Gå til innhold

Slik vil Tesla kompensere kundene etter det massive priskuttet forrige uke


Anbefalte innlegg

De har jo returpolicy så om man ikke har mottatt bilen enda er det jo bare å returnere etter 1 dag så bestille på nytt? Vet ikke hva ny pris på long range er om dagen men får sjekke det ut da jeg venter en ny model 3 med full autopilot. De sendte SMS at jeg fikk oppgradert til sånn heeeelt full autopilot med kjøring på navigasjon osv men det kommer vel ikke i Norge før senere en eller annen gang? Men det koster mer enn full autopilot eller hva det heter?

 

«Vi har oppgradert din Model 3 med Full Self driving Capability. Dette inkluderer funskjonene; Naviger på Autopilot, Autoparkering, Automatisk filskifte, Autopark og Summon. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad. For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.»

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skjer stadig vekk sier du? Kan du nevne noen eksempler på andre biler som har fått tilsvarende priskutt over natta?

Sa priser på produkter endrer seg stadig vekk. Om du allerede har kjøpt og hentet et produkt, hvorfor bli sint om nestemann får det samme produktet 10% billigere?

 

Slemme Tesla, hvordan våger dere å bare kutte prisene?

 

Jeg ville sagt billigere elbiler er bra for kloden, men noen takler vist ikke at nestemann fikk en bedre deal enn de gjorde. Så har det aldri vært slik at alt i verden er rettferdig eller likt og vanligvis når du vokser opp så lærer du at slik er det. Kanskje neste gang så faller noe ned i pris rett før du skal kjøpe det?

 

Du må og tenke over det. Om selskap får utrolig sinte kunder av å kutte priser, hvorfor skal de noengang kutte priser da? Ikke sant? Om folk bare tenker på seg selv og tenker kortsiktig, så får du slik oppførsel. Det kunder nå lærer Tesla er at de ikke ønsker at Tesla skal kutte priser på bilene sine. Hvordan er det logisk?

 

Hvis jeg er en happy Tesla eier. Så vil jeg sannsynligvis kjøpe Tesla igjen, om si 10 år. Da ønsker jeg jo lavere priser neste gang jeg kjøper, ikke sant? Så selv om jeg ikke fikk glede av dette priskuttet vil det jo være logisk å støtte dette slik at jeg får billigere og bedre bil om 10 år. Istedenfor så velger jeg altså å si at 40.000 kr til meg her og nå, det er det viktigste i verden. Selv om både jeg og alle andre taper på dette med en 10 års horisont.

Lenke til kommentar

De har jo returpolicy så om man ikke har mottatt bilen enda er det jo bare å returnere etter 1 dag så bestille på nytt? Vet ikke hva ny pris på long range er om dagen men får sjekke det ut da jeg venter en ny model 3 med full autopilot. De sendte SMS at jeg fikk oppgradert til sånn heeeelt full autopilot med kjøring på navigasjon osv men det kommer vel ikke i Norge før senere en eller annen gang? Men det koster mer enn full autopilot eller hva det heter?

 

«Vi har oppgradert din Model 3 med Full Self driving Capability. Dette inkluderer funskjonene; Naviger på Autopilot, Autoparkering, Automatisk filskifte, Autopark og Summon. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad. For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.»

Det er allerede komt

Lenke til kommentar

Om du allerede har kjøpt og hentet et produkt, hvorfor bli sint om nestemann får det samme produktet 10% billigere?

Fordi de fleste ønsker å betale så lite mulig?

 

Du er enten lystløgner eller økonomisk analfabet dersom du synes det er helt topp at prisene på varer du nettopp har kjøpt, plutselig kuttes drastisk etter at du har kjøpt de.

 

Jeg ville sagt billigere elbiler er bra for kloden, men noen takler vist ikke at nestemann fikk en bedre deal enn de gjorde.

De fleste kjøper elbil for å spare penger, ikke miljøet, slik at det er vel naturlig at det blir ramaskrik blant de som har betalt full pris, når prisene plutselig settes ned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette greiene her igjen.

*sukk*

En kjøper jo produktet der og da, og "kontrakten" signeres med enighet fra begge parter. En får hva en har betalt for.

 

En kjøper ikke prisgaranti (Kanskje dette burde være en opsjon for å eliminere slike oppførsler..?)

 

Skulle det også vært andre veien? At kjøper var pliktig til å betale en ekstra regning om prisen skulle øke?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fordi de fleste ønsker å betale så lite mulig?

 

Du er enten lystløgner eller økonomisk analfabet dersom du synes det er helt topp at prisene på varer du nettopp har kjøpt, plutselig kuttes drastisk etter at du har kjøpt de.

 

 

De fleste kjøper elbil for å spare penger, ikke miljøet, slik at det er vel naturlig at det blir ramaskrik blant de som har betalt full pris, når prisene plutselig settes ned.

Jeg synes jo selvfølgelig ikke det er gøy om prisene faller rett etter jeg har kjøpt. Jeg vet derimot også at slik er livet. Og jeg skjønner at selv om det er kjipt så gir det ikke mening å bli sint på selskaper for å kutte priser i det lengre løp.

 

Det er mye som kan skje i livet som ikke er så gøy, eller jeg ikke er glad for. Det å bli sint å kreve at andre gjør noe med dette derimot er ikke en rimelig reaksjon på noe slikt derimot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En kjøper jo produktet der og da, og "kontrakten" signeres med enighet fra begge parter. En får hva en har betalt for.

Helt enig i det, men for de fleste er det nok fremdeles litt surt når prisen plutselig reduseres med et par hundre tusen kroner rett etter at man har kjøpt, slik som enkelte steder i Asia.

 

Det er nok de færreste som synes det er helt topp at nestemann fikk samme bilen til drastisk redusert pris.

 

Dette skjer jo hele tiden, enten man kjøper madrasser på Jysk som er på tilbud uken etter, eller bananer på Rimi som selges til halv pris dagen etter, forskjellen er vel kanskje helst at det er snakk om betydelige summer når slike priskutt gjøres på biler.

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du mener rumpa?  :wee: 
Men ja, det virker ut som de (fleste, ikke alle) som hater Tesla stort sett ikke har verken prøvd en Tesla eller har penger til en. Interessant hvordan det der fungerer. Som mangeårig BMW-eier, så kan jeg fortelle at det har vært sånn for oss som liker BMWer også. Kudos til Tesla som har tatt over den stafettpinnen og som står imot all trollingen og alle de kommentarene, som kun har som mål å være toxic. Internett er et fint sted, noen ganger :)

Lenke til kommentar

Dette greiene her igjen.

*sukk*

En kjøper jo produktet der og da, og "kontrakten" signeres med enighet fra begge parter. En får hva en har betalt for.

 

En kjøper ikke prisgaranti (Kanskje dette burde være en opsjon for å eliminere slike oppførsler..?)

 

Skulle det også vært andre veien? At kjøper var pliktig til å betale en ekstra regning om prisen skulle øke?

 

Tydeligvis få eller ingen som husker hva som skjedde med prisene på "Trillingene", da Nissan Leaf ble lansert til ca samme pris som disse lå på, men hadde langt bedre specs. Da falt jo også prisene dramatisk,og %-vis i langt høyere grad. Fra ca 240 K til ca 140 K synes jeg er langt mer drastisk enn at en bil faller fra ca 1,1 til 0,8 millioner...

 

https://www.tv2.no/a/5901447/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tydeligvis få eller ingen som husker hva som skjedde med prisene på "Trillingene", da Nissan Leaf ble lansert til ca samme pris som disse lå på, men hadde langt bedre specs. Da falt jo også prisene dramatisk,og %-vis i langt høyere grad. Fra ca 240 K til ca 140 K synes jeg er langt mer drastisk enn at en bil faller fra ca 1,1 til 0,8 millioner...

 

https://www.tv2.no/a/5901447/

Tydeligvis så er det ekstra synd på de aller rikeste som har råd til P-modellene. Jeg skjønner heller ikke hysteriet. P100D, eller P Long Range som den nå heter, har vært ute lenge i sin nåværende inkarnasjon. På et tidspunkt må de introdusere noe nytt, og det tenker jeg blir veldig snart, ergo. setter de ned prisen for å få solgt ut det de har på lager. 

 

De rike kan jo bare kjøpe seg de nye modellene når de kommer. Null problem antar jeg.

Lenke til kommentar

Du mener rumpa?  :wee: 

Men ja, det virker ut som de (fleste, ikke alle) som hater Tesla stort sett ikke har verken prøvd en Tesla eller har penger til en. Interessant hvordan det der fungerer. Som mangeårig BMW-eier, så kan jeg fortelle at det har vært sånn for oss som liker BMWer også. Kudos til Tesla som har tatt over den stafettpinnen og som står imot all trollingen og alle de kommentarene, som kun har som mål å være toxic. Internett er et fint sted, noen ganger :)

Uten disse trollene, så hadde du nok ikke sett like mange forbedringer hos Teslaen. Viktig at ting som kan forbedres taes opp. 

Hadde Tesla eiere vært som enkelte her inne som tar alt for god fisk, og setter bilen sin på en pidestall så kunne du nok sett langt etter hyppige forbedringer. 

 

Sider som Electrek (Som Musk selv har sagt betyr endel for bransjen, og at han hører på dem) tar opp både negative og positive ting. Og det er jo stort sett bra, er det ikke? 

 

Trur nok Model Y har et mye større potensiale til å bli bra, grunnet diskusjoner og meninger rundt tidligere modeller enn om de ikke var der.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har jo returpolicy så om man ikke har mottatt bilen enda er det jo bare å returnere etter 1 dag så bestille på nytt?

Det er faktisk enda bedre. Du kan nå returnere innen 7 dager.

 

Men i Norge har du faktisk angrefrist på 14 dager (så lenge bestillingen har skjedd over nett eller telefon), så du kan i realiteten returnere den så lenge det er under 14 dager siden du hentet den ut.

 

 

 

 

Du må og tenke over det. Om selskap får utrolig sinte kunder av å kutte priser, hvorfor skal de noengang kutte priser da? Ikke sant? Om folk bare tenker på seg selv og tenker kortsiktig, så får du slik oppførsel. Det kunder nå lærer Tesla er at de ikke ønsker at Tesla skal kutte priser på bilene sine. Hvordan er det logisk?

De kunne jo ha gjort det litt mindre "tilfeldig". Det vil si at hvis de hadde hatt årlig eller halvårlige oppdateringer av eksisterende modeller, så kunne de gjort prisjusteringer i forbindelse med at en ny utgave av modellene gjøres tilgjengelig. Da ville det vært litt mer (tilsynelatende) system på det, og litt mer forutsigbarhet. Og samme årsutgave ville ikke kostet forskjellig på forskjellige tidspunkter.

 

Men Tesla oppdaterer jo bilene sine hele tiden, også selve "hardwaren", så det finnes ikke noe slikt hos dem.

 

 

 

 

Uten disse trollene, så hadde du nok ikke sett like mange forbedringer hos Teslaen. Viktig at ting som kan forbedres taes opp.

Hadde Tesla eiere vært som enkelte her inne som tar alt for god fisk, og setter bilen sin på en pidestall så kunne du nok sett langt etter hyppige forbedringer.

Tuller du? Tesla-kjøpere møter opp med lupe og nyinnkjøpt LED-lys for å granske bilen før de drar hjem med den. Man trenger ikke troll for å peke på forbedringspunkter hos Tesla. Ivrige kunder og fans har diskutert tingene trollene troller om i lange tider alt.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

 

Produkter endrer pris stadig vekk. Ikke noe å reagere over dette.

Dette skjer stadig vekk sier du? Kan du nevne noen eksempler på andre biler som har fått tilsvarende priskutt over natta?

Alternativt så er det vel litt bekymringsverdig at andre bilprodusenter ALDRI har satt ned prisen med fem flate øre, uansett hvor mye de har klart å effektivisere sin egen produksjon.

Kanskje du skulle lese litt om Ford Modell T?

Lenke til kommentar

Tuller du? Tesla-kjøpere møter opp med lupe og nyinnkjøpt LED-lys for å granske bilen før de drar hjem med den. Man trenger ikke troll for å peke på forbedringspunkter hos Tesla. Ivrige kunder og fans har diskutert tingene trollene troller om i lange tider alt.

Jeg har aldri sett deg kommentere om negative ting rundt Tesla, så hvis du har noen, så del dem gjerne. 

 

Hva mener du kan forbedres i de forskjellige bilene, om du skulle lagd en versjon 2.0 selv? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Elbiler har bare det siste tiåret har blitt satt i skikkelig i fokus og i masseproduksjon. Så det kan det skje store fremskritt på kort tid med, og da kan man ikke forvente at prisene skal holde seg som det er, etterhvert som teknologien blir bedre, og det blir billigere å produsere. Dette er en teknologi som er stadig i utvikling.

 

Synes det blir litt dumt å syte over dette. Det er jo positivt at vi kan få billigere elbiler. Da burde de heller ikke ha investert i denne teknologien vis de ikke tåler at andre betaler mindre enn deg, dette skjer også i de fleste andre marked.

Lenke til kommentar

Derfor kommer jeg ALDRI til å kjøpe noe fra det selskapet der.  

 

En ting er at bilene ser LATTERLIG stygge ut, en annen ting er at selskapet drives av en gal gal mann. 

 

Er så glad jeg avbestilte Model 3 og at jeg nå kjører rundt i en Jaguar :)

Jeg synes iPace er ganske stygg. Liker S og X bedre. Fronten på 3 er jeg ikke så veldig stor fan av. Uansett finnes det mange andre merker jeg heller ville klassifisert som LATTERLIG stygge. Men, smaken er som baken. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...