Gå til innhold

Manipulasjon av informasjon, potensiell masseødeleggelse og stadig mer hylle-vare. Slike dataangrep kan vi se mer av i 2019


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen tvil om at regjeringer som ser på demokratier som en fare for deres egen eksistens er svært villige til å sabotere demokratier for å beskytte seg selv.

Falske nyheter florere, og man skal være oppegående for skjønne hva som er falkse nyheter. Dessverre er unge og lavt utdannede svært utsatt for å tro på hva-det-skal.-være, bare det fenger.

Skolene bør fokusere på dette problemet i mye større grad slik at ungdommer skjønner hvor farlig dette er.

Konspirasjonsteorier kan være svært spennende, og det er dessverre mange som tror på disse og bringer det videre til andre.

Når unge ikke følger med på nyheter fra mainstream media men tyr til Facebook og andre usosiale medier som sannhetsvitner begynner det å bli ekstra farlig.

Stadig vekk får man høre at mainstream media er synonymt med falsedk nyheter. Når jeg har bedt folk som hevder dette å gi meg gode eksempler har jeg ikke fått svar. Det er med andre ord nok å hevde et populært uttrykk. Faktakunnskaper er det ikke så nøye med.

Dette har fått svært stor medvind etter at tullingen Donald Trump ble president i det som nå er verdens største bananrepublikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...