Gå til innhold

Midlertidlig internett i lokale, Leie 4G-modem?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Skal arrangere en sammenkomst nå om noen måneder på et sted det ikke er noen eksisterende internettforbindelse, noe definitivt trenger. Mobildekninga der er dermot god, så jeg tenkte det muligens hadde vært mulig å leie et sånt 4G-modem og en stor datapakke for bare én dag.

 

Er det noen operatører som har noen tjenester for ting som dette? Har søkt litt rundt, men finner ikke noe konkret. Er det evnt. andre innspill til hvordan dette kan gjøres (helst så billig som mulig). Vil da helst kunne streame video (ala. skype) f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle tre operatørene har "meget god dekning" i området, så det skal fungere bra. Var mer interessert i om noen hadde leibare modemer med datakvote jeg bare kunne lånt en dag eller to, alt de reklamerer med har jo månedsvis med bindingstid. 

 

Ser dog at f.eks. ICE har 30 dagers åpent kjøp, men vet ikke helt om det er innafor å bare bruke det en dag og sende tilbake..  :hmm:

Lenke til kommentar

Alle tre operatørene har "meget god dekning" i området, så det skal fungere bra. Var mer interessert i om noen hadde leibare modemer med datakvote jeg bare kunne lånt en dag eller to, alt de reklamerer med har jo månedsvis med bindingstid. 

 

Ser dog at f.eks. ICE har 30 dagers åpent kjøp, men vet ikke helt om det er innafor å bare bruke det en dag og sende tilbake..  :hmm:

Kan jo prøve kontakte telia/telenor/ice direkte og høre om di kan sette opp noe for deg. er vell ikke umulig å få en løsning på om du kontakter ei stund i forveien

 

Vist ikke kan du jo bruke telia/chili/ice sin datafrihet med 12 timers fri fart for 99kr fra telefon til pc som deler ut vidre om du har en av di levrandørene

Mange måter og gjøre det på

Endret av EmLeX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva med Telia kontantkort og/eller evt. databoost på timesbasis?

Forøvrig har Telenor/Telia pengene tilbake om man ikke er fornøyd etter 3 mnd.

Hver oppmerksom som på kapasitet/antall påloggede på rutere.
Kanskje du må ha to om det kommer mange gjester.

Lenke til kommentar

Kan jo prøve kontakte telia/telenor/ice direkte og høre om di kan sette opp noe for deg. er vell ikke umulig å få en løsning på om du kontakter ei stund i forveien.

Japp, sendte mail til dem nå for å høre. Har ikke allverdens forhåpninger på at de gidder å fikse noe eget opplegg bare for dette, men hvem vet.

 

 

Forøvrig har Telenor/Telia pengene tilbake om man ikke er fornøyd etter 3 mnd.

Mm, var dette jeg lurte litt på ang. ICE også, men det føles ikke jo helt innafor å "misbruke" det til noe sånt. Men igjen hvis det funker uten noen store ulemper er det jo definitivt en mulighet.

 

 

Ellers vet jeg jo om databoosting/frihet osv, men vill hest unngå å bruke privattelefonen til sånt (er på firma-abonnement) og disse bindingsfrie kontantkortene støtter vel ikke fri data?

Lenke til kommentar

Ellers vet jeg jo om databoosting/frihet osv, men vill hest unngå å bruke privattelefonen til sånt (er på firma-abonnement) og disse bindingsfrie kontantkortene støtter vel ikke fri data?

I viss grad, du kan kjøpe 10 Gb pakker hos MyCall og Telia. Koster ca 300 og varer i 30 dager. Litt usikker på Telia, men helt safe hos MyCall

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Man misbruker jo ikke tilbudene!
Det blir som å handle i butikken hvor det er billigst, akkurat som dagligvarer.

Forøvrig kan du jo nedgradere ditt eget abonnement fra månedskifte å utnytte tilbudet privat i etterkant.

Lenke til kommentar

 

Ellers vet jeg jo om databoosting/frihet osv, men vill hest unngå å bruke privattelefonen til sånt (er på firma-abonnement) og disse bindingsfrie kontantkortene støtter vel ikke fri data?

Oss telia om det er di du har firma abbenoment igjennom kan du kjøpe en databoost pakke for 99kr og betale for den selv les mer her. https://www.telia.no/bedrift/tjenester/betal-med-vipps/ og https://www.telia.no/magasinet/slik-strommer-du-sa-mye-du-vil-fra-jobbmobilen/ dette vill ikke ha noen invirking på arbeisgivers regning. :) så det er og en løsning

Endret av EmLeX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...