Gå til innhold

Fiat lanserer elbilkonsept med et batteri du kan ta ut og lade selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener bilen ikke ser ut til å være vesentlig mer aerodynamisk enn sammenlignbare biler, og at elektromotorer ikke kan forbedres vesentlig. Derav får man i vektenhet per kilojoule, et fast mål på hvor stort batteri man trenger for å kjøre 100KM, altså med dagens batteriteknologi.

 

Når det er sagt så er det positivt at bilprodusentene begynner å tenke på avstander folk faktisk forflytter seg, og da er 100KM å ta godt i, samt modularitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener bilen ikke ser ut til å være vesentlig mer aerodynamisk enn sammenlignbare biler, og at elektromotorer ikke kan forbedres vesentlig. Derav får man i vektenhet per kilojoule, et fast mål på hvor stort batteri man trenger for å kjøre 100KM, altså med dagens batteriteknologi.

 

Når det er sagt så er det positivt at bilprodusentene begynner å tenke på avstander folk faktisk forflytter seg, og da er 100KM å ta godt i, samt modularitet.

Og hvor stort blir batteriet da? Og hvor mye (lite) plass er det til rådighet under setene på denne bilen?
Lenke til kommentar

Ønsketenkning at batteriet kan være så lite, men stilig konsept. Hadde vært interessant å sitte i midten av bilen.

 

Synes ikke det totale batteriet ser noe mindre ut enn f.eks Kia Soul sitt batteri. Hvis du ser nøye på videoen ser man at bilen har et stort batteri fastmontert under bilen (utgjør ca. 50% av volumet). Ett mindre batteri på under siden som man ser ut til å kunne bytte ut (ca. 25%) og 2 batterier under fremsetene (til sammen c. 25%).

Lenke til kommentar

Jeg håper det blir noe av. Hadde glatt kjøpt den bilen for bruken jeg har. Som en småbil med 4 seter og by rekevidde dekker den alle by behov og helt og holdent genialt at en kan ta ut deler av batteriet.

 

Jeg må legge til at jeg også har og vill beholde en disel bil for langkjøring, men alle nærturer, som er de fleste, skulle jeg gjerne gjort eletrisk og med mulighet til å lade inne så blir ikke jobb parkeringen noe issue lengre.

 

Og ja, jeg skal inrøme at den ikke var skjønn utvendig, men jeg er mer av en funsjon en form person.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...