Gå til innhold

RYKTE: Neste Xbox blir diskløs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal være ærlig å si at jeg gikk på en smell når jeg handla en PS4 Pro, uten å gjøre forarbeidet mitt - 4K ditt og 4K datt, var reklamert godt på pakke om 4K innhold, ble igrunnen ganske matt når jeg innså at den ikke kunne spill av 4K filmer.

 

Men men, er dum jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Always-online, Microsoft-monopol på salg leie av spill. Nei, takk :)

 

Du kan ikke kjøpe spillene brukt (f.eks på Finn), du kan ikke låne spill av en kompis, du kan ikke kjøpe spill billigere hos e.g. Elkjøp vs. Expert.

 

Ganske åpenlyst at Microsoft bruker "billigere" i et forsøk på å lure folk til å tro at vi vinner på dette; at dette er en legitim trade-off. De forsøkte jo dette da Xbone fortsatt var på tegnebrettet, noe de fleste spillere og spillmedia var særdeles misfornøyd med. De (MS) skal ha applaus for å ha pønsket ut av denne veien nok er mye enklere, da de kan bruke argumentet "billigversjon", og dermed ha det normalisert innen neste generasjon spillkonsoller.

Endret av Snøspade
Lenke til kommentar

Always-online, Microsoft-monopol på salg leie av spill. Nei, takk :)

 

Du kan ikke kjøpe spillene brukt (f.eks på Finn), du kan ikke låne spill av en kompis, du kan ikke kjøpe spill billigere hos e.g. Elkjøp vs. Expert.

 

Ganske åpenlyst at Microsoft bruker "billigere" i et forsøk på å lure folk til å tro at vi vinner på dette; at dette er en legitim trade-off. De forsøkte jo dette da Xbone fortsatt var på tegnebrettet, noe de fleste spillere og spillmedia var særdeles misfornøyd med. De (MS) skal ha applaus for å ha pønsket ut av denne veien nok er mye enklere, da de kan bruke argumentet "billigversjon", og dermed ha det normalisert innen neste generasjon spillkonsoller.

 

Den gangen snakket de også om muligheten for salg av bruktspill, utlån til venner osv.. Så ikke dømm de helt før det er lansert :p

Lenke til kommentar

Always-online, Microsoft-monopol på salg leie av spill. Nei, takk :)

 

Du kan ikke kjøpe spillene brukt (f.eks på Finn), du kan ikke låne spill av en kompis, du kan ikke kjøpe spill billigere hos e.g. Elkjøp vs. Expert.

 

Ganske åpenlyst at Microsoft bruker "billigere" i et forsøk på å lure folk til å tro at vi vinner på dette; at dette er en legitim trade-off. De forsøkte jo dette da Xbone fortsatt var på tegnebrettet, noe de fleste spillere og spillmedia var særdeles misfornøyd med. De (MS) skal ha applaus for å ha pønsket ut av denne veien nok er mye enklere, da de kan bruke argumentet "billigversjon", og dermed ha det normalisert innen neste generasjon spillkonsoller.

Dette er uansett en problemstilling for folk som er vandt med den gamle måten å kjøpe spill på. Dette er kun en mellomfase. 

 

Er like greit å gi slipp nå, og la teknologien komme så kjapt som den kan, fremfor å drive å bremse den pga man på nød må ha noe å holde i. 

Lenke til kommentar

Always-online, Microsoft-monopol på salg leie av spill. Nei, takk :)

Stor forskjell på always online og kun nedlastning. Om du har noe bevis på at de kommer til å introdusere always-online kom med dem slik at vi kan ta dette i roten. Om du du intensjonelt feilrepresenterer informasjon slutt. Resultatet er at vi sitter med mindre kunnskap og forståelse enn det vi trenger.

 

Ganske åpenlyst at Microsoft bruker "billigere" i et forsøk på å lure folk til å tro at vi vinner på dette; at dette er en legitim trade-off. De forsøkte jo dette da Xbone fortsatt var på tegnebrettet, noe de fleste spillere og spillmedia var særdeles misfornøyd med. De (MS) skal ha applaus for å ha pønsket ut av denne veien nok er mye enklere, da de kan bruke argumentet "billigversjon", og dermed ha det normalisert innen neste generasjon spillkonsoller.

 

Mesteparten av tiden kjøper jeg spill digitalt selv om jeg har valget så dette er ikke noe jeg hadde kommet til å savne. Har de "lurt" meg eller har de kommet med et produkt som passer mitt bruksmønster? Så lenge de lar det være et alternativ så synes jeg at dette er greit. Så lenge de ikke går mot always online eller innlogging hver 24. time for å spille spill som er lagret på harddisk.

 

Spar reaksjonene dine til når dette kommer. Både Nintendo og Sony har kommet med konsoller som kun støttet nedlastning av spill uten at det har gjort det til standarden sin. Sony har også patent på et system for å hindre bruk av brukte spill som kunne ha blitt innført på PS4 om ikke Microsoft hadde klart å demonstrere hvor idiotisk det er å blokkere slikt først.

Lenke til kommentar

Folk kan klage så mye de vil, men dette blir bransjestandard om få år. 

Hvis nye Xbox kommer uten drev og nye PS kommer med så spørs det om det går så bra. Men ja, etterhvert tror jeg ikke vi engang får lov å laste ned spillene. Da vil de streames fra MS og Sonys servere. Konsollen blir da kun en overprisa streameboks.

Lenke til kommentar

Always-online, Microsoft-monopol på salg leie av spill. Nei, takk :)

 

Du kan ikke kjøpe spillene brukt (f.eks på Finn), du kan ikke låne spill av en kompis, du kan ikke kjøpe spill billigere hos e.g. Elkjøp vs. Expert.

 

Ganske åpenlyst at Microsoft bruker "billigere" i et forsøk på å lure folk til å tro at vi vinner på dette; at dette er en legitim trade-off. De forsøkte jo dette da Xbone fortsatt var på tegnebrettet, noe de fleste spillere og spillmedia var særdeles misfornøyd med. De (MS) skal ha applaus for å ha pønsket ut av denne veien nok er mye enklere, da de kan bruke argumentet "billigversjon", og dermed ha det normalisert innen neste generasjon spillkonsoller.

 

Når MS lanserte XBONE så var dette ideen, selv om de også skulle selge plater. Ja, det ble litt mer låst, det ble vanskelig å selge plater videre. Men, det folk glemte å fokusere på var atvde også ville la oss dele spill med ti venner, gitt at bare en spilte samtidig. Tusen ganger bedre enn å låne bort en plate. Men nei, folk var så forsøkt opptatt av å tjene 100kr på videre salg fremfor å slippe å betale 600 for spill kompisen har kjøpt.
Lenke til kommentar

Når MS lanserte XBONE så var dette ideen, selv om de også skulle selge plater. Ja, det ble litt mer låst, det ble vanskelig å selge plater videre. Men, det folk glemte å fokusere på var atvde også ville la oss dele spill med ti venner, gitt at bare en spilte samtidig. Tusen ganger bedre enn å låne bort en plate. Men nei, folk var så forsøkt opptatt av å tjene 100kr på videre salg fremfor å slippe å betale 600 for spill kompisen har kjøpt.

Hvis microsoft faktisk hadde kommunisert dette under lanseringen så kanskje. Det er ingen spillere som blir betrygget av at microsoft går ut og sier at de skal fjerne muligheten for å fysisk dele spill og at prosessen har kommet så langt at de ikke kan legge den funksjonen tilbake i konsollen. De nevnte overhodet ingenting om noen ny og bedre plan for å dele spill online. Jeg tror faktisk ikke noe på at de på noe måte skulle la deg dele spill med 10 venner. Er bare noe de har sagt i ettertid for å dekke over hvor utrolig de bommet på markedet og redde litt respekt fra fans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis microsoft faktisk hadde kommunisert dette under lanseringen så kanskje. Det er ingen spillere som blir betrygget av at microsoft går ut og sier at de skal fjerne muligheten for å fysisk dele spill og at prosessen har kommet så langt at de ikke kan legge den funksjonen tilbake i konsollen. De nevnte overhodet ingenting om noen ny og bedre plan for å dele spill online. Jeg tror faktisk ikke noe på at de på noe måte skulle la deg dele spill med 10 venner. Er bare noe de har sagt i ettertid for å dekke over hvor utrolig de bommet på markedet og redde litt respekt fra fans.

Dette er ikke riktig, jeg husker ikke helt hva som ble sakt når, men Microsoft publiserte masse informasjon om dette på XBOX.com etter at de først presenterte XBONE, der tjenestene ble beskrevet i detalj.

 

"Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time."

 

 

Her er eksempelvis en artikkel som ble publisert etter at MS snudde.

https://gamerant.com/xbox-one-game-sharing-plans-microsoft/

 

 

 

Selv om man kjøpte et spill på disk, så kunne man legge inn dette på maskinen og spille uten disk. Men, det fordret at maskinen var online. Først hele tiden, men MS gikk så tilbake på dette og sa jevnlig. Dette som en del av DRM beskyttelsen. Så, kravet om nett, samt at man ikke like lett kunne selge en plate da den ble knyttet til en bruker osv ble for mye for mange, og de overså fordelene totalt.

 

Selv har jeg tre XBONE, og jeg hadde gladelig valgt denne løsningen fremfor det vi endte opp med.

Endret av Serpentbane
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis microsoft faktisk hadde kommunisert dette under lanseringen så kanskje. Det er ingen spillere som blir betrygget av at microsoft går ut og sier at de skal fjerne muligheten for å fysisk dele spill og at prosessen har kommet så langt at de ikke kan legge den funksjonen tilbake i konsollen. De nevnte overhodet ingenting om noen ny og bedre plan for å dele spill online. Jeg tror faktisk ikke noe på at de på noe måte skulle la deg dele spill med 10 venner. Er bare noe de har sagt i ettertid for å dekke over hvor utrolig de bommet på markedet og redde litt respekt fra fans.

Dette er ikke riktig, jeg husker ikke helt hva som ble sakt når, men Microsoft publiserte masse informasjon om dette på XBOX.com etter at de først presenterte XBONE, der tjenestene ble beskrevet i detalj.

 

"Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time."

 

 

Her er eksempelvis en artikkel som ble publisert etter at MS snudde.

https://gamerant.com/xbox-one-game-sharing-plans-microsoft/

 

 

 

Selv om man kjøpte et spill på disk, så kunne man legge inn dette på maskinen og spille uten disk. Men, det fordret at maskinen var online. Først hele tiden, men MS gikk så tilbake på dette og sa jevnlig. Dette som en del av DRM beskyttelsen. Så, kravet om nett, samt at man ikke like lett kunne selge en plate da den ble knyttet til en bruker osv ble for mye for mange, og de overså fordelene totalt.

 

Selv har jeg tre XBONE, og jeg hadde gladelig valgt denne løsningen fremfor det vi endte opp med.

Jeg er egentlig enig, men for noen uker siden var Xbox Live innlogging nede, slik at vi ikke fikk logga inn på profilen. Da sleit alle spill, selv offline-spill - men det kan hende det har fungert om jeg hadde kobla xboxen av wifi.

 

Uansett, så synes jeg ting bør fungerer i all fremtid. Selv om Microsoft ikke eksisterer lengre.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig enig, men for noen uker siden var Xbox Live innlogging nede, slik at vi ikke fikk logga inn på profilen. Da sleit alle spill, selv offline-spill - men det kan hende det har fungert om jeg hadde kobla xboxen av wifi.

 

Uansett, så synes jeg ting bør fungerer i all fremtid. Selv om Microsoft ikke eksisterer lengre.

Online krav har noen drawbacks, Live kan tryne, så kan internett tilgangen. Men to be fair, nedetiden er så lav, og de fleste spiller vel nok som det er uansett. ?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...