Gå til innhold

Skoda lover 0-100 på 5,9 sekunder til en overkommelig pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes denne ser veldig bra ut! Noe ekstremt utseende, men regner med den blir noe tonet ned før den kommer ut. Til å være en skoda er det ekstremt lovende! 

 

Enig! De skarpe kantene foran ga meg noen vibber til militærfly av alle ting, noe som gjør den litt mer agressiv. Funker godt for meg. Pris blir spennende! Tenk om dem klarer å få denne til 300-350k, da blir det ville tilstander tror jeg.

Lenke til kommentar

https://itavisen.no/2019/03/04/lover-500-km-rekkevidde-lades-til-80-prosent-pa-30-minutter/?fbclid=IwAR1UAqQ13w3t9RqdeuzT-dMu3kY__CnZotvYC2cU8g8XAMwgRk6di9CPIqw

 

Flere bilder her, blant annet en mulig smakebit av interiør. 

 

Er det en skjerm der nede vi ser, ved mobilene eller hva det er? Kan denne brukes som en "mousepad" mon tro til midtkonsollen, og generelt sett? 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Synes denne ser veldig bra ut! Noe ekstremt utseende, men regner med den blir noe tonet ned før den kommer ut. Til å være en skoda er det ekstremt lovende! 

Syns Skoda som merke har tatt seg betraktelig opp de siste årene. Ikke noe å si på en kamerats Skoda når det gjelder kvalitetmessig i hvertfall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns Skoda som merke har tatt seg betraktelig opp de siste årene. Ikke noe å si på en kamerats Skoda når det gjelder kvalitetmessig i hvertfall. 

 

Ja jeg synes egentlig skoda har vært bra lenge, min første bil var en octavia. Men gud så mye pes en fikk for å kjøre skoda.. De har virkelig hatt ett dårlig rykte på seg. Men denne var jo litt spenstig til å være en skoda synes jeg, ganske rå i linjene osv. 

Lenke til kommentar

mEn HvOrFoR kJøRe SkOdA nÅr Du KaN gÅ dA¿ Den første bilen jeg kjøpte selv var en 05-eller-så-modell Skoda Superb, knallgod bil helt til girkassen røk og jeg byttet til E-Golf.

 

Bra de viser frem MEB-plattformen litt, får håpe de klarer å komme opp i et skikkelig produksjonsvolum, det er her produsentene virkelig svikter i forhold til Tesla, synes jeg. Kommer VW-gruppen opp i over én million elbiler i året i løpet av få år nå så ligger de nok godt an i forhold til mange av konkurrentene.

Lenke til kommentar

mEn HvOrFoR kJøRe SkOdA nÅr Du KaN gÅ dA¿ Den første bilen jeg kjøpte selv var en 05-eller-så-modell Skoda Superb, knallgod bil helt til girkassen røk og jeg byttet til E-Golf.

 

Bra de viser frem MEB-plattformen litt, får håpe de klarer å komme opp i et skikkelig produksjonsvolum, det er her produsentene virkelig svikter i forhold til Tesla, synes jeg. Kommer VW-gruppen opp i over én million elbiler i året i løpet av få år nå så ligger de nok godt an i forhold til mange av konkurrentene.

 

Hehe gjett om jeg hørte den kommentaren mye selv :p 

Lenke til kommentar

Vision E var vist i Arendal i sommer (August). Konsept utgaven.

Må si selv at jeg venter på at denne kommer ut i markedet.

https://nybiltester.no/biltest/skoda-vision-e-pa-besok-i-arendal/

 

Skoda Ocravia (Superb) 2005 vs 2019 ?

Første modellen Superb -2008 var basert på Passat sin plattform.

Dagens er A6 basert.

Nåvel , mye har skjedd med merket Skoda på nesten 15 år. Hører kun lovord fra bekjente/kollegaer med nyere Superb. Og ville ikke hatt noen betenkeligheter med å velge en premium modell Skoda EL i 2019/2020.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Innvendig ser den ikke ut i måneskinn!

 

Skjermen(e) er ikke integrert i dashbordet slik som på tradisjonelle biler som e-Golf og Sharan. I stedet ser de "påklistrede" ut, som ser ut som om det er glemt i designfasen og kastet inn etterpå, slik som det ser ut i Tesla Model 3.

Lenke til kommentar

Vision E var vist i Arendal i sommer (August). Konsept utgaven.

Må si selv at jeg venter på at denne kommer ut i markedet.

https://nybiltester.no/biltest/skoda-vision-e-pa-besok-i-arendal/

 

Skoda Ocravia (Superb) 2005 vs 2019 ?

Første modellen Superb -2008 var basert på Passat sin plattform.

Dagens er A6 basert.

Nåvel , mye har skjedd med merket Skoda på nesten 15 år. Hører kun lovord fra bekjente/kollegaer med nyere Superb. Og ville ikke hatt noen betenkeligheter med å velge en premium modell Skoda EL i 2019/2020.

 

Nei, første Superb var basert på Audi A4/Passat. Den nye plattformen er basert på "fellesplattformen" for Golf og Passat. Audi A6 har ikke tverrstilt motor.

Lenke til kommentar

Nei, første Superb var basert på Audi A4/Passat. Den nye plattformen er basert på "fellesplattformen" for Golf og Passat. Audi A6 har ikke tverrstilt motor.

Presisering A6 PQ46

Den første moderne versjonen, som ble produsert fra 2001 til 2008, var basert på samme platform som Volkswagen Passat, men forlenget med 10 cm. Den andre versjonen produsert etter 2008 er basert på Volkswagengruppens A6 PQ46-platform og er for tiden den største og mest luksuriøse modellen i Škodas portefølje, med en akselavstand på 2761 millimeter og en lengde på 4838 millimeter.[1]

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Škoda_Superb

 

PQ46 : Volkswagen Passat (3C), Volkswagen Sharan (7M), Škoda Superb (3T)

Akkurat hva A6 står for her er jeg ikke sikker på.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...