men er litt ulike i oppsett og bruk, så gjerne verdt å titte nærmere på for å finne den som passer deg best.

Så sjelden som jeg legger over musikk fysisk på telefonen så blir det til å mappe opp telefonen som en disk, via usb-kabelen.

Takk for svar ilpostino og Pop. Jeg er klar over tjenester som lar deg laste all musikken opp i skyen og så få tilgang til den fra telefonen (har gjort det med Google Play). Men jeg ønsker allikevel å fylle minnekortet i telefonen med musikk lokalt, og finner da altså ingenting som er i nærheten så brukervennlig som iTunes som dessverre bare kan brukes mot iOS-telefoner.

 

Merkelig i grunnen, da jeg har sett så mange klage om hvor elendig iTunes er, men nå savner jeg virkelig den (etter min meningen) brukervennlige funksjonen. Mulig problemstillingen med egen musikk liggende lokalt på telefonen begynner å bli et antikvert problem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...