Gå til innhold

Hva kan jeg få for dette: i3-6100, 1060, H110M-DS2, cx 550w


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

høyest 6000 kr, hva å si litt hvor gammel det er? Pent brukt har du kvittering?

Siden det er fordel å gi mest informasjon, ellers blir det antatt prisvurdering.

Må anta det er ca 1 år eller litt mere en det.

 

Er ikke så vanskelig å finne pris:

  • Intel core i3-6100 1362 kr
  • Gigabyte H110M-DS2 600 kr
  • Hyperx FURY 8GB 2666MHz 612 kr
  • Hyper evo 212 300 kr
  • Corsair cx 550w 750 kr
  • 1060 3gb 2500 kr
  • Svive Luna S100 W Midi Tower 400 kr.

Blir ca 6524 kr nypris.

Så bruktprisen bør vel være et sted mellom 5000-6000 kr vil jeg si.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

høyest 6000 kr, hva å si litt hvor gammel det er? Pent brukt har du kvittering?

Siden det er fordel å gi mest informasjon, ellers blir det antatt prisvurdering.

 

Tviler det vil nok være som MariusJS sier, mindre enn det. Tror han klarer muligens å selge dette for 3500 - 4000. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hvorfor skal det falle så mye ned i pris? Ryzen og Skylake er jo forhåndvis populære brukt.

Samme haswell er vel fremdeles ok å kjøpe brukt, man blir det eldre, som sokkel 1366 am3 eller eldre som er utgått på reklamasjon blir det vanskeligere å selge.

 

De som trekker litt negaitiv her er mangel på overklokking, litt svak skjermkort\cpu. PSU er vel muligens dårlig for overklokking. Spørs om SSD disk\harddisk er inkludert? operativsystem?

 

Likevell er det noe risiko å kjøpe brukt f.eks finn betalingsgaranti ikke finnes lengere.

Så man bør sjekke varene før man forhåndsbetaler for å ungå å bli lurt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvorfor skal det falle så mye ned i pris? Ryzen og Skylake er jo forhåndvis populære brukt.

 

Fordi teknologien endres så kjapt. Alt blir mye bedre på få år. Som eksempel kostet jo 1080 om jeg ikke husker feil 7000 - 8000 (var for å konkurrere med akkurat AMD) når det kom. Nå koster det nye kortet (RTX 2080) 14 - 20.000 kr. Du må sette dette litt i perspektiv, og se hva folk faktisk gidder å betale for dette noe som er så gammelt. 

 

Så er det ikke å legge under en stol at denne CPUen det er snakk om er fra 1 september 2015. 

 

Se forøvrig ikke om det er en K-versjon. Nå husker jeg ikke om den kan overklokkes. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Nå koster det nye kortet (RTX 2080) 14 - 20.000 kr. Du må sette dette litt i perspektiv, og se hva folk faktisk gidder å betale for dette noe som er så gammelt.

Faktisk er brukt GTX 1080 til 5500 kr bedre kjøp en RTX 2080 til 14000 kr.

 

Men fremdeles er det kjøper som velger hva de vil betale.

Intel\nvidia er kjent for å være overpriset, ergo går det ut over bruktmarkedet også.

Er det vanskelig å skaffe deler vet vi folk er villig å betale hvis de må. Men har man mulighet å prute eller gi dårlig tilbud, kan man gjøre det. Hvis du ser prisforskjellen mellom Intel Core i3-8350K og i3-6100 kun 400 kr.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du oppsummerer jo greit hva det er som trekker ned.

Mangler jo også HDD så da er ikke verdien all verdens.

Men sjekk denne:

AMD Ryzen 1700 & MSI x370 Gaming Pro Hovedkort (AM4)

Er jo en del år siden jeg betalte slikt på power nyåpning i oslo, sikkert over 2 år siden.

Fremdeles er det mange som prøver å sette prisen at verdien er falt lite på 2 år.

At personen linker at prisen er over 3000 kr er vel gammeldags, vet flere power butikker har samme cpu i ca samme prisklasse. De får ikke solgt.

Lenke til kommentar

Ok takk for svar. Tok og brukte lagringen i en annen pc. Er brukt greit mye, men fungerer bra. Da legger jeg meg på 4500 og eventuelt setter ned senere

 

Ok takk for svar. Tok og brukte lagringen i en annen pc. Er brukt greit mye, men fungerer bra. Brukt i rundt 2 år eller noe. Har kvittering ja. Da legger jeg meg på 4500 og eventuelt setter ned senere

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...