Gå til innhold

Gi nytt liv til thinkpad E330 med ny prosessor?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har en eldre Thinkpad E330 liggende som har en Intel® Pentium® CPU B960 @ 2.20GHz stående i seg fra før. Jeg har hatt pcen sykt lenge og den har vært en liten arbeidshest som jeg synes det er litt synd å skulle pensjonere.

 

Jeg synes det hadde vært litt morro å prøve å få den opp å gå,  og lurte på om noen her vet om det i det hele tatt går ann å sette inn en litt sprekere CPU?

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som den står i en sokkel, så det er teknisk sett mulig. Det å oppdrive en rPGA988B prosessor er derimot ikke rett frem.

 

Du må også huske på at kjølingen stort sett er dimensjonert for de mulige alternativene som kom i den maskinen. Ser at man kan få helt opp til i5-3210M, gitt at de bruker samme kjøleløsning.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det ser ut som den står i en sokkel, så det er teknisk sett mulig. Det å oppdrive en rPGA988B prosessor er derimot ikke rett frem.

 

Du må også huske på at kjølingen stort sett er dimensjonert for de mulige alternativene som kom i den maskinen. Ser at man kan få helt opp til i5-3210M, gitt at de bruker samme kjøleløsning.

 

Spenennde. Du tror det blir vanskelig å finne en prosessor med rett sokkel? Er det pga det er utdatert?

Skal ta en kikk på i5-3210M. Tusen takk skal du ha for svar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spenennde. Du tror det blir vanskelig å finne en prosessor med rett sokkel? Er det pga det er utdatert?

Skal ta en kikk på i5-3210M. Tusen takk skal du ha for svar!

På Ebay finner du det meste  :)

 

Men sjekk gjerne om maskinen har blitt levert med prosessoren du velger. Av og til kan det hende at selv om sokkelen passer, så støtter ikke bios eller HK nevnte prosessor. Velger du imidlertid en prosessor som det var mulig å kjøpe maskinen med, er du nok trygg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...